رایزنی رئیس جمهور مصر با ولیعهد ابوظبی در قاهره

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در دیدار محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات که در کاخ الاتحادیه قاهره انجام شد، پیشنهاد پیوستن امارات به مجمع گاز شرق مدیترانه را به عنوان عضو ناظر، عنوان کرد.

رایزنی رئیس جمهور مصر با ولیعهد ابوظبی در قاهره

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

رئیس جمهوری مصر با بیان این که پیوستن امارات به مجمع گاز شرق مدیترانه ارزشمند است، اضافه نمود: اضافه شدن ابوظبی، به فعالیت های مجمع برای تامین منافع مشترک و افزایش همکاری و مشارکت بین کشورهای عضو کمک خواهد کرد.

طرفین در این دیدار چشم انداز روابط دو کشور را بررسی و درباره موضوعات مختلف از جمله همکاری های اقتصادی در زمینه انرژی و منافع مشترک تبادل نظر کردند.

السیسی گفت: روابط مصر و امارات در زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، امنیتی ، نظامی و سایر زمینه ها رشد چشمگیر داشته است و میزان مبادلات تجاری و حجم سرمایه گذاری ها نشان دهنده علاقه طرفین برای پیشبرد و تعمیق بیشتر روابط است.

محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی هم با اشاره به این که سفر فعلی وی به مصر در ادامه راستا توسعه روابط دو کشور است، اظهار داشت: ادامه فرایند همکاری های مصر و امارات در موضوعات مورد علاقه منطقه ای و تقویت این همکاری ها که در بالاترین سطح قرار گرفته است، تعهد مشترک دو کشور برای تامین منافع مشترک عربی و اسلامی و مقابله با چالشهای مختلف منطقه ای است .

طرفین همچنین درباره انجام تلاش و همکاری های مشترک برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1402

به "رایزنی رئیس جمهور مصر با ولیعهد ابوظبی در قاهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی رئیس جمهور مصر با ولیعهد ابوظبی در قاهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید