سرمایه گذاری نفتی 25 میلیارد دلاری چینی ها فرصت مغتنمی است، چین جای غرب را نمی گیرد

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران گفت: آن قدر فرصت های سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران زیاد است که در صورت سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری چینی ها، باز هم جا برای سرمایه گذاری شرکت های غربی و بخش خصوصی داخلی وجود دارد.

سرمایه گذاری نفتی 25 میلیارد دلاری چینی ها فرصت مغتنمی است، چین جای غرب را نمی گیرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

احمد قلعه بانی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اینکه آقای مصباحی مقدم اشاره کردند چینی ها درخواست 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پروژه های نفتی ایران را دارند فرصت مغتنمی برای کشور است.

وی اضافه نمود: هم اکنون سرمایه گذاران چینی در پروژه های مختلف عمرانی کشور چه در بخش انرژی و چه در بخشهای دیگر حضور دارند و اگر این سرمایه مختص به بخش انرژی نباشد می تواند به سمت پروژه های مهمی چون آزادراه تهران شمال راهنمایی گردد.

معاون سابق وزیر نفت توضیح داد: این اقدام چینی ها و در مجموع افزایش سرمایه گذاری خارجی برای کشور اقدام مثبتی است.

قلعه بانی در پاسخ به اینکه آیا افزایش حضور چینی ها در صنعت نفت در زمانی که صحبت از بازگشت شرکت های بزرگ نفتی است درست است، گفت: آن قدر فرصت های سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران زیاد است که در صورت سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری چینی ها، باز هم جا برای سرمایه گذاری شرکت های غربی و بخش خصوصی داخلی وجود دارد.

وی ادامه داد: اولویت های افزایش سرمایه گذاری چینی ها باید پروژه هایی باشد که هم اکنون خود آنها در آن حضور دارند و این افزایش سرمایه موجب تسریع در اجرای این پروژه ها گردد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه میادینی چون آزادگان شمالی و جنوبی و میدان گازی کیش نیز می تواند گزینه های مناسبی برای جذب این سرمایه باشد، گفت: علاوه بر پروژه های نفتی می توان سرمایه های خارجی جدید را در صنعت نفت به سمت ساخت پالایشگاه و افزایش قدرت ایران در پالایش نفت و گاز راهنمایی کرد.

به گزارش خبرنگاران، پیشتر مصباحی مقدم در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و سخنگوی دولت از پیشنهاد چینی ها برای سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری در صنعت نفت ایران اطلاع داد و گفت: پیشنهاد آنان به 25 میلیارد دلار می رسد و دراین باره منتظر سرمایه گذار از طرف ایران هستند تا بتوانند به صورت مشارکتی در 15 پروژه نفتی ایران سرمایه گذاری نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 409

به "سرمایه گذاری نفتی 25 میلیارد دلاری چینی ها فرصت مغتنمی است، چین جای غرب را نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری نفتی 25 میلیارد دلاری چینی ها فرصت مغتنمی است، چین جای غرب را نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید