برگزاری نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت با عنوان آبی لاجوردی در سعدآباد

به گزارش مجله پارمیسفان، نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگزار می گردد.

برگزاری نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت با عنوان آبی لاجوردی در سعدآباد

به منظور بزرگداشت روز عطار نیشابوری نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت با عنوان آبی لاجوردی از تاریخ 2 تا 12 اردیبهشت ماه سال جاری، در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برگزار می گردد.

این نمایشگاه که به سبک پست مدرن و با تکنیک دیجیتال آرت هستند، از 15 اثر هنرمند ایتالیایی خانم الیزا وندارمین، نقاش و محقق ادبیات فارسی تشکیل شده که با الهام از کتاب منطق الطیر عطار خلق شده است.

فَریدالدّین ابوحامِد محمّد عطّار نِیشابوری (540 - 618 قمری) یکی از عارفان و شاعران صاحب نام ایرانی است که در سال 540 هجری برابر با 1146 میلادی در نیشابور به جهان آمده است. او از جمله شاعران فعال ایرانی است و بنا به نظر عارفان در زمینه عرفانی دارای مقامی رفیع است.

آثار عطار به دو دسته منظوم و منثور تقسیم می گردد. دیوان اشعار که شامل غزلیات و قصاید و رباعیات است، از آثار منظوم او هستند . آثار منثور نیز شامل الهی نامه، اسرارنامه، مصیبت نامه، وصلت نامه، بلبل نامه، بی سرنامه، منطق الطیر، جواهر الذات، حیدرنامه، مختارنامه، خسرونامه، اشترنامه و مظهر العجایب.

این نمایشگاه همه روزه از تاریخ 2 تا 12 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 17 در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد به نشانی میدان تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آماده پذیرایی از علاقه مندان است.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1986

به "برگزاری نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت با عنوان آبی لاجوردی در سعدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه نقاشی دیجیتال آرت با عنوان آبی لاجوردی در سعدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید