استقبال از تأسیس شعب بانک های ایرانی در پاکستان

به گزارش مجله پارمیسفان، رئیس اتاق بازرگانی لاهور در نشست مشترک با حضور سفیر ایران در اسلام آباد با تأکید بر ضرورت حل و فصل مسائل فعلی در مناسبات تجاری ایران و پاکستان، از تأسیس شعب بانک های ایرانی در پاکستان استقبال کرد.

استقبال از تأسیس شعب بانک های ایرانی در پاکستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد که به لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان سفر کرده به همراه مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست عمومی اتاق بازرگانی لاهور با حضور عرفان اقبال شیخ رئیس اتاق بازرگانی لاهور شرکت و در جمع بازرگانان و تجار پاکستانی سخنرانی کرد و به تشریح ظرفیت های همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان پرداخت.

سفیر ایران در این نشست با تأکید بر توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی دوجانبه، نقش بخش های خصوصی دو کشور در پیشبرد اهداف مشخص شده برای ارتقای همکاری های اقتصادی را مهم ارزیابی کرد.

حسینی لزوم توجه جدی تر به توسعه بخش گردشگری در ایران و پاکستان را یادآور شد و آمادگی سفارت و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در پاکستان را برای ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی دو کشور گفت.

وی همچنین از آمادگی ایران برای تامین نیازهای انرژی پاکستان خبر داد.

آمادگی اتاق بازرگانی تهران برای ارتقای مناسبات با اتاق بازرگانی لاهور

به گزارش فارس، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در این نشست اهمیت بازار پاکستان به عنوان کشور همسایه ایران را مورد اشاره قرار داد و به تشریح رویکرد جدید ایران برای توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه پرداخت.

وی همچنین آمادگی اتاق بازرگانی تهران را برای ارتقای مناسبات با اتاق بازرگانی لاهور گفت.

استقبال از تأسیس شعب بانک های ایرانی در پاکستان

عرفان اقبال شیخ رئیس اتاق بازرگانی لاهور نیز در این نشست به ظرفیت های پاکستان از جمله تولید برنج، گوشت، کاغذ و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و بر ضرورت حل و فصل مسائل فعلی در مناسبات تجاری از جمله همکاری های پولی و بانکی تأکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی لاهور همچنین ضمن استقبال از تأسیس شعب بانک های ایرانی در پاکستان، به امکان انجام مبادلات تجاری از طریق تهاتر نیز اشاره کرد.

عرفان اقبال شیخ در این نشست از همکاری با اتاق بازرگانی تهران به منظور توسعه همکاری ها با توجه به ظرفیت های موجود استقبال کرد.

وی همکاری های بازرگانی دو کشور در قالب موافقتنامه تجارت ترجیحی را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم مبارزه با قاچاق برای قانونمندسازی مناسبات تجاری و ارتقای مبادلات تأکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی لاهور در سرانجام آمادگی خود را برای سفر به تهران به منظور آشنایی با توانمندی های جمهوری اسلامی ایران گفت.

به گزارش فارس، سید محمدعلی حسینی در سفر به لاهور پیش از این نیز با رئیس مجلس ایالت پنجاب و سروزیر این ایالت دیدار و گفتگو کرده بود.(بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 865

به "استقبال از تأسیس شعب بانک های ایرانی در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از تأسیس شعب بانک های ایرانی در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید