اول به مونیخ سفر کنیم یا برلین؟، تصاویر

به گزارش مجله پارمیسفان، برلین و مونیخ دو شهر پرجمعیت آلمان هستند که هر کدام از آنها چهره کاملاً متفاوت از این کشور را به گردشگران ارائه می دهند. مونیخ چهره ای سنتی و فرهنگی از آلمان را نمایش می دهد. تصویری که مونیخ از آلمان نشان می دهد، همان تصویر آلمان سنتی است که همگی پیش از وقایع مرتبط به جنگ جهانی برای این کشور متصور بودند. از سوی دیگر، برلین به طور واضح تری تأثیرات و رنج حاصل از دوران سخت جنگ جهانی دوم را در خود جای داده است.

اول به مونیخ سفر کنیم یا برلین؟، تصاویر

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

بازدید ازمونیخ

توریستان عمدتاً برای جشن اکتبِر فست (Oktoberfest) به مونیخ می آیند. شهر مونیخ در واقع خانه سنتی این رویداد مشهور است. مونیخ معمولاً با مناظر آلپی اطرافش، لباس های سنتی مردم شهر و زنانی که دامن های بلند و زیبا می پوشند و همچنین نوشیدنی های فوق العاده خود شناخته می گردد. توریستان بیشتر اوقات به مناطق کوهستانی اطراف شهر می فرایند و از قلعه های زیبایی دیدن می نمایند که بر روی قله های اطراف ساخته شده اند. این سازه ها در واقع بیانگر داستان آلمان مرفه زمان دودمان کارولنژی ها (Carolingians)، لودویگ دوم (Ludwig II) و امپراطوری هابسبورگ ها (Habsburgs) است. زیبایی های افسانه ای این ساختمان ها در طی این سال ها الهام بخش صدها افسانه و داستان بوده اند.

میدان تاریخی مونیخ

مونیخ حدود 1.4 میلیون نفر جمعیت دارد. ولی با این حال هنوز هم شهری ثروتمند است که به خوبی حفظ شده و جاذبه هایی نظیر باغ انگلیسی یا انگلیشر گارتن (Englischer Garten) و میدان عظیم و تاریخیِ مارین پلاتز (Marienplatz) را در خود جای داده است. این شهر فرهنگ خاص خود را دارد، از لحاظ مالی به مراتب مرفه تر از برلین بوده است و حال و هوای سنتی تری نیز دارد. درواقع، در مقایسه با برلین، مونیخ حس و حال شهری کمتری دارد، چرا که برلین همچنان شهری پر از سازه های معماری دوران شوروی است؛ سازه هایی که در ساخت آن ها ظرافت و مهارت کمتری به کار رفته است.

سفر به مونیخ گران تر از سفر به برلین است، چراکه مونیخ معمولاً به خاطر فرهنگ سنتی خود و همچنین به خاطر ارائه غذاها و سازه های فوق العاده آلمانِ قدیم، به عنوان گران ترین شهر آلمان شناخته می گردد. البته ناگفته نماند که قصر نویشوانشتاین نیز در نزدیکی شهر مونیخ واقع شده است و دسترسی به آن از طریق این شهر بسیار ساده است.

قصر نوی شوان شتاین

از آن جایی که مونیخ کوچک تر از پایتخت آلمان است، تنها با قدم زدن در شهر می توانید بیشتر جاذبه های آن را تماشا کنید و برای گردش در آن لزوماً از طریق نقلیه نیاز ندارید. از این رو، هنگام سفر به آلمان بهتر است مونیخ را به عنوان اولین ایستگاه سفر خود انتخاب کنید. به هرحال گشت و گذار در مونیخ آسان تر از برلین است، چراکه برلین شهری پر جنب و جوش بوده و همواره در حال تغییر است. علاوه بر این، اگر قصد تجربه آلمان سنتی را دارید، مونیخ انتخاب بهتری است.

بازدید از برلین

برلین شهری شلوغ و پر جنب و جوش است. در زمان خاتمه جنگ دنیای دوم، 90 درصد از این کلان شهر نابود شده بود. برلین پس از آن که به عنوان مقر اصلی حکومت نازی مورد استفاده نهاده شد، برای حدود 40 سال توسط دیوار برلین به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. با این حال، پیش از همه این ها، برلین پایگاهی برای فعالیت هنرمندان و کسانی بود که به دنبال شیوه های زندگی متفاوت بودند. این ادعا را به وضوع می توان در مجموعه داستان های برلین نوشته کریستوفر ایشروود مشاهده کرد. به هرحال، دوران ترس و ظلم و ستم سیاسی که چند دهه به طول انجامیده بود هم به خاتمه رسید و به نظر می رسد این مردم شهر هستند که برندگان واقعی شهر شدند.

دروازه برلین

برلین دوره های گذار مختلفی، از نازیسم گرفته تا حتی تقسیم شهر به دو بخش شرقی و غربی را تجربه نموده است. در این میان خیلی از افراد خلاق، موسیقیدان ها و حتی گروه های خرده فرهنگ و کوچک چپ گرا به واسطه هزینه های پایین اجاره وارد این شهر شدند. این باعث شده است تا برلین روحی روشن فکرانه و آزادی خواه داشته و از این حیث با شهرهای دیگر آلمان مانند مونیخ متفاوت باشد. البته ناگفته نماند که همچنان نمادهایی از تاریخ تاریک و شگفت آور آن دوران در برلین باقی مانده است که هر ساله توریستان زیادی را به سمت خود می کشاند. در این بین می توان به دیوار برلین و یادبود قتل عام یهودیان اروپا اشاره نمود.

دیوار برلین

برلین عموماً به عنوان یکی از پایتخت های خلاق دنیا شناخته می گردد. این شهرت به ویژه در حوزه های هنر معاصر، موسیقی الکترونیک و صنایع نوپا بیشتر به چشم می آید. بنابراین، اگر به عنوان یک توریست به برلین سفر کنید، تجربه ای شبیه به مردم محلی اینجا خواهید داشت و در شلوغی و پویایی جمعیت شهری اش درگیر خواهید شد. اجاره های پایین در شهر برلین که در وحله اول گروه های مختلفی را به اینجا کشانده بود، همچنان باعث می گردد تا بازدید از برلین به خصوص در مقایسه با مونیخ، کاملاً مقرون به صرفه باشد. فرقی نمی کند بودجه سفر شما چقدر باشد، در زمان بازدید از برلین حتماً متوجه قیمت کم و ارزانی غذا و اسکان در این شهر خواهید شد.

انگلیشر گارتن

برلین با جمعیت 3.5 میلیون نفری، شهری عظیمتر و گسترده تر از مونیخ است که همواره در حال تغییر بوده است. در مقایسه با مونیخ، اگر بخواهید حداکثر استفاده را از سفر خود به برلین داشته باشید، باید تمرکز و انرژی بیشتری را معطوف این شهر کنید. برای اینکه تجربه ای شبیه به مردم بومی این شهر داشته باشید، می توانید دوچرخه ای اجاره نموده و از آن برای گردش در شهر و تماشای جاذبه ها بهره ببرید. البته سیستم حمل و نقل عمومی برلین نیز بسیار خوب و کارآمد است و برای دسترسی آسان به بسیاری از جاذبه ها می توانید از این سیستم بهره ببرید.

جمع بندی

هرکدام از این دو شهر جنبه های مختلفی از فرهنگ و تاریخ آلمان را نشان می دهند. بنابراین برای آن که اطلاعات کامل و جامعی از ابعاد مختلف این کشور به دست بیاورید، سفر به هر دو شهر مونیخ و برلین لازم است. پیشنهاد ما این است که ابتدا سفر به آلمان را از مونیخ آغاز کنید تا جنبه های تاریخی را ببینید. سپس به سمت برلین بروید تا متوجه شوید که چطور کشور آلمان پس از گذراندن آن مشقات و تاریخی پیچیده، امروزه تبدیل به بهشتی برای کارآفرینان و مبتکران شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 974

به "اول به مونیخ سفر کنیم یا برلین؟، تصاویر" امتیاز دهید

1 کاربر به "اول به مونیخ سفر کنیم یا برلین؟، تصاویر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اول به مونیخ سفر کنیم یا برلین؟، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید