دولت هر سال 1200 میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه می نماید

به گزارش مجله پارمیسفان، رئیس مرکز پیوند و بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سالانه 1200 میلیارد تومان برای ارائه خدمات درمانی و دارویی به 11 گروه از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه می نماید و همه این خدمات به وسیله سامانه حواله الکترونیک در اختیار این بیماران قرار می گیرد.

دولت هر سال 1200 میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهدی شادنوش اضافه کرد: اکنون 11 گروه از بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت ویژه وزارت بهداشت هستند که شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیز(خونی و صفاقی)، ام اس، ای بی، متابولیک (ام پی اس)، SMA، اتیسم، سیستیک فایبروزیس، پیونداعضا و سرطان هاست و به تدریج خدمات درمانی و دارویی مورد احتیاج این بیماران به وسیله سامانه حواله الکترونیک ارائه می گردد.

وی گفت: در گذشته لازم بود این بیماران هر چند وقت یکبار برای دریافت خدمات حمایتی به معاونت های درمان دانشگاههای علوم پزشکی مراجعه کند و مثلا اگر داروی بیمار یا دوز داروی او تغییر نموده لازم بود اطلاعات خدمات مورد احتیاج بیماران با مراجعه حضوری به روز رسانی گردد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و یبماری های وزارت بهداشت اضافه کرد: این خدمات در قالب بسته های حمایتی تعریف شده به این بیماران ارائه می گردد. بسته های حمایتی که مهر ماه هر سال بازنگری می گردد و بیشتر شامل پوشش فرانشیز دارو و درمان (صفر شدن فرانشیز دارو یا هزینه درمان) مورد احتیاج این بیماران است.

وی گفت: با راه اندازی سامانه حواله الکترونیک از این پس خدمات رسانی به این بیماران به وسیله این سایت انجام می گردد و دیگر احتیاجی به مراجعه حضوری به معاونت های درمان دانشگاههای علوم پزشکی ندارند. به این ترتیب توزیع دارو و ارائه خدمات موازی از چند منبع نیز از بین می رود و به طور دقیق تعیین می گردد که هر بیمار به چه خدمات، چه نوع دارو و به چه میزان در طول سال احتیاج دارد به همین علت می توانیم مدیریت هوشمندانه تری را در این زمینه اعمال کنیم.

شادنوش اضافه کرد: تا به امروز بیماران پیوندی و ام اس با ثبت نام در سامانه حواله الکترونیک تحت پوشش خدمات این سامانه قرار گرفته اند. ثبت نام بیماران تالاسمی و MPS نیز آغاز شده و از این بیماران می خواهیم هر چه سریعتر اطلاعات خود را در سامانه حواله الکترونیک بیماران خاص تکمیل نمایند. به مرور و تا آخر سال همه 11 گروه تحت حمایت مرکز پیوند و بیماری های وزارت بهداشت باید در این سامانه ثبت نام نمایند تا بتوانند از خدمات و یارانه های دولتی استفاده نمایند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت گفت: به دستور وزیر بهداشت همه بخش های وزارت بهداشت باید همکاری می نمایند که هر چه زودتر خدمات این سامانه تکمیل گردد. ثبت نام و پوشش خدمات رسانی به این بیماران با سرعت مناسب پیش می رود. توصیه این است که گروههایی که به تدریج اعلام می شوند برای ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند.

شادنوش تاکید نمود: از این پس همه خدمات حمایتی که به بیماران خاص و صعب العلاج ارائه می گردد و هر تغییری که در بسته های خدمتی این افراد اعمال گردد به وسیله سامانه حواله الکترونیکی خواهد بود. با بکارگیری سامانه حواله الکترونیکی بیماران خاص و صعب العلاج، داروهای این بیماران در نزدیکترین داروخانه محل زندگی این افراد در اختیار آنان قرار می گیرد، مرحله بعدی تحویل دارو جلوی در منزل این بیماران است که به دنبال اجرای آن هستیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1097

به "دولت هر سال 1200 میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت هر سال 1200 میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید