اولتیماتوم چین به آمریکا،منافعمان را تضعیف کنید تلافی می کنیم

به گزارش مجله پارمیسفان، به دنبال اظهارات واشنگتن در خصوص تحریم احتمالی چین بر اساس قانون جدید امنیت ملی هنگ کنگ چین امروز دوشنبه هشدار داد که اگر ایالات متحده اصرار به تضعیف منافع پکن در هنگ کنگ داشته باشد کند چین نیز اقدامات متقابل انجام خواهد داد.

اولتیماتوم چین به آمریکا،منافعمان را تضعیف کنید تلافی می کنیم

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در کنفرانس خبری در پکن با اشاره به اینکه آمریکا در کوشش است به امنیت ملی چین آسیب برساند توضیح داد: پکن در خصوص اظهارات رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر احتمال تحریم چین بر سر مساله هنگ کنگ واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

لایحه امنیتی هنگ کنگ که هم اکنون در کنگره ملی چین در حال آنالیز است واکنش هایی را از سوی کشورهای غربی و آمریکا برانگیخته است به ویژه مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده که اظهارات مداخله جویانه اش در امور چین واکنش مقام های این کشور را در پی داشت، تهدید به تجدید نظر در ارزیابی واشنگتن درباره یک کشور با دو سیستم و وضع خودمختاری هنگ کنگ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین ضمن مخالفت با تحریم های آمریکا علیه چین بر مساله سینکیانگ گفت که این اقدامات واشنگتن بیانگر دخالت آمریکا در امور داخلی چین است و آن را نمی پذیریم.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته 9 شرکت چینی را به دلیل آنچه مرتبط بودن با نقض حقوق بشر اویغورها در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین عنوان نموده است تحریم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین امروز دوشنبه در پاسخ به گزارشی مبنی بر اینکه وزارت حمل و نقل آمریکا از شرکت های حمل و نقل چین خواسته است که برنامه های پروازی و سایر جزئیات خود را تا 27 ماه می ، 7 خرداد، ثبت نمایند اظهار داشت که با همه محدودیت های آمریکا علیه خطوط هوایی چینی مقابله می نماید.

جائو لیجیان گفت: محدودیت های پروازی اعمال شده توسط پکن برای همه خطوط هوایی یکسان است و به دلیل کوشش برای مهار خطرات مرتبط با کرونا است.

دولت آمریکا اواخر روز آدینه دولت چین را متهم کرد که از سرگیری پرواز شرکت های آمریکایی به چین را غیرممکن ساخته است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 957

به "اولتیماتوم چین به آمریکا،منافعمان را تضعیف کنید تلافی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولتیماتوم چین به آمریکا،منافعمان را تضعیف کنید تلافی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید