توان صادرات تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا به اروپا را داریم

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری پس از شرکت در چهارمین نشست کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا در وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با کوشش های جمعی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ساخت تجهیزات جدید در عرصه مبارزه با کرونا در کشور واقع شده است. ما در حوزه فراوری تجهیزات پزشکی معتبر نظیر ونتیلاتور و دستگاه های مختلف اتاق عمل شاهد تحولات فوق العاده ای در کشور هستیم به طوری که این شرکتها اکنون تاییدیه های لازم را دارند و می توانند محصولات خود را حتی به اروپا صادر نمایند.

توان صادرات تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا به اروپا را داریم

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ستاری اضافه کرد: با فراوری انبوه شرکت های دانش بنیان در زمینه ماسک و مواد ضدعفونی نیز در حال حاضر همه بخش های فراوری را در داخل کشور در اختیار داریم و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

تحقق هزاران تست بالینی در حوزه بیماری کرونا

وی با بیان اینکه ظرفیت شرکت های دانش بنیان موجب شده است بتوانیم به خوبی در مقابل کرونا مقاومت کنیم، اضافه کرد: این دستاورد حاصل یاری و فعالیت صدها مرکز پژوهشی، شرکت دانش بنیان و دانشگاهیان بوده و خوشبختانه صدها طرح پژوهشی و هزاران تست بالینی در این زمینه محقق شده است.

وی گفت: نتیجه این طرح ها موجب شده است امروز نسبت به بیماری کرونا و راه های درمان آن به شناخت خوبی دست یابیم و علاوه بر آن، همه تجهیزات پزشکی لازم را نیز توسط شرکت های دانش بنیان در داخل فراوری کنیم.

ستاری با مقایسه شرایط مهار ویروس کرونا در ایران و سایر کشورها ادامه داد: مشارکت مردم و نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان و سایر دستگاه ها در فراوری نیازهای پزشکی کشور باعث شده است اکنون کشورمان در شرایط کنترل این بیماری قرار بگیرد؛ اتفاقی که در بعضی کشورها آن را نمی بینیم و شاهد تداوم افزایش تعداد مبتلایان آنها هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید نمود: تحقیقات علمی و پژوهشی از سوی شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان برای شناخت بیشتر بیماری کووید 19 با قدرت ادامه دارد و امیدواریم با یافته های جدید علمی، کنترل دقیق تر و موثرتری روی این بیماری و نحوه مواجهه با آن داشته باشیم.

ستاری در خصوص استفاده از کیت های سرولوژی نیز گفت: استفاده از این نوع کیت در ایران نیازمند تاییدیه وزارت بهداشت است و با الحاق پروتکل وزارت بهداشت، امکان استفاده از آن در کشور وجود خواهد داشت.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در باره مباحث مطرح شده در نشست امروز کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا، بیان نمود: در این جلسه، اقدامات انجام شده از سوی شرکت های دانش بنیان، پژوهشکده ها و دانشگاه ها در حوزه های بیوتکنولوژی، مواد هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات (ICT) در حوزه بیماری کرونا تشریح شد و راهکارهایی در زمینه بهره گیری بیشتر از ظرفیت این مجموعه ها در فراوریات علمی و پزشکی کشور ارائه شد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از بعضی محصولات شرکت های دانش بنیان ایرانی در زمینه بیماری کرونا از جمله دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)، کیت های تشخیص کرونا، دستگاه پالس اکسیمتر (سنجش میزان اکسیژن خون و ضربان قلب) و انواع ماسک های نانو نظیر آن 95، ان 99 و ان 80 در معرض دید شرکت کنندگان نهاده شد.

کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا با دستور رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات مالی کشور و با هدف تقویت ابعاد اطلاع رسانی و پاسخگویی دستگاه ها در عرصه تقویت توان فراوریی و خودکفایی کشور در فرایند مبارزه با بیماری کرونا و ظرفیت سازی مناسب رسانه ای در این زمینه با حضور مدیران و نمایندگان رسانه ها و دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شده و تا به امروز نشست هایی را با حضور معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بعضی دیگر از بخش های کشور داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 986

به "توان صادرات تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا به اروپا را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توان صادرات تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا به اروپا را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید