خبرنگاران 40 مزرعه تحقیقی و ترویجی دیم در کشور ایجاد شد

به گزارش مجله پارمیسفان، مراغه - خبرنگاران - رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: 40 مزرعه تحقیقی و ترویجی در استان های دیم خیز کشور اجرا شده است.

خبرنگاران 40 مزرعه تحقیقی و ترویجی دیم در کشور ایجاد شد

مسرور علیزاده روز شنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: مزارع تحقیقی و ترویجی این موسسه با هدف معرفی ارقام تازه، انتقال یافته ها و دستورالعمل های تحقیقاتی برای افزایش فراوری در مزارع کشاورزی 10 استان دیم خیز کشور ایجاد شده است.

وی افزود: در این طرح، محققان آخرین یافته های خود را در زمینه ارقام تازه و دانش فراوری محصولات زراعی دیم برای آموزش و انتقال یافته درمزارع کشاورزی اجرا می نمایند.

رئیس موسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ادامه داد: کشاورزان در قالب روز مزرعه با حضور در این مزارع با یافته های تازه محققان در زمینه بذرهای تازه دیم، کاشت محصولات زراعی دیم، داشت و برداشت آشنا می شوند.

علیزاده افزود: طرح های تحقیقی و ترویجی این موسسه در زمینه های فراوری غلات، حبوبات، دانه های روغنی، مدیریت منابع اجرا می گردد.

وی ادامه داد: با هدف تسریع در انتقال یافته های تحقیقاتی به کشاورزان دیم کار پایگاه های نوآورانه و مزارع نمایشی در بیشتر استان های کشور اجرا شده است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با اشاره به اینکه این موسسه در ایجاد مزارع تحقیقی و ترویجی از مراکز تحقیقاتی پیشرو در کشور است ، یادآوری کرد: محققان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در طول 29 سال فعالیت تحقیقاتی 87 رقم محصول دیم را معرفی نموده اند.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در شهرستان 265 هزار نفری مراغه در 115 کیلومتری جنوب تبریز واقع دشه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1755

به "خبرنگاران 40 مزرعه تحقیقی و ترویجی دیم در کشور ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 40 مزرعه تحقیقی و ترویجی دیم در کشور ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید