حداد عادل: استفاده از تجربیات چین یک فرصت است

به گزارش مجله پارمیسفان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت توسعه روابط ایران و چین تاکید نمود استفاده از تجربیات و توانمندی های چین در حوزه ها و زمینه های مختلف یک فرصت برای تقویت روابط تهران - پکن است.

حداد عادل: استفاده از تجربیات چین یک فرصت است

حداد عادل روز دوشنبه در بدو ورود به پکن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاران اضافه نمود: مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه تدوین سیاست های کلی نظام را به عهده دارد در چین نیز حزب کمونیست این کشور، چنین نقشی را ایفا می نماید و از سال ها پیش هم روابط خوبی میان مجمع تشخیص مصلحت نظام و چین برقرار بوده است.

حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شرکت در دومین اجلاس بین المللی یک کمربند یک جاده به چین سفر نموده است.

وی استفاده از تجربیات چین در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه توسعه را یک فرصت دانست و گفت: در حاشیه این مجمع، ملاقات هایی با مقامات مختلف چین در خصوص روابط دو جانبه و نقش ایران در طرح عظیم یک کمربند یک جاده و توسعه روابط دو جانبه خواهیم داشت.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد بتواند در این سفر هم از دیدگاه های مقامات و مسئولان چینی آگاه گردد و هم دیدگاه ها و مسایل ایران را منتقل کند.

حداد عادل با اشاره به اینکه این سفر در ادامه سفرهایی است که در یکی دو ماه اخیر اجرا شده است اظهار امیدواری کرد سفر وی تحکیم کننده نتایج سفر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به چین باشد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی اول اسفند ماه سال 97 در راس هیاتی بلند پایه به پکن سفر کرد و با مقامات چین از جمله رییس جمهوری و رییس کنگره خلق این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران در ادامه تاکید نمود ایران به عنوان کشوری که نقش تاریخی در جاده ابریشم داشته است در شرایط فعلی نیز می تواند در طرح یک کمربند یک جاده نقش راهبردی ایفا نماید.

با تور چین سفر کنید.

دومین اجلاس بین المللی سران یک کمربند یک جاده هفته جاری و با حضور بیش از پنج هزار مهمان خارجی از 137 کشور از جمله 37 تن از روسای جمهور و نخست وزیران این کشورها و 150 وزیر در پکن برگزار می گردد.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین سال 2013 میلادی در جریان دیدار خود از قزاقستان و اندونزی، به ترتیب پیشنهاد ساخت کمربند مالی جاده ابریشم و ساخت راه ابریشم دریایی در قرن بیست و یکم را عنوان کرد که این طرح در نهایت با عنوان یک کمربند - یک جاده به دنیا معرفی گردید.

این پروژه در ابتدا با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد دلار توسط چین شروع شد و تا کنون 124 کشور و 29 سازمان بین المللی موافقت نامه همکاری با چین در خصوص این طرح را امضا نموده اند.

دومین کنفرانس بین المللی یک کمربند - یک جاده روزهای 5 تا 7 اردیبهشت در پکن برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 166

به "حداد عادل: استفاده از تجربیات چین یک فرصت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداد عادل: استفاده از تجربیات چین یک فرصت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید