حکم حبس ابد بدون عفو مشروط برای قاتل مسلمانان نیوزیلندی

به گزارش مجله پارمیسفان، امروز عدالت برای تروریست و قاتل جرایم وحشتناک و بزدلانه در کرایست چرچ اجرا شد. درست همین است که ما دیگر نه او را ببینیم و نه درباره او دوباره بشنویم. درخواست برای انتقال او به استرالیا را هم شنیده ام و امیدوارم او در همان جایی که محکوم شده است، بماند.

حکم حبس ابد بدون عفو مشروط برای قاتل مسلمانان نیوزیلندی

یک قاضی نیوزیلندی امروز (پنجشنبه) برنتون تارنت که در مرگبارترین تیراندازی ها جان 51 نمازگزار مسلمان در این کشور را گرفت، به حبس ابد بدون عفو مشروط محکوم کرد و گفت این مجازات هم برای جرایم شرورانه او کفایت نمی نماید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اولین مرتبه ای است که دادگاهی در نیوزیلند یک شخص را به حبس ابد محکوم می نماید.

برنتون تارنت یک استرالیایی 29 ساله است که به قتل 51 تن اذعان دارد، 40 فقره کوشش برای قتل داشته و یک فقره اقدام به عمل تروریستی در جریان تیراندازی مرگبار سال 2019 در دو مسجد کرایست چرچ که به صورت آنلاین در فیسبوک منتشر کرد، در پرونده دارد.

کامرون مندر، قاضی دیوان عالی نیوزیلند امروز گفت که یک مدت محدود کافی نخواهد بود. او با اعلام حکم گفت: جرایم شما به حدی شرورانه است که حتی اگر آنقدر در زندان بمانید تا بمیرید، مجازات و محکومیت عمومی آن تمام نمی گردد. تا جایی که من متوجه شدم، شما هیچ حسی برای همدردی با قربانیان خودتان ندارید.

قاضی پیش از صدور حکم از تارنت سوال کرد که آیا حرفی دارد یا خیر اما او صحبتی نکرد.

دادستان ها پیش از این در دادگاه گفتند که برنتون تارنت قصد داشت تا ترس را در کسانی که او به عنوان مهاجم توصیف می کرد، القا کند و برای همین حملاتی را طراحی کرد که حداکثر کشتار را بر جای بگذارند.

جمال فودا، امام مسجد النور که هدف حملات تارنت نهاده شد، گفت: امروز فرایندهای حقوقی برای این جرم شنیع انجام شد. هیچ مجازاتی نمی تواند عزیزان ما را برگرداند. همه افراطگرایان یکی هستند. چه اینکه از مذهب استفاده نمایند یا ناسیونالیسم یا هر ایدئولوژی دیگری. تمام افراطگرایان تنفر را به نمایش می گذارند. اما ما امروز اینجا هستیم. ما به عشق، همدردی، مسلمان و غیر مسلمان با ایمان و بدون ایمان احترام می گذاریم.

تارنت که در جلسات دادگاه حاضر بود اما صحبتی نمی کرد، امروز به وسیله وکیلش در دادگاه گفت که با حکم حبس ابد بدون عفو مشروط مخالفتی ندارد. قاضی دادگاه هم گفت: آن تنفری که در قلب شما با اعضای خاصی از یک جامعه قرار گرفته است، هیچ جایی در این کشور ندارد. در هیچ جای دیگری هم جایی ندارد.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند ابراز خشنودی کرد که این شخص دیگر هرگز روشنی روز را نخواهد دید. او گفت: ضربه روحی حملات 15 مارس به این سادگی ها از بین نمی رود اما امیدوارم امروز آخرین روزی باشد که شما نام تروریست را در آن می شنوید. او مستحق این است که تا آخر عمر در سکوت کامل و مطلق به سر ببرد. همچنین می خواهم به قدرت جامعه مسلمانان خودمان که طی چند روز گذشته صحبت هایشان را در دادگاه مطرح کردند، اذعان کنم. هیچ چیز نمی تواند این درد را دور کند اما امیدوارم شما بازوهای نیوزیلند را در اطراف خودتان حس نموده باشید.

وینستون پیترز، وزیر خارجه نیوزیلند هم خواهان استرداد تارنت به استرالیا برای گذراندن دوران حبس ابد خود شد. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا هم گفت: امروز عدالت برای تروریست و قاتل جرایم وحشتناک و بزدلانه در کرایست چرچ اجرا شد. درست همین است که ما دیگر نه او را ببینیم و نه درباره او دوباره بشنویم. درخواست برای انتقال او به استرالیا را هم شنیده ام و امیدوارم او در همان جایی که محکوم شده است، بماند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1200

به "حکم حبس ابد بدون عفو مشروط برای قاتل مسلمانان نیوزیلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم حبس ابد بدون عفو مشروط برای قاتل مسلمانان نیوزیلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید