12 حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور اتریش که نمی دانستید

به گزارش مجله پارمیسفان، کشور اتریش که در قلب اروپا واقع شده، همیشه یکی از مقاصد گردشگری بوده است. جذابیت های فراوان اتریش گردشگران زیادی را از نقاط دور و نزدیک به این کشور می کشاند که می خواهند از پیست های اسکی مشهور و جاذبه های تاریخی و فرهنگی آن لذت ببرند. طبیعت خیره کننده اتریش بسیار الهام بخش است و بر هر کسی که شانس تجربه آن را پیدا کند اثری شگفت انگیز باقی می گذارد. زیبایی های این کشور گردشگران ها مسحور خود می سازد و عجیب نیست که آن ها بارها و بارها برای لذت بردن دوباره از این زیبایی ها به این کشور بازمی گردند.

12 حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور اتریش که نمی دانستید

با چند حقیقت خواندنی درباره کشور اتریش همراه باشید.

1- توالت های فرنگی شکل متفاوتی دارند

در اتریش در داخل کاسه توالت های فرنگی یک بخش تاقچه مانند وجود دارد که پیش از کشیدن سیفون، مدفوع روی آن باقی می مانند تا بتوانید شرایط مدفوع خود را آنالیز یا در صورت تمایل برای آزمایش از آن نمونه برداری کنید. این قابلیت ابتکاری این امکان را به افراد می دهد تا بتوانند سلامت خود را کنترل و نیازهای پزشکی شان را رفع نمایند.

2- از روتختی استفاده نمی نمایند

در اتریش اگر به هتل بروید، در اتاق خود بر روی تخت با یک پتوی تا شده، بدون هیچ روتختی ای روبرو خواهید شد. در خانه ها نیز به همین منوال است و به ندرت روتختی ای خواهید دید.

3- بسیار رک اند

اتریشی ها رک و مسقیم حرف زدن را به طفره رفتن ترجیح می دهند. در تعاملات خود با مردم محلی احتمالش زیاد است با بازخوردهای صریح یا اظهارنظرهای بی ادبانه آن ها درباره رفتار یا ظاهرتان روبرو شوید. این اصرار بر صداقت که گاهی با بی ادبی اشتباه گرفته می گردد، گویای تعهد اتریشی ها به ابراز صریح و بی پرده افکار و عقاید خود است.

مثلاً اگر از آن ها بپرسید که این لباس مرا چاق نشان می دهد؟ و واقعاً همینطور باشد، بی رودربایستی به شما خواهند گفت که بله همینطور است!. اتریشی ها شاید از نظر بسیاری از مردم جهان نامهربان بیایند، اما اگر واقعیت همانی باشد که به زبان می آورند، بنابراین نامهربان نیستند (از نظر خودشان). آن ها صرفاً چیزی که واقعاً وجود دارد را بیان می نمایند.

4- سخت می گردد کسی را پیدا کرد که اسکی بلد نباشد

ورزش اسکی با فرهنگ اتریشی ها گره خورده است، به طوری که بچه ها اغلب از سنین پایین به همراه والدین خود به پیست های اسکی می روند. به علاوه، یادگیری ورزش اسکی در دوران مدرسه اجباری است. بنابراین تعجبی ندارد که اسکی بازان اتریشی همیشه در رقابت های اسکی در میان نفرات برتر قرار دارند و اغلب بیشترین مدال را در مسابقات هم اروپا و هم جهان کسب می نمایند. با این حال، اسکی حتی برای اتریشی ها هم ورزش بسیار گرانی است و بسیاری از آن ها تنها یک یا 2 بار در سال به اسکی می روند. اما همه اتریشی هامسابقات جام جهانی اسکی آلپاین را دیدن می نمایند و این رقابت ها برای آن ها به مقدار فوتبال و شاید حتی بیشتر از آن برایشان اهمیت دارد.

5- در تخت مشترک از پتوهای جداگانه استفاده می نمایند

اتریشی ها با این کار مطمئن می شوند که هر کسی از فضای شخصی و گرمای کافی برخوردار خواهد بود.

6- استفاده از تاکسی رایج نیست

طی کردن مسافت 10 تا 15 دقیقه ای با پای پیاده به جای گرفتن تاکسی برای اتریشی ها امری کاملاً عادی است. در اتریش استفاده از تاکسی را چیزی برای افراد سالمند یا ناتوان از طی مسافت های طولانی و یا افراد ثروتمندی که علاقه ای به پیاده روی ندارند می دانند.

7- می توانند تا خاتمه عمر تحصیل در دانشگاه را ادامه دهند

با توجه به رایگان بودن تحصیل در اتریش، همه افراد در هر سنی می توانند در دانشگاه ثبت نام نمایند و تحصیلات خود را ادامه دهند. داشتن همکلاسی سالخورده در دانشگاه امر غیر رایجی نیست.

8- خیره شدن به غریبه ها را بد نمی دانند

اتریشی ها اغلب در خیابان یا وسایل نقلیه عمومی با علاقه ای واقعی به غریبه ها خیره می شوند که در حقیقت روشی برای ابراز رضایت و تأیید است. این کار آن ها به این معنی نیست که کسی که به او خیره شده اند ظاهر عجیب یا نامناسبی دارد، بلکه بازتابی از فرهنگ اتریشی ها است.

9- سگ دوست اند و در تقریباً همه جا با آغوش باز آن ها را می پذیرند

در اتریش سگ ها می توانند در کافه، رستوران، مترو و بسیاری از مکان ها و وسایل نقلیه عمومی، صاحب خود را همراهی نمایند. اگر ورود سگ ها به مکانی ممنوع باشد، با یک علامت واضح آن را اعلام می نمایند.

10- هنگام سلام کردن به جای دست دادن یا در آغوش گرفتن، باهم روبوسی می نمایند

مقدار نزدیکی یا نسبت افراد با یکدیگر تأثیری بر این رسم ندارد و هم افراد نزدیک و هم آشنایان تازه با این حرکت محبت آمیز با یکدیگر سلام و احوالپرسی می نمایند.

11- همه کسانی که سگ دارند فارغ از نوع نژاد سگ خود مالیات می پردازند

در اتریش هر شهری نرخ مالیات مخصوص به خود را در این مورد دارد، اما به طور میانه، افرادی که سگ دارند سالانه 72 یورو برای سگ اول و 105 یورو بابت هر یک سگ بیشتر می پردازند. عدم پرداخت این مالیات جریمه های قابل توجهی را در پی خواهد داشت.

12- تقریباً نیمی از برق کشور با نیروی برق آبی تأمین می گردد

فراوانی رودخانه ها و منطقه ها کوهستانی در اتریش فرصت زیادی برای استفاده از قدرت آب های جاری در نیروگاه های برق آبی فراهم نموده است. این منبع انرژی تتازهپذیر از مزایای متعددی برخوردار است، از جمله پایداری و کمتر بودن مقدار گازهای گلخانه ای فراوریی. اتکا به نیروی برق آبی نشانگر تعهد کشور اتریش به فراوری انرژی پاک و تتازهپذیر است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2282

به "12 حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور اتریش که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور اتریش که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید