انتقاد شدید چین از وضعیت حقوق بشر در آمریکا

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: دولت چین در واکنش به گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در چین از وضعیت حقوق بشر در آمریکا به شدت انتقاد نموده است.

انتقاد شدید چین از وضعیت حقوق بشر در آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، دولت چین ضمن اشاره به وضعیت نامناسب حقوق بشر در آمریکا اعلام نموده است که وزارت خارجه آمریکا از نویسندگان گزارش وضعیت حقوق بشر در دنیا خواسته است تا از اشاره به مسائل حقوق بشر در این کشور خودداری نمایند. گزارش دولت چین در مورد وضعیت حقوق بشر در آمریکا حاکی از آن است که افشای برنامه پریسم در جمع آوری اطلاعات اینترنتی و مکالمات تلفنی شهروندان نقض آشکار حقوق حریم خصوصی افراد به شمار می رود.

بر اساس این گزارش چین در ادامه به شدت از اقدام آمریکا در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان انتقاد نموده و اعلام نموده است، استفاده از این هواپیماها خسارات زیادی را بر غیر نظامیان وارد نموده است. نویسندگان این گزارش در نهایت به مساله افزایش خشونت در جامعه آمریکا و رشد فزاینده استفاده از اسلحه گرم در این کشور اشاره نموده و این مساله را تهدید بزرگی برای آمریکا ارزیابی نموده اند. استفاده از بچه ها به عنوان نیروی کار در بخش کشاورزی آمریکا نیز مساله دیگری است که چین در گزارش حقوق بشر خود به آن اشاره نموده است. روز گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا از وضعیت حقوق بشر در بعضی کشورهای دنیا از جمله چین به شدت انتقاد نموده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 458

به "انتقاد شدید چین از وضعیت حقوق بشر در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید چین از وضعیت حقوق بشر در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید