باغ گیاه شناسی ژاپنی برجایا در مالزی

به گزارش مجله پارمیسفان، باغ گیاه شناسی ژاپنی برجایا (BERJAYA)

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری مفهوم دهکده جهانی نمود پیدا نموده است. به هر شهر و کشوری که سفر کنید رد پایی از کشور ها وفرهنگ های دیگر را می توانید در آن ببینید. این اتفاق از این نظر جذابیت دارد که شما با یک تیر دو نشان می زنید. می توانید به مالزی بروید و تجربه حضور در یک باغ ژاپنی را نیز به دست بیاورید. با خبرنگاران همراه باشید تا با این باغ دیدنی در نزدیکی شهر کوالالامپور مالزی بیشتر آشنا شوید.

باغ گیاه شناسی ژاپنی برجایا در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

دهکده ژاپنی و باغ گیاه شناسی برجایا (BERJAYA) در بوکیت تینگی (BUKIT TINGGI) مالزی در فاصله 58 کیلومتری شهر کوالالامپور قراردارد. در بدو ورودتان به این باغ، با منظره دیدنی کوه های سرسبز روبرو می گردد .

اگر با ماشین شخصی به این مکان می روید بهتر است بدانید که مشکل جای پارک نخواهید داشت، چرا که در آن، 6 الی 8 پارکینگ برای ماشین و ون تعبیه شده است. هرچند، در روزهای تعطیل که جاده تا بالای ورودی این باغ بسته می گردد، باید ماشین تان را کمی دورتر پارک کنید. می توانید سراشیبی این منطقه را در مدت 5 دقیقه یا کمتر قدم زنان بالا بروید یا از ماشین های مخصوصی که برای رفت و آمد بازدید نمایندگان قرار گرفته اند بهره ببرید.

در سفرتان به این باغ حتما یک جفت کفش مناسب پیاده روی بپوشید. چون قرار است با سرازیری و سراشیبی های زیادی برخورد کنید. قدم زدن در باغ ژاپنی با هوای تازه و محیط سرسبز و دیدنی اش بسیار آرامش بخش است. انتظار دیدن شکوفه گل های رنگارنگ و ژاپنی هایی که در این باغ قدم بزنند را نداشته باشید! در عوض اینجا می توانید رودخانه هایی با ماهی کوچک و خال خالی کوی (Koi)، دریاچه و آبشارهای کوچک را ببینید . نقشه های موجود در باغ، شما را به قسمت های مختلفی از آن راهنمایی می نماید. یکی از این راستا ها به اسپای تاتامی (Tatami) می خورد که هواداران زیادی دارد.

در قسمت گیاه شناسی این باغ، روی هر درخت تابلویی شامل نام بومی و علمی آن به همراه مشخصاتش می بینید. اگر عاشق طبیعت هستید، این باغ بهترین مکان برای گذراندن وقتتان به شمار می آید.

اگر واقعا به دنبال کسب و آرامش و لذت بردن از این دهکده کوچک ژاپنی هستید توصیه می گردد که در طول هفته به این مکان بیایید. آخر هفته ها این باغ پر از افراد و بچه هایی می گردد که برای گذراندن روز تعطیل شان به اینجا آمده اند و حسابی شلوغ می گردد.

یکی از جذاب ترین گیاهان این باغ گل ارکیده پلنگی است. این ارکیده که طرح و نقش آن شبیه به پوست پلنگ است به این اسم معروف شده است. همچنین نام ژاپنی آن (Orkid Harimao) است. این گل ها یکی از معدود ارکیدهایی هستند که در محیط غیر طبیعی خودشان می توانند رشد نمایند. ارکیده پلنگی یکی از بزرگترین گونه های ارکیده در جهان است که شکوفه های متعدد آن را می توانید در این باغ ببینید.

برای در کردن خستگی تان می توانید به رستوران ژاپنی ریو زن تی (Ryo Zen Tei) بروید که با ساختمان کلبه مانند و معماری ژاپنی، حال و هوای این باغ را تکمیل می نماید. همچنین می توانید چای ژاپنی را در خانه چای این باغ دیدنی امتحان کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 361

به "باغ گیاه شناسی ژاپنی برجایا در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ گیاه شناسی ژاپنی برجایا در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید