ادعای مقام اطلاعاتی واشنگتن درباره اثرگذاری ایران، چین و روسیه بر انتخابات آمریکا

به گزارش مجله پارمیسفان، یک مقام اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا روز آدینه، نگرانی هایی را درباره مداخله ایران، چین و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان کرد.

ادعای مقام اطلاعاتی واشنگتن درباره اثرگذاری ایران، چین و روسیه بر انتخابات آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، بیل اوانینا، مدیر مرکز امنیتی و ضد جاسوسی آمریکا تاکید نمود که نهادهای اطلاعاتی این کشور این ارزیابی را داشته اند که چین امیدوار است که دونالد ترامپ بار دیگر رئیس جمهور آمریکا نگردد، روسیه در کوشش است تا جو بایدن، نامزد دموکرات ها را بدنام کند و ایران نیز بدنبال تضعیف نهادهای دموکراتیک است.

بیل اوانینا در بیانیه ای تاکید نمود که ایران احتمالا می خواهد با نفوذ آنلاین بر انتخابات پیش روی ایالات متحده آمریکا اثر بگذارد به طوریکه مثلا روی انتشار اطلاعات اشتباه در شبکه های اجتماعی و بازنشر مطالب ضدآمریکایی تمرکز خواهد نمود.

وی افزود که ایران به دنبال تضعیف نهادهای دموکراتیک ایالات متحده آمریکا، تضعیف دونالد ترامپ و ایجاد دو دستگی و تفرقه در کشور پیش از انتخابات نوامبر 2020 است.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم با طرح ادعاهایی در این باره گفته است: ایران خیلی دوست دارد که من رئیس جمهور نشوم، اما من را این اعلام می کنم که اگر من برنده شوم، خیلی سریع با ایران به توافق خواهیم رسید.

وی افزود: ایران منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری است، زیرا ایرانی ها ترجیح می دهند با جو بایدن وارد توافق شوند. اگر آنها یا چینی ها با بایدن به توافق برسند، آمریکا را تصاحب خواهند کرد.

ترامپ در واکنش به گزارش دستگاه های اطلاعاتی آمریکا درباره قصد چین، ایران و روسیه برای تاثیرگذاری روی انتخابات آمریکا گفت که چین و روسیه نمی خواهند وی رئیس جمهور گردد.

رئیس جمهور آمریکا تاکید نمود: پیروزی من در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، آخرین چیزی است که آن را روسیه می خواهد؛ زیرا هیچ کس با روسیه سخت گیرتر از من نبوده است.

وی افزود: بزرگترین خطری که پیش روی ما در انتخابات وجود دارد، برگزاری انتخابات پستی است؛ چراکه تقلب و جعل آراء در انتخابات پستی برای دخالت خارجی راحت تر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1172

به "ادعای مقام اطلاعاتی واشنگتن درباره اثرگذاری ایران، چین و روسیه بر انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای مقام اطلاعاتی واشنگتن درباره اثرگذاری ایران، چین و روسیه بر انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید