شهر زیبای پوتراجایا در کشور مالزی ، یکی از قطب های گردشگری قاره آسیا

به گزارش مجله پارمیسفان، کشور مالزی با پیشرفت هایی که در سال های گذشته داشته است خود را به یکی از قطب های گردشگری قاره آسیا تبدیل کرده و با ایجاد فضاهای مناسب و امکانات متنوع، در صنعت گردشگری صندلی ویژه ای به خود اختصاص داده است. در کنار شهر های مشهور و به نام کشور مالزی شهری زیبا با طبیعتی دیدنی وجود دارد به نام پوتراجایا (Putrajaya) که شاید نامش کمتر به گوش گردشگران و توریست ها خورده باشد. پوتراجایا مالزی، یکی از شهر های مهم و زیبای کشور مالزی است که به آن را پایتخت اداری کشور مالزی می نامند. شهر زیبای پوتراجایا در چند سال گذشته توانسته است در جذب توریست صعودی خیره کننده داشته باشد. شهر پوتراجایا دارای طبیعتی بی نهایت زیبا و بکر است که در کنار دیگر جاذبه های گردشگری این شهر، می تواند تجربه بی نظیری را نصیب میهمانان خود کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی اجمالی به شهر پوتراجایا مالزی داشته باشیم.

شهر زیبای پوتراجایا در کشور مالزی ، یکی از قطب های گردشگری قاره آسیا

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در شهر زیبای پوتراجایا در کشور مالزی هیچ نگرانی به خود راه ندهید. اگر قصد دارید سفری چند روزه به این منطقه داشته باشید می توانید به شهر کلانتان (Kelantan) بروید و در میان گزینه های مختلف و فراوانی که در این منطقه وجود دارد بسته به سلیقه و هزینه خود یکی را انتخاب کنید. هتل های رایدل (Ridel Hotel) و سوریا (Suria Hotel) را می توان به راحتی به هر گردشگری پیشنهاد کرد اما یکی از مکان های جذاب و رویایی اقامت در کلانتان بی هیچ تردیدی کلبه های شیشه ای کوتا بهرو (Crystal Lodge Kota Bahru) است که می تواند اقامتی خاطره انگیز را نصیب شما کند.

چه موقع به پوتراجایا برویم؟

هوای تقریبا یکسان شهر زیبای پوتراجایا در کشور مالزی باعث شده است تا برای سفر به این منطقه دیدنی در تمام ایام سال فرصت برنامه ریزی داشته باشید. شب های این قسمت از کره خاکی دمایی در حدود بیست و چهار درجه سانتی گراد دارد و در روز دمایی معادل سی و سه درجه سانتی گراد را تجربه خواهید کرد. رطوبت شهر پوتراجایا معمولا در حدود هفتاد و پنج درصد است و بارش باران بین سه هزار و سیصد میلی لیتر تا چهار هزار و ششصد میلی لیتر تغییر می نماید. اگر به آب و هوایی خشک تر ولی گرم تر علاقه دارید بین ماه های مارس تا سپتامبر می توانید برای سفر به شهر زیبای پوتراجایا برنامه ریزی کنید و اگر آب و هوایی مرطوب تر را می پسندید پیشنهاد ما به شما بین ماه های نوامبر تا فوریه است.

برای سفر های درون شهری از چه وسایلی استفاده کنیم؟

اگر ماشین شخصی به همراه خود ندارید پیشنهاد اولیه گردشگرانی که در شهر پوتراجایا اقامت داشته اند اجاره اتومبیل است. در این منطقه به راحتی می توانید یک ماشین زیبا کرایه کنید و از رانندگی در این شهر مدرن لذت ببرید. اگر حوصله و یا توان رانندگی ندارید باید از اتوبوس ها و تاکسی هایی سود ببرید که در سطح شهر وجود دارند. البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که سیستم حمل و نقل عمومی در شرق کشور مالزی به خوبی غرب آن نیست و تمامی نقاط را به هم متصل نمی نماید بنابراین برای رفتن به مقصد مورد نظر حتما از ایستگاه ها و راستا های خطوط حمل و نقل عمومی اطلاعات کافی کسب نمایید.

از کجا خرید کنیم؟

اگر در شهر پوتراجایا مالزی قصد دارید تجربه یک خرید دل انگیز را در خاطر خود ثبت کنید خود را به مرکز خرید آلماندا پوتراجایا (Alamanda Putrajaya) برسانید و از قدم زدن میان آن لذت ببرید. علاوه بر وجود مغازه های فراوان و متناسب با سلایق مختلف، فروشگاه هایی را ببینید که با دکور های متنوع خود شکوهی دو چندان به این مرکز خرید بخشیده اند. وجود برند های معتبری چون گس (Guess)، نایک (Nike)، اسپریت (Esprit)، آلدو (Aldo) و ... اعتبار بیشتری به آلمادو پوتراجایا بخشیده اند. در این مرکز خرید کافه های روبازی که فیلم پخش می نمایند و قهوه های بی نظیر این کافه ها می تواند خستگی چند ساعته را از تن شما بیرون ببرد. وجود بخش اختصاصی خرید مواد غذایی و خوراکی و پیشخوانی که غذا های مختلف را سرو می نماید از دیگر جذابیت های این مرکز خرید زیبا در شهر زیبای پوتراجایا است.

جاذبه های تفریحی و دیدنی پوتراجایا مالزی

دیدنی های این منطقه زیبا بسیار فراوان و متنوع است و دارای جذابیت های فراوانی است که معرفی تک تک آن ها خود مقوله ای مجزا می طلبد. در این بخش به شرح چند منطقه مهم اکتفا می کنیم تا شما آشنایی اندکی با زیبایی های شهر پوتراجایا مالزی پیدا کنید.

پارک پوتراجایا

مساحتی در حدود دو هزار هکتار فضای سبز و تالابی زیبا بدون هیچ شکی منظره ای است که نمی توان از دیدن آن به راحتی صرف نظر کرد. این پارک که اولین تالاب ساخت دست بشر در کشور مالزی است دارای دیدنی های فراوانی از مناظر طبیعت است. در این پارک امکانات گردشگری فراوانی جهت رفاه توریست ها ساخته شده است و مناطق مناسبی هم برای پیک نیک در آن وجود دارد. راستا های پیاده روی بی نظیر در میان زیبایی های طبیعت این منطقه از دیگر نکات مورد توجه گردشگران هنگام سفر به سفر پوتراجایا مالزی بوده است. یک برج هجده متری نیز در این پارک زیبا و جذاب وجود دارد.

گشت زنی با قایق در دریاچه پوتراجایا

اگر علاقه دارید مناظر زیبا و دیدنی شهر پوتراجایا مالزی را ببینید حتما سوار یکی از قایق هایی شوید که کارشان گرداندن گردشگران در دریاچه این منطقه است. البته در کنار قایق های کوچک با ظرفیت پایین ، کشتی هایی هم به این منظور اختصاص یافته اند که ظرفیت جا به جایی هفتاد و شش نفر را دارند و دارای چنان تهویه مطبوع و دلپذیری هستند که ترک آن ها را بسیار سخت می نماید و دلتان می خواهد هرگز از آن ها پیاده نشوید. هنگام گشت زنی در میان این دریاچه زیبا، دیدن اماکن جذاب و دیدنی پوتراجایا مالزی را از دست ندهید و لذت این گشت زنی را دو چندان کنید. در اطراف این دریاچه می توانید معماری های با شکوه ساختمان های اداری دولت، مسجد پوتراجایا و پل پوتراجایا را هم ببینید و مبهوت هنر و معماری در کنار مهندسی و علم شوید.

باغ گیاه شناسی

ساختن مکانی امن برای پوشش گیاهان بومی منطقه و البته گونه های گیاهی مناطق دیگر پروژه ای بود که منتهی شد به ایجاد باغ گیاه شناسی 92 هکتاری در شهر پوتراجایا مالزی که در حال حاضر دارای هفتصد گونه مختلف از گیاهان و گل های بومی و گونه هایی از مناطق اقیانوس آرام، آفریقا و دیگر نقاط آسیا است. این پناهگاه ملی گیاهان دارای راستا های کاوش بسیار زیبا، پل سایبان، باغ خورشید و دیگر دیدنی هایی است که دل هر گردشگری را می برد و توریست ها را عاشق خود می نماید. این باغ لقب بزرگ ترین باغ گیاه شناسی کشور مالزی را یدک می کشد و دیدن آن به شدت توصیه می گردد.

برای خوردن غذای دل چسب به کجا برویم؟

در شهر پوتراجایا مالزی مسئله ای بابت میل یک غذای خوشمزه و خوش طعم نخواهید داشت و در سراسر این منطقه می توانید وعده های غذایی خاطره انگیزی را میل کنید. یکی از دل پذیر ترین مکان های غذا خوری با منظره دریاچه پوتراجایا کبابخانه تاسیک است که علاوه بر داشتن کباب هایی بی نظیر، فضایی بی نهایت رومانتیک و عاشقانه دارد. در کنار هزاران رستوران و غذا خوری این منطقه زیبا، علاوه بر کبابخانه تاسیک می توانید مزه غذا های رستوران دره سیاه، کافه پالم هیل و کافه شهر قدیم را در برنامه سفر خود بگنجانید. اگر قصد دارید طعم غذا های بی نظیر تایلندی را تجربه کنید به هتل شانگری لا (Shangri-La) بروید و از منوی کافه پالم هیل که رستورانی مجلل و با شکوه است غذا انتخاب کنید و از مزه هایی که میل می کنید خاطره بسازید.

سخن آخر

پوتراجایا مالزی پایتختی است اداری که به همین منظور ساخته شده است. دیدنی های طبیعی در کنار بنا های مدرن از این شهر یک منطقه توریستی و گردشگری بی نظیر ساخته است که باعث شده در سال های اخیر، پوتراجایا به یکی از مراکز مهم توریستی و گردشگری کشور مالزی تبدیل گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 323

به "شهر زیبای پوتراجایا در کشور مالزی ، یکی از قطب های گردشگری قاره آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر زیبای پوتراجایا در کشور مالزی ، یکی از قطب های گردشگری قاره آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید