برگزاری نمایشگاه دوسالانه مستندنگاری معماری بومی در باغ جهانی دولت آباد یزد

به گزارش مجله پارمیسفان، نمایشگاه دوسالانه مستندنگاری معماری بومی ورنادوک ایران در باغ جهانی دولت آباد یزد روز پنجشنبه 14 آذر افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه دوسالانه مستندنگاری معماری بومی در باغ جهانی دولت آباد یزد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، علی ملک عباسی موسس ورنادوک ایران گفت: به مناسبت شروع سومین سال فعالیت ورنادوک ایران، اولین نمایشگاه دوسالانه این گروه در باغ جهانی دولت آباد یزد برپا شد.

او با بیان این که گروه ورنادوک به منظور مستندنگاری ابنیه و بافت های تاریخی ایجاد شده است، اضافه کرد: نمایشگاه دوم و سوم این گروه روز های 24 و 27 آذر به ترتیب در استان های تهران و خراسان رضوی برگزار می گردد.

ملک عباسی اظهار کرد: در این نمایشگاه 36 اثر برگزیده از مجموعه مستند نگاری های تهیه شده دو سال گذشته گروه ورنادوک به نمایش گذاشته می گردد.

او اضافه کرد: جمع آوری سند و نقشه ای ارزشمند از معماری بومی ایران در قالب ترسیم فنی و نقشه های با مقیاس قابل استناد از مزایای این گروه است.

ولی تیموری، معاون گردشگری کشور به همراه سیدمصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از این نمایشگاه بازدید کردند.

ورنادوک ایرانیان با برگزاری پنج کمپ بین المللی و استفاده از اساتید و دانشجویان معماری از کشورهای اروپایی و آسیایی در شهرهای یزد، تبریز، نشتیفان و روستای کنگ بیش از 80 اثر ترسیمی از ابنیه و بافت های تاریخی موضوع کمپ، تهیه و جمع آوری نموده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 671

به "برگزاری نمایشگاه دوسالانه مستندنگاری معماری بومی در باغ جهانی دولت آباد یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه دوسالانه مستندنگاری معماری بومی در باغ جهانی دولت آباد یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید