حمایت از استارتاپ ها ، بازار محصولات علوم شناختی رونق می گیرد خبرنگاران

به گزارش مجله پارمیسفان، فراخوان علوم اجتماعی محاسباتی با رویکرد شناختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری منتشر شد.

حمایت از استارتاپ ها ، بازار محصولات علوم شناختی رونق می گیرد خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ فراخوان علوم اجتماعی محاسباتی با رویکرد شناختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری منتشر شد. این فراخوان با تمرکز بر حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان منتشر شده و هدف آن گسترش زمینه های تحقیقات بین رشته ای مشترک با علوم شناختی است. همچنین ارتقای نیروی انسانی متخصص و توسعه بازار های کارآمد برای ارائه خدمات و تولید محصولات در حوزه علوم شناختی از سوی ستاد توسعه علوم و فناری های شناختی ار دیگر اهدافی است که در آن دنبال می شود.

در این فراخوان حمایت از تولید و تجاری سازی پروژه های دانش بنیانی که منجر به تامین زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه بازار های محصولات و خدمات می شوند، از اولویت بالایی برخوردارند و تعامل دانشگاه ها با شرکت های ارائه دهنده محصولات و خدمات برای توسعه این محصولات و خدمات نیز مهم است.

همچنین با توجه به برگزاری دو دوره مسابقه داده کاوی هوشمند به توان شناختی در سال جاری و ضرورت افزایش توجه به توسعه زیرساخت های نرم لازم برای تولید محصولات و خدمات کارآمد در این حوزه تاکید شده است که این زیرساخت ها، نیازمند توسعه تحقیقات مشترک بین محققان علوم داده، علوم اجتماعی وعلوم شناختی هستند.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری در این فراخوان از مراکز و گروه های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه جمع آوری یا تحلیل داده های دیجیتال برای مشارکت در ایجاد زیرساخت های نرم، توسعه فناوری و تجاری سازی خدمات و تولید محصولات علوم اجتماعی محاسباتی با رویکرد شناختی برای ارائه ایده ها و طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دعوت به همکاری کرده است.

کمک به توسعه اکوسیستم فناوری و ارائه خدمات نوین این حوزه در کشور از مهم ترین اهداف این فراخوان است، بنابراین پروپوزال هایی که علاوه بر تولید هر یک از آیتم ها، به تجاری سازی جهت ارائه خدمات آینده آن آیتم نیز می پردازد، از اولویت بالاتری نسبت به پروپوزال هایی که صرفا به تولید یک آیتم می پردازند، برخوردارخواهند بود.

علاقه مندان واجد شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وبسایت www.cogdatasci.cogc.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1552

به "حمایت از استارتاپ ها ، بازار محصولات علوم شناختی رونق می گیرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از استارتاپ ها ، بازار محصولات علوم شناختی رونق می گیرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید