روستاهای سیستان و بلوچستان در راستا رشد و توسعه مالی قرار گرفته اند

به گزارش مجله پارمیسفان، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امضای تفاهم نامه این صندوق با بنیاد برکت، راه اندازی اشتغال پایدار در روستاهای سیستان و بلوچستان تسهیل شده است.

روستاهای سیستان و بلوچستان در راستا رشد و توسعه مالی قرار گرفته اند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، ادریس دینارزهی اضافه نمود: در شهرستان مرزی هیرمند در شمال این استان و شهرستان بمپور در جنوب استان بیش از 70 نفر تسهیلات دریافت نموده اند و در روستاهای شهرستان خود، اشتغال آفریدند.

وی با اشاره به اینکه فرایند اجرایی واگذاری تسهیلات در قالب این تفاهم نامه از شهریور ماه 99 در سیستان وبلوچستان شروع شده است، اظهارکرد: در شهرستان هیرمند در کمتر از سه ماه، زمینه اشتغال بیش از 15 نفر فراهم شد تا بتوانند در روستاهای این شهرستان کارآفرینی نمایند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشتر طرح های مورد حمایت در این شهرستان در بخش دامداری ست و مردم این شهرستان می توانند با دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید، دوباره صنعت پرورش دام سنگین را در هیرمند احیا کند.

دینارزهی گفت: در شهرستان بمپور هم که یکی از شهرستان های تازه تاسیس سیستان وبلوچستان است، از شهریور ماه سال جاری تا به امروز بیش از 60 نفر توانسته اند به وسیله این تفاهم نامه برای خود و چندین نفر دیگر اشتغال ایجاد نمایند.

وی اظهار کرد: بیشتر طرح های اجرا شده در روستاهای این شهرستان است و عمده مشاغلی که ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی و شامل: خیاطی، سوزن دوزی و پرورش مرغ گوشتی و پرورش قارچ است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان اعلام نمود: هر یک از جوانان جویای کار می تواند با حمایت صندوق ایده و طرح خود را در روستاهای استان اجرا کند تا زمینه توسعه مالی در روستاهای استان فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1393

به "روستاهای سیستان و بلوچستان در راستا رشد و توسعه مالی قرار گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستاهای سیستان و بلوچستان در راستا رشد و توسعه مالی قرار گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید