بوئینگ مقصر اصلی حادثه هواپیمای ناپدید شده مالزی است

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: نخست وزیر سابق مالزی با دفاع از عملکرد خدمه هواپیمای مفقود شده مالزی، بوئینگ و ناتوانی این شرکت در ساخت سیستم های ردیابی را مقصر اصلی این حادثه دانست.

بوئینگ مقصر اصلی حادثه هواپیمای ناپدید شده مالزی است

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از مالزی آنلاین؛ دکتر ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی شرکت بوئینگ را مسئول اصلی حادثه سقوط هواپیمای ام اچ 370 بیان کرد و گفت شرکت بوئینگ باید شرح دهد چگونه هواپیمایی ساخته است که سیستم های ردیابی آن به این سادگی از کار می افتند.

وی در دفاع از خطوط هوایی مالزی که برای مرگ 239 مسافر این هواپیما تحت فشار است بیان کرد از اینکه کارمندان خطوط هوایی مالزی بیش از 10 ساعت در هتلی در پکن گیر افتاده بودند ابراز ناراحتی کرد.

خانواده های مسافران هواپیمای ناپدید شده از نحوه اطلاع رسانی درباره عملیات جستجو رضایت ندارند و مالزی را مسئول می دانند. ماهاتیر محمد در این باره گفت: من ناراحت هستم زیرا مقصر فرد دیگری است. مسئول ناپدید شدن هواپیما فرد دیگری است.

وی در وبلاگ خود نوشت: کارکنان و خدمه هواپیما وظیفه خود را به خوبی انجام دادند اما هواپیما واکنش متفاوتی داشت. چه کسی مسئول است؟ مسلما فراوری کننده های هواپیما مسئول اصلی این حادثه هستند. بوئینگ این هواپیما را فراوری نموده است. بوئینگ باید شرح دهد چطور تمام وسایل ردیابی هواپیما از کار افتاده اند. یا تکنولوژی بوئینگ قدیمی است یا امنیت کافی مسافران را نمی تواند تامین کند.

نخست وزیر سابق مالزی در ادامه گفت: تا زمانی که بوئینگ شرحی درباره چگونگی از کار افتادن تمام سیستمهایش ارائه نکند قصد ندارم سوار هواپیماهای این شرکت شوم.

به اعتقاد وی باید سیستم های کنترل از راه دور پیشرفته ای بر روی هواپیما نصب شده باشد تا امکان ربودن آن را به شدت کاهش دهد.

ماهاتیر محمد با دفاع ازعملکرد خدمه هواپیما گفت: اگر خلبان هواپیما قصد خودکشی داشت یاری خلبان و دیگران سعی می کردند مانع این کار شوند. اما هیچ کس، حتی یک مسافر نیز کاری انجام نداده است.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 452

به "بوئینگ مقصر اصلی حادثه هواپیمای ناپدید شده مالزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ مقصر اصلی حادثه هواپیمای ناپدید شده مالزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید