جزییات فرایند صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی

به گزارش مجله پارمیسفان، وزرات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه جزییات فرایند صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی را تشریح کرد.

جزییات فرایند صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه ای از شروع ثبت نام برای صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اطلاع داد.

در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، با توجه به اجرایی شدن قانون اعطای شناسنامه به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی و تهیه و تدوین شیوه نامه اجرایی آن برای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور توسط وزارت امور خارجه، فرایند اجرایی با ثبت نام به وسیله سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (میخک) به نشانی: mikhak.mfa.ir شروع شده است.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه آمده است: متقاضیان در این سامانه باید ثبت نام خود را انجام دهند و سپس بر اساس نوبت دهی، زمان مراجعه حضوری برای ارائه مدارک مورد احتیاج به آن ها اعلام می گردد. این فرایند احتیاجمند طی مراحل استعلام از مراجع ذیربط است و پس از آن، فرایند ادامه راستا به متقاضی اعلام می گردد.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: ثبت نام برای ایرانیان خارج از کشور، ابتدا در چهار نمایندگی استکهلم، دبی، ورشو و فرانکفورت به مدت حدود یک ماه به صورت آزمایشی شروع خواهد شد و متعاقب آن با برطرف نقایص فنی احتمالی به صورت فراگیر در همه نمایندگی های کشورمان در خارج از کشور عملیاتی و خبر آن نیز به اگاهی عموم خواهد رسید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1398

به "جزییات فرایند صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات فرایند صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید