تاثیر سفر اینفلوئنسرهای غذا به ایران ، آشپزی ایرانی در منوی شبکه های اجتماعی

به گزارش مجله پارمیسفان، غذا و خوراک اقوام همچون سلامت، طبیعت و خرید می تواند مولفه ای برای جذب گردشگر به کشور باشد؛ مدتی است ورود دو اینفلوئنسر غذا به ایران، آشپزی ایرانی را در شبکه های اجتماعی سرزبان ها انداخت.

تاثیر سفر اینفلوئنسرهای غذا به ایران ، آشپزی ایرانی در منوی شبکه های اجتماعی

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

آشپزی ایرانی نیز همانند فرش این کشور، اساساً هنری است مردمی، که در خانه های مردم ساده یا حتی فقیر به دست زنان و دختران شهر و روستاهای این سرزمین پرورانده شده است. سنت پخت غذا از ماندگارترین میراث های فرهنگ و تمدن ایرانیان است. در ایران هیچ آیین و مراسمی وجود ندارد که در آن غذا خوردن جایگاهی نداشته باشد. در تاریخ افسانه ای ایران آمده است که پختن غذا و خوردنی از دوران پادشاهی ضحاک شروع شد.

پیش از آن دیوها به این هنر آشنایی داشتند و انواع غذاهای خوش و خوردنی های لذیذ را می پختند؛ اما قدیمی ترین دست نوشته ها در خصوص آشپزی ایرانی به دوران ساسانیان بازمی گردد که در آن از واژه خوالیگری (به زبان پهلوی) برای اشاره به آن استفاده می شده است.

حالا با پیشرفت و شکوفایی جوامع و تسهیل فرهنگ سفر، خوراکی و غذا هم به مقصدی برای گردشگری تبدیل شده است و همه روزه گردشگران بیشماری صرفا برای چشیدن طعم یا تماشای فرایند آشپزیِ غذاهای خاص، به کشورهای مختلف سفر می نمایند.

برای این منظور، دو نفر از منتقدان غذای مشهور و شناخته شده طی دو ماه گذشته به ایران دعوت شده اند تا سفره ایرانی را به تمام مردم جهان معرفی نمایند. نفر اول ترِوُر جیمز (Trevor James) است که بیش از 600 هزار دنبال نماینده در اینستاگرام و حدود 3 میلیون و 700 هزار دنبال نماینده در یوتیوب دارد.

سفر اینفلوئنسر مشهور جهان به ایران

جیمز در اوایل آبان ماه وارد ایران شد و سفری دوهفته ای به تهران، مازندران، گرگان، مشهد و چابهار داشت. او از این سفرها گزارش هایی مبسوط آماده نموده و به اشتراک گذاشته است که با بازدیدهای میلیونی و بازخوردهای مثبت و امیدوارنماینده ای روبرو شده اند. مثلا ویدیوی او از غذای خیابانی در تهران بیش از یک میلیون و 300 بار دیده شده است یا ویدیویی که از مازندران به اشتراک گذاشته است، به مزر بازدید میلیونی رسیده است.

آخرین حضور او هم در ایران مربوط به یک تور غذای خیابانی دیگر در تهران می گردد که پست آن در اینستاگرام یک میلیون و 700 هزار بار دیده شده است. مجموعه بازدیدهای پست های جیمز ترور در تهران حدود 6.5 میلیون، در چابهار بیش از 1.5 میلیون، در مشهد نزدیک به 5 میلیون، در گرگان بیش از 1.5 میلیون و در مازندران نزدیک 2.5 میلیون بوده است.

نفر بعدی که در راستای ترویج فرهنگ غذای ایرانی به کشورمان سفر کرد، مارک وینز بود که یک میلیون دنبال نماینده در اینستاگرام و بیش از 5 میلیون و 200 هزار دنبال نماینده در یوتیوب دارد. این منتقد غذای پرطرفدار در نیمه آذر وارد ایران شد و به شهرهای تهران، رشت، ماسوله، تبریز، چابهار، شیراز و اصفهان سفر کرد.

این بازدیدها به قدری خوب بوده است که حتی با جستجوی عبارت Iran در گوگل هم می توان نتایجی از در ارتباط با این سفرها و معرفی غذاهای ایرانی مشاهده کرد.

منبع: چمدان
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 700

به "تاثیر سفر اینفلوئنسرهای غذا به ایران ، آشپزی ایرانی در منوی شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاثیر سفر اینفلوئنسرهای غذا به ایران ، آشپزی ایرانی در منوی شبکه های اجتماعی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر سفر اینفلوئنسرهای غذا به ایران ، آشپزی ایرانی در منوی شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید