توزیع قیر رایگان تصویب شد ، تخمین رانت 35 هزار میلیارد تومانی

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 3 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی میزان درآمد حاصل از نفت و فرآورده های نفتی را 199 هزار میلیارد تومان و سهم صندوق توسعه ملی از این درآمدها را 20 درصد اعلام کردند، همچنین توزیع چهار میلیون تن قیر تصویب شد.

توزیع قیر رایگان تصویب شد ، تخمین رانت 35 هزار میلیارد تومانی

در بخش درآمدی ردیف اول تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه آمده است: سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز و منابع مربوط به سه درصد(3%) مندرج در ردیف 210109 این قانون معادل 199 هزار و 272 میلیارد تومان مشخص شد.

نمایندگان با توزیع چهار میلیون تن قیر رایگان در سال آینده موافقت کردند. این طرح در حالی تصویب شده که دولت اعلام کرده حتی برای توزیع دو میلیون تن قیر منابع ندارد و اگر مجبور به این کار شود باید از اعتبار یارانه ها و خرید گندم بزند.

در حال حاضر قیمت هر تن قیر به صورت میانگین 347 دلار است و توزیع چهار میلیون تن قیر رایگان به معنای توزیع یک میلیارد و 388 میلیون دلار رانت بین پیمانکاران خاص است. رانتی که اکنون با دلار 25 هزار تومانی 34.7 هزار میلیارد تومان می شود! با این شرایط دولت برای توزیع این رانت باید از چه هزینه هایی چشم پوشی کند.

همچنین نمایندگان مجلس با سهم صندوق توسعه ملی به میزان 20 درصد از درآمدهای حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی تا سقف یک میلیون بشکه در روز موافقت کردند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1525

به "توزیع قیر رایگان تصویب شد ، تخمین رانت 35 هزار میلیارد تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع قیر رایگان تصویب شد ، تخمین رانت 35 هزار میلیارد تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید