بازگشت محدودیت های کرونا در استان یزد

به گزارش مجله پارمیسفان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از بازگشت بعضی محدودیت های کرونایی به این استان از روز شنبه 14 تیرماه اطلاع داد.

بازگشت محدودیت های کرونا در استان یزد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر محمود نوری شادکام گفت: بعضی شهرستان های استان یزد در شرایط نارنجی قرار دارند و ستاد استانی کرونا در نشست فردای خود احتمالا بعضی از محدودیت های گذشته را در استان اعمال کند.

وی این محدودیت ها را در آیین های عزاداری؛ عروسی، خدمات تالارها و رستوران ها و اماکن شلوغ و پر تجمع بیان کرد و اضافه نمود: همچنین استفاده از ماسک در ادارات و بانک ها و اماکن شلوغ هم الزامی می گردد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان، شرایط آینده استان شرایط مناسبی نخواهد بود و اعمال این محدودیت ها برای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اجرا می گردد؛ البته هیچ محدودیتی جایگزین استفاده از ماسک نخواهد شد، استفاده از ماسک حتی ماسک های خانگی می تواند بیشترین نقش را در کاهش ابتلا به این بیماری مهلک و خطرناک داشته باشد.

به گفته وی، اکنون 188 نفر در بیمارستان های استان بستری و 45 نفر هم در اورژانس های منتظر معین تکلیف هستند.

حوزه درمان استان یزد، تحت فشار طاقت فرسا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد توضیح داد: حضور بیماران کرونایی از یک سو و مراجعه بیماران مزمن دیگری که از قبل، کار آنها روی زمین مانده و چاره ای جز دریافت خدمت ندارند، موجب شده تا فشار مضاعفی بر حوزه درمان استان وارد گردد.

دکتر نوری شادکام توضیح داد: حضور و هجوم همزمان بیماران قلبی، دیابتی، سرطانی، اطفال و نیازمندان به جراحی با بیماران کرونایی موجب فشار زیاد بر بخش درمان استان شده است.

وی اضافه نمود: علت اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان یزد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بالاخص عدم رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است که این موضوع باعث شده فشار زیادی به حوزه درمان استان وارد گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1124

به "بازگشت محدودیت های کرونا در استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت محدودیت های کرونا در استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید