ادامه اعتراضات در هنگ کنگ، استفاده پلیس از گاز اشک آور

به گزارش مجله پارمیسفان، به دنبال تشدید اغتشاشات و آشوب ها در هنگ کنگ، پلیس برای متفرق کردن معترضان، به گاز اشک آور متوسل شد.

ادامه اعتراضات در هنگ کنگ، استفاده پلیس از گاز اشک آور

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پلیس هنگ کنگ روز شنبه (امروز) برای متفرق کردن معترضان ضد دولتی در بخش شرقی شبه جزیره کولون هنگ کنگ از گاز اشک آور استفاده کرد.

براساس گزارش رویترز، این نخستین باری است که پلیس در طول تظاهراتی که نزدیک به سه ماه ادامه داشته از گاز اشک آور استفاده می نماید.

منطقه خودمختار هنگ کنگ (تحت کنترل چین) که همیشه به خاطر مرکزیت آن در بازارهای مالی و مالی دنیا معروف است این روزها دستخوش ناآرامی های سیاسی و اعتراضات خیابانی شده و مردم آن به پیشنهاد لایحه ای در زمینه استرداد مجرمین و متهمین به کشور چین معترض شده اند.

پیش از این دولت چین نسبت به حمایت دولتهای خارجی از معترضان هنگ کنگی هشدار داده است. معترضان هنگ کنگی از هفته گذشته در تجمعات خود پرچمهای آمریکا و انگلیس را با خود حمل می نمایند.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب های هنگ کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ کنگ منتشر شده است.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از انتها یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 403

به "ادامه اعتراضات در هنگ کنگ، استفاده پلیس از گاز اشک آور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات در هنگ کنگ، استفاده پلیس از گاز اشک آور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید