زندگی سخت مردم سی سخت با گذشت بیش از یک ماه از زلزله، قدردانی زلزله زدگان از سپاه و نیرو های امدادی خبرنگاران

به گزارش مجله پارمیسفان، با گذشت بیش از یک ماه از زلزله سی سخت؛ هنوز بسیاری از مردم این منطقه در چادر بسر می برند؛ این مردم از مسئولان انتظار دارند تا باسرعت بیشتری خدمات رسانی دنبال گردد.

زندگی سخت مردم سی سخت با گذشت بیش از یک ماه از زلزله، قدردانی زلزله زدگان از سپاه و نیرو های امدادی خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران؛ در شامگاه 29 بهمن 1399 زلزله ای با قدرت 5/6 ریشتر در عمق 5 کیلومتری زمین؛ شهر سی سخت از توابع یاسوجِ استان کهکیلویه و بویر احمد را لرزاند.

این زلزله منجر به تخریب صد ها منزل شد که البته صد ها منزل دیگر نیز نیاز به بازسازی دارند.

براساس این گزارش، معاون اول رئیس جمهور با حضور در منطقه زلزله زده سی سخت، 185 میلیون وام و تسهیلات بلاعوض برای منازل شهری و 165 میلیون برای منازل روستایی اختصاص داد و مقرر شد این تسهیلات تا سرانجام دوره دولت یازدهم بصورت کامل به مردم پرداخت گردد و اگر بازهم مسئله ای بود به وسیله استانداری مساعدت گردد.

به همین دلیل بنیاد مسکن به عنوان متولی، پیگیری این امور خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ شهر سی سخت شهری کوهستانی در دامنه رشته کوه دناست و هوای این منطقه در شب بسیار سرد است که این مسئله مسائل مردم منطقه را دوچندان نموده است.

براساس آنچه گزارش شده هنوز پس لرزه های زلزله سی سخت ادامه دارد و بسیاری از مردم در چادر ها بسر می برند و مردم از مسئولان انتظار دارند تا باسرعت بیشتری خدمات رسانی دنبال گردد.

یکی از اهالی منطقه با اشاره به مسائل مردم می گوید: خانه ما کاملا تخریب شده و وسایل ما زیر آوار مانده است.

وی ضمن قدردانی از سپاه و نیرو های امدادی تاکید می نماید: سپاه و هلال احمر وسایل ما را از زیر آوار بیرون کشیدند؛ اوایل چادر هم گیر ما نمی آمد و مسائل بسیاری داشتیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1565

به "زندگی سخت مردم سی سخت با گذشت بیش از یک ماه از زلزله، قدردانی زلزله زدگان از سپاه و نیرو های امدادی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی سخت مردم سی سخت با گذشت بیش از یک ماه از زلزله، قدردانی زلزله زدگان از سپاه و نیرو های امدادی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید