سوغات ونیز؛ یادگار قایق سواری در کانال بزرگ

به گزارش مجله پارمیسفان، سوغات ونیز، مثل جاذبه های گردشگری اش، جذاب و متنوع است؛ از ماسک های رنگارنگ ونیزی گرفته تا کفش های دست دوز با چرم مرغوب ایتالیایی.

سوغات ونیز؛ یادگار قایق سواری در کانال بزرگ

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ونیز یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری جهان است. بسیاری از گردشگران در سفر به این شهر بخشی از زمان خود را به خرید اختصاص می دهند تا برای عزیزان شان یادگاری از سفر به ونیز ببرند. علاوه بر پوشاک برند و کالاهای لوکس که غیر از ونیز در بسیاری از جاهای دیگر جهان هم پیدا می شود، این شهر شناور روی آب، محصولات خاص و منحصربه فردی دارد که جای دیگر، آن ها را نمی توانید پیدا کنید. سوغاتی های خاصی که فقط در ونیز فراوری می شوند و بهترین سوغات هستند. در ادامه با چند مورد از صنایع دستی و سوغاتی های ونیزی آشنا می شویم.

ماسک های سنتی ونیزی

یکی از مهم ترین ویژگی های کارناوال ونیز که آن را از سایر کارناوال های جهان متمایز می نماید، ماسک های سنتی آن است؛ یک سوغاتی خاص ونیزی که چیزی جز خاطرات سفر به این شهر زیبا را به خاطر نمی آورد. قدمت این ماسک ها به قرن سیزدهم برمی شود و سازندگان ماسک ها از همان ابتدا، صندلی اجتماعی خاصی بین مردم داشتند. با این ماسک ها، همه شهروندان و اقشار جامعه، در یک سطح قرار می گرفتند فارغ از هر شغل و صندلی اجتماعی که داشتند. ماسک های ونیزی در طول تاریخ تغییر شکل داده اند. امروزه در سراسر ونیز فروشگاه های متعددی را خواهید دید که به فروش این ماسک ها اختصاص دارند.

شیشه مورانو

در جهان دو نوع ظروف و اشیای شیشه ای وجود دارد؛ یکی شیشه مورانو و دیگری سایر شیشه های جهان!

قرن ها است که جزیره کوچک مورانو که فاصله بسیار کمی تا ونیز دارد، میزبان هنر زیبای شیشه سازی است. در سال 1291، همه کارگاه های شیشه گری به جزیره موراننو منتقل شدند و هنرمندان شیشه گر، جزو برترین شهروندان جمهوری ونیز بودند. بازگو کردن اسرار و رموز تکنیک هایی که استفاده می کردند، مجازاتی در حد مرگ برای آن ها به دنبال داشت. امروزه، شیشه مورانو در تمام جهان مشهور است و دارای ارزش هنری و تاریخی است. می توانید از کارگاه ها و فروشگاه های شیشه مورانو در خود جزیره دیدن کنید یا به یکی از فروشگاه های ونیز سر بزنید. برای این که جنس باکیفیت و اصل بخرید، موقع خرید به علامت تجاری مورانو که روی محصولات وجود دارد، دقت کنید.

کلاه قایق ران های ونیزی

ونیز سرزمین کانال های آب و قایق هایی به نام گاندولا است. بنابراین شاید فکر بدی نباشد که یکی از کلاه های مخصوص قایق رانان ونیزی را به عنوان سوغات ببرید. البته این کلاه ها را شاید نتوانید همه جا بپوشید ولی خاطرات سفر را برایتان زنده می نمایند و در روزهای گرم و آفتابی که بیرون از منزل و در حال تفریح هستید، جلوی آفتاب را می گیرند.

تورهای بورانو

درست مثل شیشه گری در مورانو، هنر توربافی در بورانو رایج است و از قدیم الایام بسیاری از افراد به این کار اشتغال داشتند. قدمت توربافی و صنعت فراوری پارچه های توری در این جزیره به دهه 1500 برمی شود. گرچه این روزها ماشین های مدرن برای فراوری مورد استفاده قرار می گیرند اما شیوه های سنتی هنوز هم دیده می شود، به خصوص در مدرسه تور (Scuola di Merletti). روز به روز از تعداد هنرمندانی که کار توربافی را با دست انجام می دهند، کاسته می شود.

کاغذ مرمرین (کاغذ ابر و باد)

در قرن پانزدهم و شانزدهم میلادی، ونیز اولین پایتخت بزرگ چاپ کتاب در اروپا بود. هنر ساخت ورقه های ابر و باد به ژاپن برمی شود. این هنر جهت خود را در جاده ابریشم تا ترکیه پیموده است. در ترکیه، تاجران ونیزی روش ساخت آن را یاد گرفتند و به خانه بردند. هنوز هم برگه های ابر و باد در این شهر تهیه می شود. به عنوان سوغات می توانید یک دفترچه زیبا با برگه های ابر و باد بخرید.

پارچه و منسوجات

پارچه یکی از بهترین سوغاتی هایی است که می توانید از ونیز بخرید. شرکت Rubelli Venezia یکی از فراورینمایندگان پارچه در ونیز است که کار خود را در سال 1858 آغاز نموده است. محصولات خاص این شرکت در تمام جهان شهرت دارند. علاوه بر پارچه، انواع لوازم پارچه ای آماده مثل روبالشی، کوسن، پرده، رومیزی و سایر کالاهای مشابه در فروشگاه های این شرکت عرضه می شود. شرکت Rubelli محصولاتش را به بیش از 50 کشور جهان صادر می نماید. فرایند فراوری پارچه های این شرکت بسیار پیچیده است. بازدید از شوروم شرکت، تجربه ای متفاوت و منحصربه فرد خواهد بود چون در کاخی به نام Corner Spinelli قرار گرفته است.

پازل های چوبی دست ساز

پازل چوبی، سوغاتی خوبی هم برای بچه ها و هم برای بزرگ ترها است. از آنجایی که پازل های چوبی همه جا پیدا می شوند، می توانید در ونیز نوع دست ساز آن را بخرید که آن را از سایر پازل های جهان متمایز می نماید. صاحب فروشگاه Signor Blum این پازل های چوبی را با دست می سازد و رنگ آمیزی می نماید. بنابراین هر کدام از پازل هایی که می سازد، منحصربه فرد و ارزشمند است. حتی می توانید یک پازل خاص سفارش دهید؛ مثلا تصویر جایی که در ونیز بیشتر از همه از آن خوشتان آمد.

غیر از پازل، انواع محصولات چوبی در ونیز به عنوان سوغات به فروش می رسد. مثلا یکی از چیزهایی که زیاد با آن روبرو می شوید، انواع قایق و کشتی و گاندولای چوبی است. این قایق های زیبا با دست و با جزییات تمام ساخته می شوند. حتی در برخی از فروشگاه ها، علاوه بر مدل های آماده، بسته های ساخت این کشتی ها به فروش می رسد.

کفش دست دوز

کفش ساخت ایتالیا، بسیار باکیفیت و شیک است. پس چه سوغاتی بهتر از یک جفت کفش دست دوز؟ این کفش های باکیفیت علاوه بر این که جذاب و شیک هستند و داشتن آن ها حس خوبی به هر فرد شیک پوش می دهد، طول عمر بالایی دارند و به راحتی خراب نمی شوند. حتی بعد از مدت ها استفاده دائم، کافی است آن ها را واکس بزنید و مثل روز اول تحویل بگیرید. گرچه ممکن است برای بسیاری از افراد خرید این کفش ها گران تمام شود، مطمئنا ارزش هزینه کردن دارد. هر کفشی که می خرید کاملا منحصربه فرد است و پای هیچ کس دیگر نخواهید دید.

پاستا

پاستا یکی از رایج ترین غذاهای ایتالیایی است. در این کشور انواع مختلف پاستا با شکل ها و طعم های گوناگون فراوری می شود. پاستا به قدری در ایتالیا محبوب است که در شهر رم یک موزه پاستا وجود دارد. در ونیز، فروشگاهی وجود دارد که صاحبان آن، به کار تهیه پاستای خانگی مشغول هستند. اسم این فروشگاه، Giacomo Rizzo است و در آن می توانید پاستاهای رنگی هم پیدا کنید که از ترکیب خمیر پاستا با اسفناج و گوجه به رنگ های سبز و قرمز تهیه می شود. یکی از خلاقیت های این فروشگاه، فراوری پاستا به شکل گاندولا است.

منبع: کجارو / inyourpocket.com / gpsmycity.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 606

به "سوغات ونیز؛ یادگار قایق سواری در کانال بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات ونیز؛ یادگار قایق سواری در کانال بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید