تعیین شدن اپراتورهای فیبر نوری در 1234 شهر ، آمارها چه می گویند؟

به گزارش مجله پارمیسفان، توسعه فیبر نوری به عنوان مهم ترین پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم اکنون با 3 میلیون و 263 هزار و 137 پورت پیشرفتی 16 درصدی را تجربه می نماید.

تعیین شدن اپراتورهای فیبر نوری در 1234 شهر ، آمارها چه می گویند؟

به گزارش خبرنگاران، آمارهای سامانه iranfttx نشان می دهد این پیشرفت 16درصدی مربوط به تعداد پورت هاست. این در حالی است که تعداد سرویس گیرندگان (کاربران) هنوز به 500 هزار کاربر نرسیده است.

اکنون تعداد کل کاربران به عدد 452هزارو977 رسیده که از این مقدار، 263 هزار و 536 کاربر از سرویس FTTH و 189 هزار و 441 کاربر هم از سرویس VDSL استفاده می نمایند.

از سوی دیگر، با وجود معین تکلیف بیشتر استان ها، اپراتورهای 2استان خراسان شمالی و جنوبی همچنان معین نشده است. آمارهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می دهد که تکلیف 1234شهر معین شده، اما هنوز شهرهای 2استان نامبرده کاملا بدون اپراتور هستند.

بیشتر بخوانید:

  • خیز ایران برای رسیدن به 10 کشور برتر هوش مصنوعی | سند توسعه هوش مصنوعی تدوین شده است

وزارت ارتباطات در بهمن ماه1400 با افتتاح پروژه فیبر نوری در 2شهر مشهد و قم از هدف گذاری 20میلیون پورت تا پایان1404 اطلاع داد. آن موقع بسیاری این عدد را غیرواقعی دانستند و اکنون با وجود وارد نشدن شرکت مخابرات به این پروژه ملی به نظر می رسد که این هدف دور از دسترس خواهد بود.

ایرانسل با پوشش 475شهر تا به امروز بیشترین مقدار پوشش را متعهد شده و های وب با تعهد پوشش 200شهر در رتبه دوم واقع شده است. از نظر تعداد استان هم ایرانسل در رتبه اول واقع شده است.

پس از این دو اپراتور، آسیاتک و مبین نت در رتبه های بعدی قرار دارند و بقیه اپراتورها هرکدام کمتر از 100شهر را پوشش خواهند داد. بعلاوه کمترین تعهد پوشش هم مربوط به رایتل با 2استان و 20شهر است. البته در شهرهای بزرگ مانند مراکز استان معمولاً بیش از یک اپراتور فعالیت می نماید.

بیشتر بخوانید:

  • آسیب پذیری تازه در آیفون | گوشی های خود را به این علت مهم به روزرسانی کنید

اگرچه در شهرهایی چون اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد بیش از یک اپراتور فعال است، اما شهرهای بیرجند (مرکز خراسان جنوبی) و بجنورد (مرکز خراسان شمالی) نام هیچ اپراتوری در جداول رگولاتوری دیده نمی گردد.

بعلاوه در یکی از جداول رگولاتوری، باوجودی که نام هیچ شهری به عنوان شهر متعهد شده مخابرات ذکر نشده، اما اطلاعات آن نشان می دهد که مخابرات در حدود 80شهر دارای تجهیزات FTTH است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2316

به "تعیین شدن اپراتورهای فیبر نوری در 1234 شهر ، آمارها چه می گویند؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "تعیین شدن اپراتورهای فیبر نوری در 1234 شهر ، آمارها چه می گویند؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعیین شدن اپراتورهای فیبر نوری در 1234 شهر ، آمارها چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید