مجموعه قطار سفیر با امکاناتی فراتر از یک قطار

به گزارش مجله پارمیسفان، قطار سفیر یک مجموعه است و نه یک قطار به تنهایی ! در همین ابتدا این موضوع را به خاطر بسپارید که سفیر یک مجموعه بزرگ با ویژگی هایی خاص است که به راحتی می توانید بلیط قطار های این مجموعه را در سامانه های متعدد فروش بلیط قطار تهیه کنید. سفیر نام یک شرکت حمل و نقل راه آهن است که قطار های گوناگونی در زیر مجموعه آن فعالیت می نمایند و خدمات متنوع و متعددی را به مشتریان خود ارائه خواهند کرد. ما در ادامه برای شما بیشتر توضیح می دهیم که مسیر های تحت پوشش این شرکت حمل و نقل راه آهن کدام است و قطار های زیر مجموعه آن، هر کدام با چه امکاناتی و در چه مسیر هایی فعال هستند.

مجموعه قطار سفیر با امکاناتی فراتر از یک قطار

قطار سفیر مجموعه ای با امکانات لوکس

شرکت قطار سفیر یا به عبارتی قطار های سفیر با نام سابق سفیر ریل آسیا از جمله بزرگ ترین و خوشنام ترین شرکت های حمل و نقل ریلی به حساب می آید. شرکتی که زیر مجموعه های فراوان و گسترده ای دارد که در انواع و اقسام، کیفیت و دسته بندی های مختلف مالی روزانه حجم عظیمی از حمل و نقل ریلی کشور را انجام میدهند.

سفر کردن با قطار های این مجموعه هیچ محدودیتی برای شما از لحاظ مالی و کیفیتی ایجاد نمی نماید و شما با هر سطح مالی به راحتی می توانید از قطار های بی نظیر این مجموعه بهره ببرید. از جمله ویژگی های قطار های این مجموعه تنوع آن ها است. به همین علت شما همواره می توانید با زیر پا گذاشتن هر گونه محدودیتی، سفر خود را با خدمات مورد علاقه تان رزرو کنید.

شرکت هایی که در حال حاضر به عنوان زیر مجموعه شرکت قطار سفیر در حال فعالیت هستند شامل:

  • هستیا
  • رعد تبریز
  • جوپار
  • ریل سیر کوثر
  • ریل ترابر سبا
  • نور رضا اصفهان
  • راه آهن شرقی بنیاد
  • مهتاب سیر جم
  • و وانیا ریل

هستند. در ادامه شما را بیشتر با این شرکت و مجموعه، از زوایای مختلف آشنا می کنیم. بعلاوه به شما خواهیم گفت که چطور می توانید به راحتی بلیط های قطار های این مجموعه را تهیه کنید.

برترین و مطمئن ترین راه تهیه بلیط قطار سفیر

خرید بلیط های قطار این مجموعه به واسطه سامانه های فروش بلیط، به شکل آنلاین و به راحتی انجام پذیر است. برای تهیه بلیط ها فقط کافی است که شما در مرورگر خود خرید بلیط قطار سفیر را درج کنید. در ادامه روز و ساعت و مقصد سفر خود را معین کنید و با پرداخت کردن مبلغ در مرحله نهایی، بلیط به نام شما و برای مقصد در روز و ساعت معین شده مورد نظر شما صادر خواهد شد.

در ادامه به تفکیک، هر کدام از زیر مجموعه قطار های سفیر را با توضیح نو و سطح خدمات و کیفیت، برای شما توضیح خواهیم داد.

قطار های وانیا ریل برای یک تجربه لوکس

در مجموعه قطار سفیر اولین قطار وانیار ریل است که یکی از کوچکترین اعضای شرکت های خصوصی و زیر مجموعه قطار سفیر به حساب می آید. قطار های بسیار فعالی دارد و مسیر های متعدد و گوناگونی را در سطح کشور پوشش می دهد. از جمله امکانات وانیار ریل می توان به:

بسته های پذیرایی

امکان سفارش دادن غذا، آب معدنی و نوشیدنی هایی مانند چای

ارائه کتاب، نشریات و روزنامه

نمایشگری که در داخل کوپه واقع شده است

خواب امکانات رفاهی خواب

وجود مایکروویو برای غذا و گرم کردن آن

سیستم اطلاع رسانی مهمانداران

پیجر احضار کردن مهمانداران

هدفون در صورت احتیاج مسافران

پخش شدن موسیقی در صورت درخواست کردن

ارائه دادن ویلچر برای مسافرین ناتوان و سالمند

و سرویس بهداشتی های ایرانی فرنگی در هر واگن اشاره نمود.

قطار های شش تخته سفیر در مهتاب سیر جم

مجموعه قطار بعدی از قطار های سفیر، مهتاب سیر جم نام دارد که عضو کوچک دیگر اما خاص از این کمپانی بزرگ به شمار میرود. شرکت مهتاب سیر دقیقاً در سال 1389 آغاز به کار کرد و با تمرکز بر شعار ارائه بالاترین کیفیت مطلوب خدمات ریلی خدمت رسانی خود را توسعه بخشید. قطار های 6 تخته و فوق لوکس مهتاب سیر جم یکی از پرطرفدار ترین و برترین قطار های مجموعه سفیر به حساب می آیند. این قطار ها همانطور که پیشتر اشاره نمودیم 6 تخته هستند و شامل امکاناتی مانند:

ارائه آب معدنی

میان وعده و پذیرایی

سرویس خواب به همراه روبالشتی و ملحفه

ویلچر برای مسافران ناتوان و سالمند

ارائه کردن روزنامه مجلات و نشریات

استفاده از سیستم بروز تهویه مطبوع

و سرویس بهداشتی های ایرانی و فرنگی است.

قطار های ریل ترابر سبا متفاوت و مالی

شرکت حمل و نقل ریلی بعد، ترابر سبا نام دارد که از برترین شرکت های تابعه قطار سفیر به حساب می آید. قطار های باکیفیتی مانند نگین ویژه، نگین اتوبوسی و قطار غدیر از جمله برترین، پرقدرت ترین و کامل ترین ناوگان هایی هستند که خطوط ریلی کشور تا به حال به خود دیده اند. این قطار ها در مسیر هایی مانند: تهران، اهواز، مشهد، یزد و اصفهان در حال حاضر فعالیت می نمایند. قطار غدیر به عنوان اولین قطار تندرو از نوع کوپه ای معرفی گردید که فعالیت خود را مدت هاست در کشور ما آغاز نموده است. به عبارتی این قطار از سال 1388 در ناوگان ریلی ما آغاز به کار کرد.

قطار های سیر کوثر

شرکت قطار سیر کوثر در کنار نورالرضا، ریل ترابر سبا و بن ریل یکی از کامل ترین شرکت های زیر مجموعه قطار سفیر به شمار میرود که با خدماتی ویژه و خاص در ناوگان حمل و نقل کشور فعال است. قطار های غزال و کوثر دو عدد از قطار های سیر کوثر به حساب می آیند. این شرکت با تعداد 2 رام قطار در سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به تعداد 5 رام قطار مجهز شده است.

قطار های ریلی جوپار

قطار بعدی، قطار مسافری جوپار نام دارد که یک قطار میان رده از مجموعه قطار سفیر بوده و با قطار های 6 تخته کویر و اتوبوسی ماهان فعالیت خود را مدت هاست که آغاز نموده است. البته این شرکت تنها در حمل مسافر فعال نیست و برای حمل و نقل بار نیز خدمات خاص و متفاوتی را ارائه می کند.

شرکت حمل و نقل شرقی بنیاد، قطار های بن ریل

مجموعه بعدی قطار سفیر ، شرکت راه آهن شرقی بنیاد نام دارد. این شرکت یکی دیگر از زیر مجموعه های بسیار کوچک اما کارآمد قطار سفیر است. ضمن اینکه سابقه ای بیشتر از 23 سال دارد و درست در سال 1393 تعداد ناوگان خود را از 10 واگن مسافربری به 31 واگن مسافربری ارتقاء داد. فعالیت این مجموعه در سال 1371 آغاز شد و در حال حاضر شرکت بن ریل توانایی جابجایی 2 میلیون مسافر را دارد. شاید ندانید که این شرکت 5/7 درصد از سفر های رخ داده ریلی را پوشش می دهد. قطار غزال و پرستو از معروف ترین و با کیفیت ترین قطار های بن ریل به حساب می آیند.

قطار رعد تبریز ، کوچک اما کاربردی

قطار رعد ، عضو کوچک دیگری از مجموعه سفیر است که خدمات ویژه ای را به مسافران خود ارائه می نماید. نام کوچک ترین قطار رعد تبریز، سهند است که معروفیت زیادی دارد. این قطار در مسیر تهران-تبریز فعال است و امکاناتی مانند:

سرویس رفاهی خواب

سیستم به روز تهویه مطبوع

سیستم یکپارچه و متصل رسانه ای برای اتصال به شبکه داخلی و پخش کردن فیلم

کوپه عایق بندی شده با بدنه دو لایه

شیشه های عایق بندی و دوجداره

سرویس بهداشتی آزاد و فرنگی

و پریز برق در قطار های خود دارد.

قطار های متنوع نورالرضا ، برترین های قطار سفیر

قطار های نورالرضا فعال ترین ناوگان حمل و نقل ریلی به حساب می آیند که با کمترین نقص، مسیر های متعدد ارتباطی کشور را طی می نمایند. در این قطار ها بالا بودن امکانات و کیفیت خدمات، بسیار با اهمیگت است. ضمن اینکه در برترین وضع ممکن در حال خدمت رسانی هستند. این قطار ها شامل دو قطار نور VIP و نور ویژه بوده که تفاوت میان آن ها در اصل تفاوت میان سطح خدمات و امکانات ارائه شده این 2 قطار است. به عبارتی در میان واگن های این دو قطار هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت. قطار های نورالرضا در مسیر های:

تهران به مشهد و برعکس

اصفهان به مشهد و برعکس

کرج به مشهد و برعکس

و تهران به شیراز و برعکس فعال هستند.

آخرین قطار، قطار هستیا از زیر مجموعه بزرگ قطار سفیر

قطار هستیا نیز یکی دیگر از قطار های زیر مجموعه قطار سفیر به حساب می آید که البته اطلاعات و توضیح فعالیت زیادی از آن در دسترس ما نیست.

شرکت قطار سفیر، برای برترین تجربه سفر با قطار

در این مطلب کوشش کردیم تا با توضیح هلدینگ قطار سفیر و معرفی شرکت ها و قطار های تحت پوشش این مجموعه، شما را هر چه بیشتر با فعالیت ها و خدمات این شرکت آشنا کنیم. حمل و نقل ریلی در کشور ما سال ها است که با خدمت رسانی ویژه و بی نظیر خود انتقال مسافران و مردم کشورمان را به برترین نحو ممکن انجام می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2347

به "مجموعه قطار سفیر با امکاناتی فراتر از یک قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه قطار سفیر با امکاناتی فراتر از یک قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید