بچه ها نسل جدید کمتر از کتاب لذت می برند

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از گودایریدر، گزارش اخیر بنیاد ملی ادبی بریتانیا (NLT) نشان می دهد بچه ها این کشور نسبت به نسل های گذشته هم سن خود کمتر کتاب مطالعه می نمایند. بنیاد ادبی بریتانیا موسسه ای خیریه و غیردولتی است که در سال 1992 توسط سیمون هورنبی تاجر انگلیسی برای یاری به خانواده های این کشور در بالا بردن سطح سواد بچه ها تاسیس شد.

بچه ها نسل جدید کمتر از کتاب لذت می برند

این بنیاد در سال های گذشته با یاری های خیریه جمع آوری شده با یاری شرکت های تجاری سعی در ارتقای سطح سواد و مطالعه خانواده ها و بچه ها دبستانی نموده است. این بنیاد در گزارش خود می گوید آمارهای سال 2019 نشان می دهند که تنها 26درصد بچه ها و نوجوانان زیر 18سال به طور روزانه کتاب مطالعه کردند.

در این گزارش مطلب جالبی قید شده است که نگرانی مسئولان دولتی در بریتانیا را برانگیخته است. بنیاد ادبی بریتانیا در تحقیقات میدانی خود متوجه شده است که بچه ها نسل جدید نسبت به همسالان خود در نسل های گذشته کمتر به مطالعه کتاب علاقه دارند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در سال 2019 تنها 53درصد از بچه ها و نوجوانان بین 5 تا 16 سال می گویند که از مطالعه کتاب لذت می برند که این رقم از سال 2013 تا کنون بی سابقه بوده است. البته میزان علاقه دختربچه ها نسبت به پسرها به مطالعه بیشتر گزارش شده است.

بنیاد ادبی بریتانیا در گزارش خود اعلام نموده است که در مقایسه رابطه جنس و مطالعه معلوم شده است که 47درصد از بچه ها جنس مذکر برای تفریح کتاب می خوانند در حالی که این نرخ در میان بچه ها جنس مونث به 60درصد هم می رسد.

محققان بنیاد انگلیسی اعتقاد دارند این آمار با توجه به تفریحات متعددی مثل تلویزیون و شبکه های اجتماعی زیاد هم عجیب نیست. آنها می گویند بچه ها نسل های گذشته انتخاب های محدودی داشتند ولی حالا تفریح آنها در اوقات فراغت تنها به کتاب خلاصه نمی گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1206

به "بچه ها نسل جدید کمتر از کتاب لذت می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها نسل جدید کمتر از کتاب لذت می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید