تنظیمات پکیج ایران رادیاتور [تبدیل حالت تابستانه به زمستانه و تنظیم گرمایش از کف]

به گزارش مجله پارمیسفان، تنظیمات پکیج ایران رادیاتور مهم ترین اقدامی است که با تغییر فصل و آغاز سرما باید انجام گردد. فرقی ندارد از کدام مدل پکیج ایران رادیاتور استفاده می کنید. تنظیم پکیج ایران رادیاتور به شیوه صحیح و در زمان مناسب به افزایش راندمان سیستم گرمایشی شما یاری می نماید.

تنظیمات پکیج ایران رادیاتور [تبدیل حالت تابستانه به زمستانه و تنظیم گرمایش از کف]

نباید فراموش کنید همواره برترین راه برای تنظیم درجه پکیج ایران رادیاتور یا هر مدل پکیج دیگری استفاده از دفترچه راهنمای آن است. توصیه می کنیم اگر در کارهای فنی مهارت ندارید، بهتر است برای تنظیم پکیج از فرد حرفه ای یاری بگیرید.

شما می توانید برای تنظیم پکیج ایران رادیاتور در زمستان و سایر تنظیمات انواع پکیج ها و سیستم گرمایشی منزل خود از خدمات سرویس و تعمیر پکیج خبرنگاران بهره ببرید. برای آگاهی از قیمت خدمات سرویس و تعمیر پکیج کلیک کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • سیستم های پکیج مدرن مجهز به صفحه کنترل کاربر و صفحه نمایش LCD برای تسهیل تنظیم دما هستند.
  • در ماه های بهار و پاییز، دمای پکیج تنظیمات پکیج ایران رادیاتور را به حدود 50 یا 55 درجه سانتیگراد کاهش دهید. این کار باعث افزایش راندمان و کاهش مبلغ قبض گاز شما می شود.
  • در زمان نصب سیستم گرمایش برای تنظیمات پکیج ایران رادیاتور و تبدیل حالت تابستانه به زمستانه دمای آن را بین 50 تا 55 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

دمای پکیج به چه معناست؟

یکی از مهم ترین مراحل تنظیمات پکیج ایران رادیاتور تنظیم دمای آن است. هدف از تنظیم درجه پکیج ایران رادیاتور در واقع دمای خود پکیج است نه سطح ترموستات یا دمای گرمایش هدف برای اتاق های خانه شما. پکیج باید تا دمای خاصی گرم شود تا خانه شما را گرم کند.

بیشتر خانه ها با گرمایش مرکزی مرطوب گرم می شوند. این بدان معناست که آب در پکیج گرم می شود و سپس به شوفاژها فرستاده شده و دوباره در سیستم حلقه بسته برمی شود. دمای گرمایش پکیج شما دمایی است که در آن آب از پکیج به سمت شوفاژها جریان پیدا می نماید.

سرویس و تعمیر پکیج را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • نصب و راه اندازی اولیه پکیج
  • سرویس سالیانه پکیج
  • نشت یابی و رفع گرفتی پکیج
  • تعویض فیوزهای پکیج
  • رفع مشکل سردی آب

سرویس و تعمیرات تخصصی پکیج با تیم خبرنگاران

سرویس و تعمیر پکیج را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • نصب و راه اندازی اولیه پکیج
  • سرویس سالیانه پکیج
  • نشت یابی و رفع گرفتی پکیج
  • تعویض فیوزهای پکیج
  • رفع مشکل سردی آب

سرویس و تعمیرات تخصصی پکیج با تیم خبرنگاران

تنظیمات پکیج ایران رادیاتور باید چگونه باشد؟

برای راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در ماه های بهار و پاییز، دمای پکیج را به حدود 50 یا 55 درجه سانتیگراد کاهش دهید. این کار باعث افزایش راندمان و کاهش مبلغ قبض گاز شما می شود. توجه کنید که این تنظیم دما به دمای آب داخل رادیاتورها در زمان گرم کردن خانه شما اشاره دارد.

با انجام بعضی اصلاحات در زمان نصب سیستم گرمایش و تنظیمات پکیج ایران رادیاتور از حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایران رادیاتور دمای آن را بین 50 تا 55 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. هرچه دمای پکیج کمتر باشد، سیستم گرمایش کارآمدتر است و مصرف گاز و در نتیجه هزینه های جاری کاهش می یابد.

ضمناً توصیه می کنیم دمای آب گرم را روی 50 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. دمای بیشتر از 45 درجه سانتیگراد در محل شیر آب یا دوش حمام می تواند باعث سوختگی شود. بنابراین باید با آب سرد مخلوط شود. با این کار تعادل ایده آلی از گرمایش، راحتی و کارایی برای خانه ها فراهم می شود.

برای پکیج مدرن، دمای گرمایش رادیاتور باید بین 60 تا 70 درجه سانتیگراد تنظیم شود. بالاتر از این دما پکیج وارد حالت چگالش نمی شود و راندمان و کارایی بهینه ای نخواهد داشت.

تنظیمات پکیج ایران رادیاتور

نحوه تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور

تنظیم درجه حرارت شوفاژ و آب مصرفی در پکیج ایران رادیاتور سریع و ساده است. سیستم های پکیج مدرن مجهز به صفحه کنترل کاربر و صفحه نمایش LCD برای تسهیل تنظیم دما هستند. در این صفحه نمایش می توانید تنظیمات برای دمای آب و شوفاژ را وارد کنید.

تنظیمات پکیج ایران رادیاتور ممکن است بسته به مدل آن متفاوت باشد. بنابراین توصیه می کنیم برای این کار به دفترچه راهنمای پکیج خود مراجعه کنید.

با این اوصاف بسیاری از سیستم های پکیج دارای دکمه ای برای تنظیم دمای رادیاتور و دمای آب گرم دارند. با فشار دادن این دکمه می توانید دما را طبق تنظیمات دلخواه خود افزایش یا کاهش دهید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس و تعمیر پکیج!

تنظیمات برد پکیج ایران رادیاتور

تنظیمات برد الکترونیک پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور کاری کاملا تخصصی است و بهتر است به وسیله فردی حرفه ای انجام شود. توصیه می کنیم اگر در این زمینه دانش و مهارت کافی ندارید به تنظیمات پکیج خود دست نزنید.

با این حال اگر مطمئن هستید از عهده این کار بر می آیید می توانید مراحل زیر را برای تنظیمات پکیج ایران رادیاتور مدل l28ff یا مدل های مشادر پی کنید. برای تنظیم پارامترهای برد پکیج ایران رادیاتور باید به ترتیب زیر عمل کنید.

  1. دکمه روشن و خاموش پکیج را در حالت تابستانه قرار دهید.
  2. به سرعت دکمه را روی حالت صفر بچرخانید و دوباره به حالت تابستانه برگردانید.
  3. مرحله قبلی را برای 4 بار تکرار کنید. برای آخرین بار کلید روشن و خاموش پکیج را در حالت صفر قرار دهید. در این زمان در صفحه نمایش پکیج حالت تنظیمات را مشاهده می کنید.

در تنظیمات پکیج ایران رادیاتور مدل eco22ff عدد نمایش داده شده در جلوی علامت P نشانه پارامترهای قابل تنظیم است. می توانید برای تنظیم درجه پکیج ایران رادیاتور ترموستات را بین 1 تا 9 بچرخانید. بعد از انتخاب شماره مورد نظر کلید روشن خاموش را به حالت تابستانه برگردانید.

تنظیمات پکیج ایران رادیاتور | تنظیم برد پکیج ایران رادیاتور

تنظیم پکیج برای گرمایش از کف

در تنظیمات پکیج ایران رادیاتور برای گرمایش از کف باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • مقدار راندمان پکیج: ظرفیت گرمایش پکیج در سیستم گرمایش از کف همواره حرف اول را می زند. اگر پکیج شما ظرفیت گرمایش پایینی داشته باشد لوپ های دور از پکیج به درستی گرم نمی شوند. به این ترتیب آب گرم در طول مسیر حرارت خود را از دست می دهد.
  • مقدار پکیج: نکته مهم دیگر در تنظیمات پکیج ایران رادیاتور مقدار پکیج است. متراژ خانه با ظرفیت حرارتی مورد احتیاج رابطه مستقیم دارد. در این میان مقدار پکیج هم با توان حرارتی آن مرتبط است. اگر متراژ خانه شما بالا است باید از پکیج بزرگتری بهره ببرید.
  • قابلیت نصب ترموستات روی پکیج: یکی از نکات مهم در راه اندازی پکیج برای سیستم گرمایش از کف قابلیت نصب ترموستات است. دمای سیستم گرمایش از کف نباید بیشتر از حد مشخصی شود. چون با مسائلی از قبیل ترک خوردن مصالح، تغییر رنگ کفپوش خانه یا سوختن کف پا روبرو خواهید شد.
تنظیمات پکیج ایران رادیاتور | تنظیم گرمایش از کف و نصب ترموستات

بنابراین وجود ترموستات برای تنظیم دما در انواع پکیج های ایران رادیاتور برای سیستم گرمایش از کف امری لازم است. بنابراین با تنظیم ترموستات همزمان با تنظیمات پکیج ایران رادیاتور مدل l24ff یا مدل های دیگر از عملکرد صحیح سیستم گرمایش از کف مطمئن خواهید شد.

نصب و تعمیر تخصصی پکیج با تیم خبرنگاران

نحوه تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور

مرحله دیگر تنظیمات پکیج ایران رادیاتور آنالیز فشار آن است. برای تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور ابتدا باید گیج فشار را پیدا کنید. گیج فشار به طور معمول در قسمت جلوی پکیج قرار گرفته است و در دو نوع دیجیتال و هیدرولیک نصب می شود.

اگر پکیج شما دارای گیج دیجیتال است فشار با میله نشان داده می شود. خواندن چنین گیجی بسیار آسان است. اگر کمتر از 1 بار را نشان دهد، پکیج شما مشکل فشار دارد.

تنظیمات پکیج ایران رادیاتور | تنظیم فشار پکیج

از طرف دیگر فشارسنج های هیدرولیک یک عدد را در صفحه نشان می دهند. به طور کلی این قسمت پکیج دارای دو بخش قرمز و یک قسمت سبز است. وقتی سوزن گیج به قسمت قرمز سمت چپ می رسد یعنی فشار دستگاه خیلی کم است.

زمانی که سوزن گیج به سمت راست اشاره می نماید یعنی فشار پکیج خیلی بالا است. در این میان بخش سبز رنگ نشان دهنده فشار عادی پکیج هستید. برای تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور مراحل زیر را دنبال کنید.

چگونه فشار پکیج را با استفاده از کلید پرکننده داخلی تنظیم کنیم؟

حالا که با گیج فشار پکیج آشنا شدید وقت آن است که آستین ها را بالا بزنید و مسائل فشار پکیج را رفع کنید. قبل از آغاز توصیه می کنیم دفترچه راهنمای پکیج خود را مطالعه کنید. گاهی اوقات برای تنظیمات پکیج ایران رادیاتور دستورالعمل های خاصی وجود دارد که فقط برای یک نوع پکیج اعمال می شود.

برای تنظیمات پکیج ایران رادیاتور در زمستان و تنظیم فشار آن این 8 مرحله آسان را دنبال کنید.

  1. کلید پر کننده داخلی را پیدا کنید: چیزی که در پی آن هستید یک روکش پلاستیکی کوچک شبیه سینی است. آن را بردارید تا کلید پرکننده داخلی را پیدا کنید.
  2. فلش های کلید را پیدا کنید: آیا دو فلش سفید که نزدیک پایه کلید قرار گرفته اند را می بینید؟ آنها باید در منیفولد ردیف شوند.
  3. منیفولد را پیدا کنید: این قسمت از پلاستیک مشکی ساخته شده و به برق اصلی متصل می شود. به پکیج وارد می شود و به سیستم گرمایش مرکزی دستگاه می رسد.
  4. نمادهای قفل را پیدا کنید: می توانید نمادهای قفل را که در کنار یکدیگر در بالای پلاستیک منیفولد به صورت حک شده پیدا کنید. مهم است که بدانید هر نماد چه مفهومی دارد. این کار به شما امکان می دهد کلید پرکننده داخلی را به درستی تنظیم کنید.
  5. کلید را به منیفولد فشار دهید: در این بخش از تنظیمات پکیج ایران رادیاتور دو فلش سفید روی کلید را پیدا کنید و آنها را بچرخانید. این دو فلش باید با موقعیت باز منیفولد هم ردیف شوند. سپس کلید را با احتیاط به داخل فشار داده و در حالت بسته قرار دهید. سپس به مرحله بعدی بروید.
  6. اجازه دهید آب وارد سیستم شود: مطمئن شوید که کلید پرکننده داخلی بسته است و مهره پلاستیکی سفید را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. در این مرحله باید صدای پر شدن دستگاه را بشنوید.
  7. گیج فشار را آنالیز کنید: بعد از انجام مراحل بالا زمان آن رسیده که یک بار دیگر فشار سنج را آنالیز کنید. اگر پکیج شما با موفقیت به 1.5 میله رسید تقریباً مشکل فشار پکیج را حل نموده اید.
  8. کلید پر کننده داخلی را قفل کنید: کلید پرکننده داخلی را قفل کنید و مطمئن شوید که مهره سفید کوچک هم سفت شده باشد.
تنظیمات پکیج ایران رادیاتور | تنظیم فشار با کلید پرکننده داخلی

رایج ترین مسائل پکیج های دیواری

  • رسوب آهک در لوله های حرارت مرکزی که می تواند به انسداد و نوسان دمای شیرهای آب گرم منجر شود.
  • خرابی یا انسداد شیر کاهش فشار. این اتفاق ممکن است باعث نشتی لوله ها شود.
  • خرابی پمپ که مانع فراوری گرمایش یا آب گرم می شود.
  • زنگ زدگی باعث نشتی در لوله های آب و در نتیجه کاهش فشار آب می شود.

اینها مسائل و خرابی های رایجی هستند که در پکیج ها با آن ها روبرو هستیم. اما می توانید با عیب یابی پکیج ایران رادیاتور و تعمیر و نگهداری منظم به راحتی این مسائل را رفع کنید.

بیشتر بخوانید: ارورها و سرویس پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

جمع بندی

نصب و تنظیمات پکیج ایران رادیاتور ممکن است در مواقعی کمی پیچیده باشد و نصب نادرست آن یکی از رایج ترین خرابی ها در سیستم گرمایش است. تنظیمات پکیج ایران رادیاتور اگر به درستی و با دقت انجام شود از بسیاری از مسائل احتمالی در آینده جلوگیری خواهد نمود.

بنابراین توصیه همیشگی کارشناسان این است که اگر دانش کافی ندارید بهتر است حل مسائل و تنظیمات پکیج ایران رادیاتور خود را به فردی حرفه ای بسپارید. به این ترتیب از تامین گرمایش و آب گرم کافی و همیشگی در روزها و شب های سرد سال مطمئن خواهید بود.

سوالات متداول

چگونه دمای پکیج را تنظیم کنیم؟

در بیشتر پکیج های دیواری معمولاً دو صفحه وجود دارد. یکی از صفحات دارای نماد رادیاتور برای گرمایش است. این صفحه را بچرخانید تا به تنظیم دمای گرمایش دلخواه خود برسید.

پکیج ایران رادیاتور در زمستان باید روی چه دمایی تنظیم شود؟

اگر در پی تعادل خوبی از گرما و کارایی هستید پکیج خود را روی حداقل 65 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. قرار دادن آن چند درجه بالاتر ضرری ندارد. اما مهم است که آن را کمتر از این تنظیم نکنید.

آیا کاهش دمای دیگ باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود؟

دمای پایین تر به عملکرد بهتر پکیج شما یاری می نماید. در این شرایط از گاز کمتری برای گرم کردن خانه شما تا دمای یکسان استفاده می شود. بنابراین به صرفه جویی در هزینه ها و کاهش فراوری کربن یاری خواهد شد.

شوفاژها باید چه زمانی هواگیری شوند؟

قبل از هواگیری شوفاژها چک کنید که سیستم پکیج خاموش باشد. شوفاژها قبل از هواگیری باید سرد شده باشند. زمانی که شوفاژ روشن می شود حاوی آب داغ است و اگر در این زمان آنها را هواگیری کنید ممکن است دچار سوختگی شوید.

منبع: آچاره
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2239

به "تنظیمات پکیج ایران رادیاتور [تبدیل حالت تابستانه به زمستانه و تنظیم گرمایش از کف]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنظیمات پکیج ایران رادیاتور [تبدیل حالت تابستانه به زمستانه و تنظیم گرمایش از کف]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید