ثبت 2 میراث صنعتی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی

به گزارش مجله پارمیسفان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از ثبت دو میراث صنعتی این استان در فهرست آثار ملی اطلاع داد.

ثبت 2 میراث صنعتی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه امروز یکشنبه 17 آذرماه 98 اظهار کرد: نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور در شهرستان بندر ماهشهر استان خوزستان در حال برگزاری است که استان خراسان شمالی نیز پرونده های ثبتی خود را در همایش ارائه کرد.

یزدان پناه با بیان اینکه کارخانه پنبه جاجرم و ایستگاه راه آهن جاجرم در این همایش به ثبت ملی رسید، توضیح داد: با آنالیز پرونده بهکده رضوی از سوی داوران، این اثر صنعتی استان نیز واجد ارزش های فرهنگی تاریخی شناخته شد.

او گفت: شکل گیری صنایع به تنهایی به عنوان یک رویداد فنی و تکنولوژی شناخته نمی گردد، بلکه فرآیند شکل گرفته بر بسترهای تاریخی، فرهنگی و اجتماعی که پیوندی میان انسان و محیط زیست را در بر دارد، مشخصه های میراث صنعتی به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بیان کرد: ثبت ملی این آثار، به عنوان اولین قدم در جهت حفظ و نگهداری آن، حائز اهمیت است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 678

به "ثبت 2 میراث صنعتی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 2 میراث صنعتی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید