بازسازی ویلا: ادامه بازسازی حافظیه تا دقیقه نود، ضعف فارس در زیرساخت های ورزشی

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران/فارس در حالی که نماینده شیراز در لیگ برتر فوتبال باید فردا(آدینه) چهارمین ملاقات خود را برگزار کند، مهندسین و کارگران در استادیوم حافظیه همچنان مشغول کارند تا شرایط این استادیوم را برای پربیننده ترین و حساس ترین بازی نیم فصل نخست لیگ برتر در این شهر آماده نمایند!

بازسازی ویلا: ادامه بازسازی حافظیه تا دقیقه نود، ضعف فارس در زیرساخت های ورزشی

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

از روزی که صعود فجرسپاسی به لیگ برتر قطعی شد، حدود سه و نیم ماه می گذرد و مسئولان ورزش فارس چند روز پس از این صعود، به فکر فراهم کردن زیرساخت مناسب برای حضور این تیم در بالاترین سطح فوتبال کشور افتادند. در حالی که هیچ یک از ورزشگاه های شیراز، حتی شرایط نسبی برای برگزاری مسابقه در لیگ حرفه ای ایران را نداشت.

ورزشگاه پارس چهارسال و چهارماه پس از افتتاح، همچنان با نواقص بسیار زیادی روبرو است، به جز خرابی زمین چمن که مسئله اصلی و اساسی آن ورزشگاه نوپا!! به شمار می رود، به گفته رئیس هیئت فوتبال فارس بیش از 40 مورد نقص اساسی دیگر نیز در ورزشگاه پارس وجود داشت؛ ورزشگاهی که انگار برای تکمیل آن هم باید به اندازه عمری که برای ساختش صرف شد، صبوری کنیم!

به گزارش خبرنگاران حجم بالای کارهای به جای مانده در ورزشگاه پارس، از همان ابتدا امید مسئولان به میزبانی این ورزشگاه را از بین برد، آنها به تکاپو افتادند تا به هر شکلی شده، ورزشگاه پیر حافظیه را با چمن بسیار خراب و امکانات فرسوده اش، به لیگ برتر برسانند.

بدین ترتیب و به گفته متولی ورزش فارس، دو پیمانکار زمین چمن ورزشگاه های بزرگ کشور برای بازسازی زمین چمن ورزشگاه های پارس و حافظیه برگزیده شدند و کار بازسازی سایر نواقص نیز آغاز شد. کوشش های خبرنگار خبرنگاران برای ورود به ورزشگاه پارس، چندین بار با ممانعت کارکنان این ورزشگاه روبرو شد. وقتی علت این امر را جویا می شدیم، مدیر مجموعه و مدیرکل ورزش استان، هیچ پاسخ روشنی برای این تصمیم نداشتند اما بالاخره پیمانکار مجموعه بود که خود لب به سخن گگردد و گفت: کاشت چمن اختراع محسوب می گردد و طبق قانون کسی حق گزارش گرفتن یا ثبت عکس و فیلم از چمن در حال کاشت را ندارد!

بدین ترتیب و با حمایت کامل مدیرکل ورزش فارس از پیمانکار ورزشگاه، طی ماه های اخیر نتوانستیم هیچ گزارش یا تصویر مناسبی از ورزشگاه 50 هزارنفری شیراز تهیه کنیم. جالب اینجاست، پیمانکاری چمن ورزشگاه پارس به همان شخصی سپرده شده که در سال 92 طبق گفته برنامه پربیننده 90 اقدام به رنگ کردن چمن های ورزشگاه حافظیه کرد و خاطره ای بد از خود به جا گذاشته بود. اما حاجی زاده (مدیرکل ورزش فارس) هیچ گاه درباره چرایی به کار گرفتن مجدد این پیمانکار، شفاف سازی لازم را انجام نداد.

در نهایت عنوان شد که چمن ورزشگاه پارس تا حدود هفته های چهارم یا پنجم لیگ برتر آماده خواهد شد. اما حالا که به هفته چهارم رسیده ایم، صحبت از نیم فصل یا حتی خاتمه فصل به میان می آید!

اما در ورزشگاه حافظیه، طبیعتا اوضاع متفاوت بود. با توجه به حضور هر روزه ده ها ورزشکار دو و میدانی یا رشته های مختلف در پیست تارتان این ورزشگاه قدیمی، امکان جلوگیری از حضور خبرنگاران فراهم نبود و چندبار توانستیم از شرایط بازسازی این ورزشگاه بازدید کنیم.

یکی از مسئولان بازسازی چمن حافظیه در گفت و گو با خبرنگاران، از اقدام دیرهنگام مسئولان برای بازسازی این چمن گلایه کرد و گفت : در مردادماه خرابه ای به عنوان زمین چمن به ماه تحویل داده شد و ما هم با تمام توان برای حفظ آبروی شهرمان اقدام کردیم، اما نمی توانیم در این مدت معجزه کنیم.

وی اضافه کرد : اگر این چمن را ابتدای سال جاری به ما تحویل می دادند، پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر یک چمن با کیفیت و با ضمانت 5 ساله را تحویل می دادیم، اما ظاهرا کسی فکرش را نمی کرد کار فجر به لیگ برتر بکشد. اگر یک درصد پیش بینی نموده بودند که تیم شهرمان به لیگ برتر می رسد، به موقع کار را آغاز می کردیم و به سرانجام می رساندیم.

طبق آخرین مشاهدات خبرنگار خبرنگاران در تاریخ 12 آبان ماه، شرایط چمن ورزشگاه حافظیه هنوز به شرایط ایده آل نرسیده اما به نظر می رسد شرایط نسبی برای برگزاری ملاقات فجرسپاسی و استقلال را داشته باشد. البته نمای این چمن از بالا و در دوربین های تلویزیونی اصلا چنگی به دل نمی زند، مگر اینکه در یک روز به جای مانده اقدام خاصی برای بهبود شرایط ظاهری آن صورت بگیرد. پخش تصاویر این چمن در فضای مجازی، با واکنش تند کاربران نیز روبرو شد.

البته مدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس و رئیس هیئت فوتبال شیراز، در روزهای گذشته به موضوعی اشاره کردند پُر بیراه نیست. حاجی زاده و هنرپیشه اعتقاد دارند: فراهم کردن ورزشگاه برای تیم های حرفه ای وظیفه این دو ارگان نیست و تیم های حرفه ای خودشان باید برای چنین مساله ای اقدام نمایند. با این حال می گویند تمام کوشش های ممکن برای یاری به تیم محبوب شیراز اجرا شده است.

داوود برطرفتی نماینده فدراسیون فوتبال هم که طی یک ماه گذشته چندین بار چمن و سایر امکانات ورزشگاه حافظیه را مورد آنالیز قرار داده، چهارشنبه شب نیز در این ورزشگاه حاضر شد و دوباره همه چیز را آنالیز کرد. شرایط نور ورزشگاه نیز یکی از مسائل اصلی و اساسی بوده که با توجه به تاریک شدن هوا در نیمه دوم مسابقه روز آدینه، رسیدن پروژکتورها به حالت ایده آل ضروری خواهد بود.

با توجه به مشاهدات میدانی ما طی روزهای اخیر، به نظر می رسد فرایند بازسازی ورزشگاه حافظیه تا ساعاتی قبل از آغاز مسابقه نیز ادامه خواهد داشت. این در حالیست که با توجه به بدون تماشاگر بودن مسابقه، خیلی از دردسرها و مسائل مربوط به حضور تماشاگران نیز موقتا برطرف شده و کار مسئولان و دست اندرکاران را تا حدودی کمتر و راحت تر نموده است.

اما دیگر نماینده شیراز یعنی قشقایی هم مجبور شد بازی های خانگی خود را به زمینی دیگر منتقل کند. ممانعت از حضور ورزشکاران در ورزشگاه ها، باعث شد تا قشقایی بتواند بازی های خانگی را به زمینی انتقال دهد که امکان حضور تماشاگران درآن فراهم نیست.

ورزشگاه بعثت شیراز واقع در محله پودونک، جایی بود که شاگردان مهدی رجب زاده بازی قبلی خانگی خود را برابر سایپا در آن انجام داده و به پیروزی هم دست پیدا کردند. ورزشگاه بعثت از چمن نسبتا مطلوبی برخوردار است و روز شنبه نیز میزبان ملاقات تیم های قشقایی شیراز و استقلال ملاثانی خواهد بود.

ورزشگاه شهید دستغیب نیز که در سال های اخیر میزبان ملاقاتهای بسیار زیادی از تیم های فجرسپاسی و قشقایی بوده است، بالاخره از سوی مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ فاقد صلاحیت برگزاری مسابقات در سطوح بالا تشخیص داده شد تا دیگر شاهد مسابقات مهم در این ورزشگاه قدیمی و کم امکانات، نباشیم.

نبود امکانات مناسب زیرساختی ورزشی در استان پهناور فارس، علیرغم همه ادعاها و آمار و ارقام ارائه شده، یکی از نقاط ضعف این استان به شمار می رود، استانی که بعد از سال ها، یک نماینده در لیگ برتر فوتبال دارد، اما زمین مناسب ندارد؛ استانی که سهمی از اعتبارات نفت و گاز دارد و سهمش در فراوری گاز ایران، صندلی دوم است.

به نظر می رسد که باید شرکت های نفت و گاز مستقر در استان فارس، باید سهمی مناسب از اعتباراتی که می توان به ایجاد زیرساخت ها اختصاص داد را در حوزه ورزش به کار گیرند تا یک بار برای همواره، ورزشگاه هایی در این استان خصوصا شهر شیراز، برای میزبانی رویدادهای مهم ملی و بین المللی، آماده گردد.

به گزارش خبرنگاران، حال باید منتظر ماند و دید که ورزشگاه حافظیه با چه کیفیتی میزبان ملاقات پربیننده فجر و استقلال خواهد بود. پس از این مسابقه، لیگ برتر حدود یک ماه تعطیل است و فرصت مناسبی برای بازسازی چمن و سایر امکانات این ورزشگاه فراهم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1898

به "بازسازی ویلا: ادامه بازسازی حافظیه تا دقیقه نود، ضعف فارس در زیرساخت های ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: ادامه بازسازی حافظیه تا دقیقه نود، ضعف فارس در زیرساخت های ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید