خبرنگاران بازسازی بافت تاریخی میامی شروع شد

به گزارش مجله پارمیسفان، شاهرود - خبرنگاران - مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: مرحله جدید بازسازی بافت تاریخی شهر میامی از هفته گذشته شروع شد.

خبرنگاران بازسازی بافت تاریخی میامی شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سید محمد صادق رضویان روز یکشنبه به رسانه ها اظهار داشت: بازسازی بافت تاریخی میامی شامل برچیدن کف ناهمگون با بافت تاریخی و اجرای آجر فرش و آزاد سازی اطراف درختان کهنسال چنار جهت کوچه آقایان که در فهرست آثار طبیعی ثبت شده اند،و اجرای سیم گل و کاهگل بدنه است.

وی هدف از بازسازی را حفاظت از آثار ارزشمند و بافت تاریخی مطرح نمود،و اظهارداشت : در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان وجود دارد که جلوه خاصی را به سیمای این شهر بخشیده و به همین دلیل بافت تاریخی میامی به عنوان یک عنصر تاریخی دارای اهمیت است.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است.

عظیم ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان واقع شده است. وجود 10 کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

این شهرستان 58 اثر ثبت شده در فهرست میراث تاریخی کشور دارد و واقع شدن آن در جهت راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می نماید.

میامی با جمعیتی حدود 40 هزار تن با دوبخش مرکزی وکالپوش در شرق استان سمنان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1031

به "خبرنگاران بازسازی بافت تاریخی میامی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازسازی بافت تاریخی میامی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید