به مناسبت روز جهانی گردشگری

به گزارش مجله پارمیسفان، شوق انسان برای کشف محیط اطرافش، برای تجربه ناشناخته ها، برای تعامل با فرهنگ ها و انسان های سرزمین های دیگر انسان را راهی سفر کرد. سفری که از گذشته ها شروع شد و تا شوق کشف در وجود انسان است، این سفر هم ادامه دارد. امروزه که به لطف توسعه صنعت حمل و نقل سفر کردن آسان شده و فاصله ما تا مقصد رویایی مان مقدار چند کلیک کوتاه شده، سفر کردن بیشتر از هر روزی در زندگی ما معنا پیدا نموده است. این رفت و آمد انسان ها به بخش های مختلف کره خاکی صنعت گردشگری را متولد کرد. صنعتی که در 6 دهه گذشته رو به رشد بوده و هر سال بیشتر از قبل نقش آن در زندگی ما پر رنگ تر می گردد تا جایی که یکی از مناسبت های سال را در سراسر دنیا از آن خود نموده است؛ امروز 27 دسامبر را، برابر با 5 مهر روز دنیای گردشگری است.

به مناسبت روز جهانی گردشگری

نقش دنیاگردی در زندگی ما

صنعت دنیاگردی را شوق سفر کردن و کشف های تازه انسان متولد کرد و این صنعت زندگی انسان را در حوزه های مختلف مثل فرهنگ و اقتصاد و هنر تحت تاثیر قرار داد. تاثیرات فرهنگی و اجتماعی دنیاگردی سبک زندگی، کیفیت زندگی، الگوهای رفتاری و شرایط فرصت های شغلی مردم شهر و کشور مقصد را تغییر داده است.

آیا دنیاگردی ایجاد شغل می نماید؟

دنیاگردی ، اقتصاد، فرصت های شغلی

ورود هر دنیاگرد با افزایش عایدی برای شهر مقصد همراه است و رونق گرفتن استفاده از هتل و اقامتگاه ها، افزایش عایدی محلی ها از ارائه خدماتی مثل غذا و نوشیدنی از نمودهای تاثیرات مالی دنیاگردی در شهر و کشور مقصد است.اگر تنها مشاغل مستقیم با دنیاگردی مانند رانندگی، راهنمایان دنیاگردی، هتلداری و… را در نظر بگیریم، طبق گفته های کارشناسان اقتصاد، به ازای هر 6 نفر دنیاگرد ورودی، یک شغل ایجاد می گردد. در زمینه دنیاگردی داخلی نیز هر 25 نفر دنیاگرد داخلی یک شغل ایجاد می نماید.

از بهمن ماه 95 تا اردیبهشت ماه امسال، دنیاگردی در دنیا، در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 6درصدی بوده، یعنی 369 ملیون دنیاگرد امسال به کشورهای خارجی سفر نموده اند. در سال 2017 اغلب کشورها در حوزه دنیاگردی رشد را تجربه کردند اما در این میان منطقه خاورمیانه با 10درصد رشد، بعد از افت 4 درصدی خود در سال 2016 بالاترین درصد رشد را به خود اختصاص داده است. بعد از خاورمیانه، کشورهای آفریقایی با 8 درصد رشد، میزبان حجم گسترده ای از دنیاگردان شده است. ورود دنیاگردان به آمریکا با رشد 4 درصدی همراه بوده و اروپا و آسیا-اقیانوسیه توانسته اند در مقایسه با سال گذشته در ورود دنیاگرد،6درصد رشد داشته اند.

خبرنگاران و دنیاگردی

خبرنگاران اولین آژانس مسافرتی ایران است که به عنوان کامل ترین سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما و دارای نماد اعتماد تجارت الکترونیک، از بدو تاسیس برای توسعه دنیاگردی ایران گام برداشته و برای خلق تجربه شایسته سفر، دسترسی به خدمات سفر از جمله خرید آنلاین بلیط هواپیما و قطار، رزرو آنلاین هتل و تورهای داخلی و خارجی را برای سفردوستان آسان نموده است.

ابتدا با خرید آنلاین بلیط پروازهای داخلی در خدمت مسافران شکیبا ایرانی بودیم و با پیوستن به سیستم توزیع دنیای، راه سخت خرید آنلاین بلیط پروازهای خارجی به ریال را برای هم وطنان عزیز هموار کردیم. بعد نوبت قطار شد و با افزودن بلیط قطار به سامانه آنلاین جستجوی بلیط، امکان خرید آنلاین بلیط در تمام مسیرهای ریلی را برای مسافران عزیز ایرانی فراهم کردیم. سپس همانگونه که امکان استرداد آنلاین بلیط هواپیما را برای اولین بار فراهم نموده بودیم، با تکمیل زیرساخت های مالی برای اولین بار در ایران با ایجاد امکان استرداد آنلاین بلیط قطار در سامانه خبرنگاران ، این معضل بزرگ مسافران خبرنگاران ییِ قطار را رفع کردیم.

اپلیکیشن خبرنگاران در سال 1395 ارائه شد که علاوه بر بلیط تمام ایرلاین های داخلی و شرکت های حمل ونقل ریلی داخلی با امکانات و ویژگی های گوناگون به پرفروش ترین اپلیکیشن حوزه سفر و دنیاگردی تبدیل شده است.

در آخر مفتخریم اعلام کنیم که در سال 1395 یک چهارم کاربران اینترنت از وب سایت خبرنگاران تماشا نموده اند و 97/2درصد از مشتریان ما، خبرنگاران را به دیگران نیز توصیه نموده اند.

ضمن تبریک روز دنیای دنیاگردی، آرزو داریم همسفری شایسته برای انتخاب حرفه ای شما باشیم.

منبع: علی بابا
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2369

به "به مناسبت روز جهانی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به مناسبت روز جهانی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید