20 بستنی عجیب در ژاپن

به گزارش مجله پارمیسفان، خوراکی ها بخشی مهم از هر سفری هستند و بستنی بخش مجذوب کننده خوراکی ها به شمار می رود. هر کشوری با توجه به فرهنگ غذایی خود بستنی های مختلف و خاصی دارد و سفر برترین زمانی است که می توان در آن بستنی ها را چشید و امتحان کرد. اگر سفر به مقصدی مجذوب کننده همانند ژاپن باشد بحث بستنی ها داغ تر است. ژاپن را به سرزمین مدرنیته و سنت می شناسند و این مدرنیته و سنت در صنعت غذا و بستنی این کشور نیز دیده می گردد. اگر مسافر تور ژاپن هستید با این مقاله همراه شوید که می خواهیم در آن از 20 بستنی عجیب در ژاپن بگوییم.

20 بستنی عجیب در ژاپن
  • بستنی های خاص و عجیب در ژاپن
    • بستنی رامونه (نوشابه ژاپنی) / Ramune (Japanese soda)
    • بستنی ژاپنی شیراسو/ Shirasu
    • بستنی ژاپنی گیوزا/ Gyoza
    • بستنی ژاپنی آدزوکی (لوبیاقرمز ژاپنی) / Adzuki (Japanese red beans)
    • بستنی ژاپنی انگور مسقطی درخشان/ Shine Muscat grape
    • بستنی ژاپنی لوندر/ Lavender
    • بستنی ساکورا (شکوفه گیلاس) / Sakura (cherry blossom)
    • بستنی ژاپنی انبه میازاکی/ Miyazaki mango
    • بستنی آمائو (توت فرنگی ژاپنی) / Amaou (Japanese strawberries)
    • بستنی ذرت/ Corn
    • بستنی ژاپنی برنج/ Rice
    • بستنی جوهر ماهی مرکب/ Squid ink
    • بستنی روغن زیتون/ Olive
    • بستنی ژاپنی سس سویا/ Soy sauce
    • بستنی آمازاک/ Amazake
    • بستنی پیاز/ Onion
    • بستنی نمک/ Salt
    • بستنی ژاپنی سوبا (گندم سیاه) / Soba (buckwheat)
    • بستنی واسابی/ Wasabi
    • بستنی هیبیسکوس/ Hibiscus

بستنی های خاص و عجیب در ژاپن

هیچ چیز مجذوب نماینده تر از خوردن یک بستنی آن هم پس از فعالیت و گشت وگذار در یک کشور خارجی نیست. طعم های متفاوت بستنی به همراه خنکی این خوراکی لذیذ باعث می گردد افراد بسیاری در پی بستنی های خاص در کشور مقصد باشند. اگر در تور خارجی ژاپن شرکت نموده اید و می خواهید با بستنی های این کشور آشنا شوید حتماً فهرست 20 بستنی عجیب در ژاپن را بخوانید:

بستنی رامونه (نوشابه ژاپنی) / Ramune (Japanese soda)

یکی از بستنی های خاص و عجیب ژاپن که می توانید در تور خارجی این کشور به سراغش بروید بستنی رامونه است. رامونه یک نوشیدنی بسیار محبوب ژاپنی است که طعم شیرینی دارد. نوشیدنی رامونه را به شکل بستنی نیز به فراوری می رسانند که طعم بسیار محبوبی برای بچه ها دارد؛ اما بزرگسالان نیز می توانند از خوردن آن بسیار لذت ببرند.

بستنی ژاپنی شیراسو/ Shirasu

شیراسو ماهی های سفید کوچکی هستند که به شکل غذا در بخش های مختلفی از ژاپن خورده می شوند. بستنی شیراسو یکی از بستنی های خاص ژاپن است و خوردن آن به افرادی توصیه می گردد که در زمینه غذا ماجراجو هستند. این بستنی در مغازه های منتخب کاماکورا و انوشیما قابل خریداری است که روی آن با ماهی های ریز کوچک سفیدرنگ شیراسو تزیین می گردد.

بستنی ژاپنی گیوزا/ Gyoza

گیوزا نوعی پیراشکی ژاپنی است که داخل آن را به طور معمول با گوشت و سبزیجات پر می نمایند. بستنی گیوزا در واقع خمیر این پیراشکی است که داخل آن با بستنی پر شده و شکلی متفاوت از بستنی های همیشگی را به مسافران تور خارجی می دهد.

بستنی ژاپنی آدزوکی (لوبیاقرمز ژاپنی) / Adzuki (Japanese red beans)

نام این بستنی نشان می دهد که تا چه میزان می تواند برای مسافران تور ژاپن نو و خاص باشد. از لوبیاقرمز ژاپنی در این بستنی استفاده شده و همین مسئله باعث می گردد طعمی متفاوت از بستنی هایی داشته باشد که مسافران تور خارجی تابه حال امتحان نموده اند.

بستنی ژاپنی انگور مسقطی درخشان/ Shine Muscat grape

این بستنی با اینکه نامی کمی عجیب دارد؛ اما بستنی ساده و خوشمزه ای است که از انگوری به همین نام به فراوری می رسد. اهمیت این بستنی در انگوری است که از آن در فراوری این بستنی استفاده می گردد. این انگور برای اولین بار در سال 1980 در ژاپن کاشت و پرورش داده شد و جزو میوه های لوکس آنها به شمار می رود. همین موارد نشان می دهند که چرا این بستی خاص و دوست داشتنی است و نباید خوردن آن را فراموش کرد.

بستنی ژاپنی لوندر/ Lavender

خوردن این بستنی آن هم زمانی که مسافران تور خارجی از مزارع اسطوخودوس فورانو در مرکز هوکایدو تماشا می نمایند می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. این مزارع در اطراف توکیو نیز وجود دارند و مسافران تور ژاپن می توانند طعم این بستنی با اسانس اسطوخودوس را بدون رفتن به هوکایدو در این مزارع بچشند.

بستنی ساکورا (شکوفه گیلاس) / Sakura (cherry blossom)

بله درست خوانده اید! در تور ژاپن می توانید بستنی ساکورا که همان معنای شکوفه های گیلاس را می دهد امتحان کنید. این بستنی در بهار که شکوفه های گیلاس جوانه می زنند با رنگ صورتی خود می تواند ترکیب عجیبی در کنار تماشا شکوفه های گیلاس بسازد. بستنی ساکورا طعم ملایمی دارد و به مسافران تور ژاپن به خصوص در فصل بهار خوردن آن توصیه می گردد.

بستنی ژاپنی انبه میازاکی/ Miyazaki mango

یکی از بستنی های لوکس ژاپنی که می توان در تور خارجی ژاپن آن را چشید بستنی انبه میازاکی است. این بستنی را می توان در استان میازاکی خورد و به نظر بسیاری از افراد می تواند برترین بستنی انبه ای باشد که افراد می توانند طعم آن را بچشند.

بستنی آمائو (توت فرنگی ژاپنی) / Amaou (Japanese strawberries)

بستنی آمائو درست است که از توت فرنگی تهیه می گردد؛ اما توت فرنگی ژاپنی به کار رفته در آن با توت فرنگی های بخش های دیگر جهان فرق دارد. بستنی آمائو از توت فرنگی ای درست می گردد که عمدتاً در فوکوئوکا رشد می نمایند و به علت میزان و طعم غنی خود شناخته شده است. خاص بودن این توت فرنگی باعث می گردد که طعم و مزه این بستنی توت فرنگی برای مسافران تور خارجی طعم دیگری باشد.

بستنی ذرت/ Corn

شاید نام این بستنی نیز برای بسیاری از افراد عجیب باشد. بستنی ذرت همان طور که نامش نشان می دهد از ذرت شیرین تهیه می گردد و خوردن آن را به افرادی پیشنهاد می کنیم که به ذرت علاقه دارند.

بستنی ژاپنی برنج/ Rice

یکی دیگر از بستنی های عجیب ژاپنی بستنی با طعم برنج است که مسافران تور ژاپن می توانند طعم آن را بچشند. این بستنی را در آکیتا که به علت برنج باکیفیتش شناخته می گردد، می توانید پیدا کنید. طعم این بستنی می تواند برای علاقه مندان به بستنی کمی نو و جالب باشد.

بستنی جوهر ماهی مرکب/ Squid ink

یکی دیگر از بستنی های عجیب ژاپنی بستنی جوهر ماهی مرکب است. طعم منحصربه فرد این بستنی را فقط در فوکوی می توانید بچشید. این بستنی برخلاف بستنی شیراکو ظاهر معمولی تری دارد و همین مسئله باعث می گردد مسافران تور خارجی با جرئت بیشتری به سمت خوردن آن بروند.

بستنی روغن زیتون/ Olive

تصور اینکه یک بستنی طعم روغن زیتون بدهد شاید بسیار عجیب باشد؛ اما در ژاپن چیزی عجیب نیست. این بستنی در شدوشیما (جزیره ای در سواحل کاگاوا که فراورینماینده پیشرو روغن زیتون در ژاپن است) یک بستنی معمولی به شمار می رود. طعم این بستنی نو و عجیب است و فقط دوستداران روغن زیتون می توانند در تور ژاپن طعم این خوشمزه را بچشند.

بستنی ژاپنی سس سویا/ Soy sauce

این بستنی هم نام عجیبی دارد و از سس سویا تهیه می گردد. سس سویا در ژاپن به عنوان یک غذای اصلی در نظر گرفته می گردد و انواع مختلفی دارد و بستنی آن یکی از عجیب ترین محصولات جانبی سس سویا به شمار می رود.

بستنی آمازاک/ Amazake

این بستنی با نام عجیب خود از نوشیدنی شیرین برنجی بدون الکل یعنی آمازاک تهیه می گردد. بستنی آمازاک به سختی در فروشگاه های مواد غذایی قابل خریداری است؛ اما آن را می توان در فروشگاه های واگاشی خریداری کرد. طعم این بستنی نیز می تواند برای مسافران تور ژاپن طعمی نو و خاص باشد.

بستنی پیاز/ Onion

شاید نام این بستنی چیزی شبیه شوخی باشد؛ اما این شوخی در ژاپن یک واقعیت است. شما می توانید در استان هیوگو طعم بستنی پیاز را بچشید. تجربه طعم بستنی پیاز شاید در کمتر جایی از جهان به دست آوردنی باشد و به همین علت باید این فرصت را در تور خارجی ژاپن مغتنم بشمارید.

بستنی نمک/ Salt

یکی دیگر از عجیب ترین طعم های بستنی در ژاپن بستنی نمک است. این بستنی در واقع بستنی شیری اما با دو یا سه برابر نمک است و می تواند برای مسافران تور خارجی که به طعم های شور و شیرین علاقه دارند یک گزینه خوشمزه برای انتخاب بستنی باشد.

بستنی ژاپنی سوبا (گندم سیاه) / Soba (buckwheat)

بستنی نودل گندم سیاه یکی از بستنی هایی است که طعم خاص و شگفت انگیز آجیلی با کمی تلخی دارد. برای خوردن این بستنی شاید کمی به زحمت بیفتید؛ زیرا آن را تنها در محله های سنتی و ایستگاه های کنار جاده ای در منطقه ها روستایی می توانید پیدا کنید.

بستنی واسابی/ Wasabi

واسابی یک گیاه هست که از ریشه آن چاشنی تندوتیز ژاپنی را تهیه می نمایند. بستنی واسابی طعم تند این گیاه را دارد و آن را می توان در سراسر ژاپن به راحتی پیدا کرد. چشیدن طعم این بستنی نیز می تواند برای بسیاری از مسافران تور خارجی خاص و عجیب باشد.

بستنی هیبیسکوس/ Hibiscus

یکی دیگر از بستنی های عجیب ژاپن این بستنی است که از گل هیبیسکوس تهیه می گردد و با رنگ صورتی یا قرمزش می تواند دل شما را ببرد. این بستنی طعم ترش و گلی دارد و خوردن آن می تواند یکی از تجربه های عجیب و جالب برای مسافران تور خارجی باشد.

سخن آخر

کشور ژاپن در کنار جاذبه های تاریخی و فرهنگی، با غذاها و خوراکی های خود نیز می تواند مسافران تور ژاپن را شگفت زده کند. یکی از مهم ترین خوراکی های ژاپنی بستنی است که در تنوع بالایی در این کشور به فراوری می رسد و مزه هایی عجیب وغریب را به افراد اهل ماجراجویی در طعم ها و مزه ها ارائه می نماید. اگر مسافر تور ژاپن هستید نام 20 بستنی عجیب ژاپنی را به خاطر بسپارید تا بتوانید در این کشور طعم های نوی را کشف نموده و به خانه بیاورید.

در صورت علاقه به سفر با تور ژاپن می توانید اطلاعات لازم را از همکاران ما در آژانس گردشگری خبرنگاران دریافت کنید.

لینک کوتاه:

http://dlho.ir/n5046 کپی کردنمنبع: دالاهو
انتشار: 22 مرداد 1403 بروزرسانی: 22 مرداد 1403 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2345

به "20 بستنی عجیب در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 بستنی عجیب در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید