روش های بهبود سلامت روانی را می دانید؟

به گزارش مجله پارمیسفان، یک روانشناس گفت: اگر روش های بهبود سلامت روانی را ندانیم، استرس های روزمره به مرور زندگی را به کام مان تلخ می نماید.

روش های بهبود سلامت روانی را می دانید؟

علی حنیفه لو در گفت وگو با مجله پارمیسفان، اظهار کرد: در دنیای امروز بی آن که متوجه شویم، ترافیک، محیط کار، فشار درس و صدها مورد دیگر، ذهن را به خود درگیر می نماید و باعث می گردد که از روزهای خود لذتی که باید و شاید را نبریم. روزهایی که به هر حال در زندگی محدود هستند و زمانی به خاتمه می رسند.

این روانشناس با تاکید بر این که سلامتی روان اگر مهم تر از وضعیت جسمی نباشد، به هیچ وجه کمتر از آن برآورد نمی گردد، ادامه داد: اولین گام برای بهبود سلامت روان، پیاده روی در محیط باز است. آن چه که طبیعت به ما می بخشد را هیچ سالن ورزشی نمی تواند با خود به همراه بیاورد. از این رو بهتر است به محیط های باز برویم و گره های ذهنی خود را با دویدن و پیاده روی آزاد کنیم.

وی اضافه کرد: طبیعت انرژی خود را انتقال می دهد و آرامش عجیبی را در فرد به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده افرادی که در طبیعت کوشش بیشتری از خود برای حرکات ورزشی بروز می دهند، در نهایت حس سرزندگی، مثبت اندیشی و اعتمادبه نفس بیشتری دریافت می نمایند. علاوه بر این، نوشتن هدف های ساده و تعریف شده نیز می تواند یکی از بهترین راه ها برای موفقیت باشد. احساس موفقیت یکی از عواملی است که ذهن را شاداب می نماید. با همین هدف های ساده به راحتی می توانیم احساس موفقیت کنیم و اعتمادبه نفس بیشتری را در خود به وجود آوریم.

حنیفه لو با بیان این که باید برای دستیابی به هر یک از اهداف تعریف شده، برای خود جایزه ای را اختصاص دهیم، توضیح داد: گوش دادن به موسیقی آرامش بخش از دیگر راه های دست یابی به آرامش روان است. تحقیقات متعددی نشان داده که گوش دادن به موسیقی کلاسیک در حین کار می تواند راندمان را بسیار بالا ببرد. موسیقی کلاسیک در واقع این قدرت را دارد تا ذهن را نوازش کند و از شدت دلواپسی و تشویش بکاهد. اما اگر اهل موسیقی کلاسیک نیستیم، می توانیم آهنگ هایی آرام را برگزینیم تا ذهن مان لطافت را تجربه کند .

این روانشناس هم چنین با بیان این که باید برای سلامت روح مان، برای دیگران پول خرج کنیم، یادآور شد: بدون شک این حس را تا به حال تجربه نموده ایم که برای دیگری هدیه ای خریده باشیم و از خوشحالی وی بابت دریافت هدیه، خودمان هم خوشحال شویم. تحقیقاتی که در این رابطه اجرا شده نشان می دهد که افراد از خوشحال کردن یکدیگر، انرژی می گیرند و در نهایت روز خود را بهتر به خاتمه می رسانند. برای این کار هم لازم نیست ثروتمند باشیم، چند هزار تومان هزینه هم کافی است تا کسی که دوستش داریم را خوشحال کنیم .

این روانشناس اعلام کرد: مدیتیشن و انجام حرکت هایی که منجر به مدیتیشن می گردد نیز آرامش را به ذهن ارمغان می آورد؛ در واقع مدیتیشن حکم تنظیم نماینده احساسات ذهن را دارد و می تواند در جنگ با افسردگی، استرس، بی خوابی، تشویش و مواردی مشابه به یاری مان بیاید. برای این منظور می توانیم مدیتیشن را با انجام تمریناتی کوتاه به مدت 3 تا 5 دقیقه در روز شروع کنیم و از تغییراتی که در درون مان به وجود می آید، لذت ببریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 112

به "روش های بهبود سلامت روانی را می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های بهبود سلامت روانی را می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید