خبرنگاران کتابخانه های دیجیتال در شهر سمنان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یکی از طرح ها به منظور تحقق عنوان پایتخت کتاب برای شهر سمنان، راه اندازی کتابخانه های دیجیتال در این شهر است.

خبرنگاران کتابخانه های دیجیتال در شهر سمنان راه اندازی می گردد

فرشید فلاح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کتابخانه های دیجیتال در شهر سمنان در 2 سطح راه اندازی می گردد اعلام کرد: کتابخانه های نامک برای عموم مردم قابل استفاده است که می توانند بدون حضور کتابدار، کتاب مورد نظر خود را امانت بگیرند و یا کتاب اهدا نمایند.

وی اضافه کرد: کتابخانه های دیجیتالی دانوش در سطح بالاتر با ظرفیت یکهزار نوع کتاب است و برای امانت دریافت کتاب از این کتابخانه ها باید کارت مخصوص آن از دبیرخانه پایتخت کتاب دریافت گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: شهرداری سمنان نیز نرم افزاری به نام تکاو به منظور خرید و فروش کتاب های دست دوم طراحی نموده است.

فلاح گفت: نهادهای دولتی، به ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان، نهاد کتابخانه های عمومی استان، شهرداری و فرمانداری سمنان در زمینه تحقق عنوان پایتخت کتاب برای شهر سمنان به خوبی همکاری می نمایند.

وی اعلام کرد: یکی از مهم ترین اقدام های اداره کل فرهنگ و ارشاد در پیشبرد این طرح، استفاده از ظرفیت های مردمی توانا و انتخاب موسسه غیردولتی آرمان روشن به عنوان مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه از بهمن ماه طرح هایی به منظور تحقق عنوان پایتخت کتاب برای سمنان شروع می گردد گفت: در این طرح های بدیع و خلاقانه از فناوری های روز استفاده می گردد.

برای ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می گردد که تا به امروز اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز پیروز به کسب این عنوان شده اند. سمنان به عنوان یکی از گزینه های این عنوان برای سال 1400 نیازمند فراهم کردن زمینه لازم برای دستیابی به این عنوان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1444

به "خبرنگاران کتابخانه های دیجیتال در شهر سمنان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتابخانه های دیجیتال در شهر سمنان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید