در کنار شماییم برای خرید ویلا در شمال

به گزارش مجله پارمیسفان، اطلاعاتی مربوط به خرید ویلا در شمال

خیلی از افراد هستند که بین خرید ویلا در شمال و یا ویلا در اطراف تهران مردد اند. با وجود اینکه ممکن است خرید ویلا در شهرهای شمالی، تا حدودی ریسک داشته باشد و برخی افراد تجربه کافی در این زمینه را نداشته باشند اما به هر حال همیشه گزینه اول برای خرید ویلا، مازندران و شهرهای این استان می باشد.

در کنار شماییم برای خرید ویلا در شمال

جهت دریافت خدمات طراحی دوبلکس ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

ما یعنی تیم ویلاسه به شما عزیزان در این رابطه حتما یاری خواهیم کرد و مشورت کافی را به شما ارائه خواهیم داد. البته در این مقاله به شما نکاتی را راجع به خرید ویلا در شمال متذکر خواهیم شد.

ویلای زیبا در فضایی زیبا

آب و هوای خوب و سرسبزی شمال باعث می گردد که بسیاری از افراد خرید ویلا در یکی از شهرهای شمال مثلا خرید ویلا در نوشهر، را بخواهند تجربه نمایند. البته گذراندن اوقات فراغت در بین این همه زیبایی و آرامش حق هر کسی به شمار می رود اما بهتر است اگر قصد خرید ویلا در شمال را نموده اید برخی نکات را برای خرید ویلاها در نظر داشته باشید و آن هم این است که در شمال ایران به دلیل وجود جنگل های انبوه و حفاظت شده، معمولا مجوزهای ساخت وساز به آسانی از طرف ارگانها و سازمانهای مربوطه داده نمی گردد.

به همین دلیل امکان استفاده غیرقانونی از زمین های ساحلی و جنگلی وجود داشته و به همین ترتیب هم ساخت ویلا بدون مجوزهای قانونی هم معمولا اتفاق می افتد. در صورت اعلام و آنالیز این موارد، با متخلف برخورد قانونی می گردد و در بسیاری از اوقات هم تخریب بنا صورت خواهد گرفت.

به همین دلیل اصلی ترین موردی که باید در هنگام ویلا خریدن در شمال را در نظر داشته باشید، همین موضوع قانونی بودن ساخت و ساز است.

در خصوص بعدی هم حتما زمان و فصلی که می خواهید در آن خرید و یا فروش ویلا را داشته باشید، در نظر بگیرید.

معمولا در فصل بهار به دلیل تغییر آب و هوا و مسافرپذیری بیشتر شهرهای شمال و بیشتر شدن ترددها به آنجا، قیمت ویلاها برای خرید، افزایش نسبی پیدا می نمایند و در عوض هنگام زمستان و پاییز، فرایند کاهشی قیمت ها را شاهد خواهید بود. به همین دلیل بهترین زمان برای خرید، 6 ماه دوم سال و زمان فروش هم 6 ماهه اول سال است.

از خرید مواردی که سند به شکل رسمی وجود ندارد و فقط اسناد ویلا به شکل قولنامه ای است بپرهیزید. معمولا این موارد دارای خلافی در فرایند ساخت ویلا هستند.

قیمت های خیلی پایین در خرید ویلا می تواند از جمله مواردی باشد که باید به صحت و درستی کامل آن مورد کمی مشکوک شد.

فریب برخی بازارگرمی ها مثل ویلا داشتن سلبریتی ها در منطقه ای که در نظر دارید را نخورید. در بیشتر مواقع این حرف و حدیث ها اصلا وجود ندارند.

هزینه و بودجه ای را که می پردازید، در مقایسه با منطقه و قیمت زمین در آنجا و البته امکاناتی که ویلا دارد باید ارزیابی کنید. مبادا با قیمت بالا و هزینه زیاد ویلایی با امکانات معمولی نصیب شما گردد.

چرا خرید ویلا شهرکی؟

بسیاری از افراد هستند که وقتی می خواهند خرید ویلا در شمال داشته باشند، گزینه ویلا شهرکی را در اولویت قرار می دهند. ویلاهای شهرکی دارای مزیت های خاص خودشان هستند و به همین دلیل گزینه خوبی برای خرید به حساب می آیند.

ویلاهای شهرکی در مقایسه با ویلاهای مستقل، قوانین خاص خودشان را دارند و بنابراین افرادی که قرار است در این مجتمع های ویلایی ساکن شوند، باید حتما تابع این قوانین باشند و به حقوق سایر سکنه در شهرک احترام بگذارند.

خرید و فروش این نوع ویلاها کمی با موارد همیشگی در خرید و فروش متفاوت است.

ویلا شهرکی به مجموعه ویلاهایی گفته می گردد که در محدوده خاصی همه در همسایگی هم ساخته شده و دارای ساختمان نگهبانی، پارک، کنترل درب ورودی، خیابان بندی و جدول کشی و…می باشد. دقیقا شهری کوچک..

امکانات شهرک فقط برای ساکنین مجموعه می باشد و افراد متفرقه حق ورود به آنجا را ندارند. همینطور اعضای هیئت مدیره به آنالیز مسائل و اداره شهرک می پردازند. با وجود این مسائل می بینید که نظم و انضباط و تابع قوانین بودن مهمترین و بالاترین مزیت این نوع ویلاهاست.

مزیت بعدی خرید ویلا شهرکی، امنیت بالای این نوع ویلاست. شما به راحتی می توانید حتی ماهها به ویلای خود سر نزنید ولی خیال تان از بابت مسائل امنیتی راحت باشد. هم وجود نگهبانی 24 ساعته و هم ممانعت از ورود افراد متفرقه به داخل محوطه شهرک، می تواند به شما اطمینان کامل دهد.

مزیت بعدی که در خصوص ویلاهای شهرکی می توانیم نام ببریم، قیمت مناسب این نوع از ویلاهاست. که به مراتب کمتر از ویلاهای مستقل می تواند باشد.

دلیل این مورد این است که چون تعداد زیادی سازه در فضایی تقریبا معین و محدود ساخته می گردد و حجم مصرف مواد اولیه در این سازه ها بالاست و به صورت عمده آنها خریداری می شوند، قیمت تمام شده کمتر از ساخت یک ویلای مستقل می گردد و خرید این نوع ویلا به صرفه تر خواهد بود.

ویلایی که در شهرک ساخته می گردد تمامی امکانات مانند آب و برق و گاز را دارا می باشند. و دیگر نیازی نیست تا شما بخواهید با دوندگی زیاد مجوزهای مربوط به آنها را بگیرید. به این ترتیب شما می توانید راجع به امکانات اولیه ویلای خود مطمئن باشید و دیگر جای نگرانی نیست.

ساخت ویلاهای شهرکی چون همراه با رعایت قوانین و استانداردهای لازم می باشد، و از طرفی زمین این نوع مجتمع ها هم کیفیت کافی را دارد، در هنگام خرید می توانید از لحاظ استانداردهای ساخت و ساز هم در خصوص این ویلا اطمینان داشته باشید.

در نهایت باید به شما بگوییم که خرید ویلا چه به شکل شهرکی و چه به شکل مستقل، مزیت های خاص خودشان را دارند. این شما هستید که باید این موارد را درنظر گرفته و به نتیجه نهایی برسید. امید که توانسته باشیم آگاهی هایی مفید در رابطه با مسائل مربوط به خرید ویلا در شمال، به شما بدهیم.

کارشناسان ما هم می توانند در این زمینه به شما یاری نمایند. ویلا 3 را از خاطر نبرید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1599

به "در کنار شماییم برای خرید ویلا در شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کنار شماییم برای خرید ویلا در شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید