10 درصد قرعه کشی خودرو کنار رفت

به گزارش مجله پارمیسفان، در جریان سهمیه هایی که از قرعه کشی خودرو در امسال کنار گذاشته شده، 10 درصد هم برای دارندگان خودرو های فرسوده پیش بینی شده است.

10 درصد قرعه کشی خودرو کنار رفت

به گزارش ایسنا، آنچه در بند (ف) تبصره 7 قانون بودجه 1401 دیده می گردد بیانگرخروج بخشی از سهم قرعه کشی از بین ثبت نام نمایندگان است. در این بند مقرر شده که حداقل 10 درصد از خودرو های عرضه شده در قرعه کشی، به دارندگان خودرو های فرسوده اختصاص یابد، مشروط به اینکه در هنگام تحویل خودرو تازه، خریدار گواهی اسقاط خودرو فرسوده خود را تحویل دهد.

در امسال، سهمیه دیگری هم از قرعه کشی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در آبان 1400 مصوب شد، پیش بینی شده است که طی آن، خودرو به مادران دارای دو فرزند و بیشتر که فرزند دوم یا مابعد آن ها، پس از تاریخ تصویب قانون متولد شده باشند، در مهلت یکماهه تحویل می گردد.

از ابتدای سال 1399 و با ورود مجدد شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو، جریان قرعه کشی بین متقاضیان، برای معین خریدار در دستور کار نهاده شد و با وجود انتقاداتی که در این رابطه مطرح بود، شورای رقابت همیشه از آن دفاع کرد.

شیوا-رئیس سابق شورای رقابت- معتقد بود که با توجه به عرضه محدود و تقاضای بالایی که وجود دارد راه حل مناسب همین انجام قرعه کشی برای توزیع بدون رانت خودرو های موجود بین مصرف نمایندگان است. وی تاکید داشت که در قرعه کشی هیچ کس دخالت و نفوذی ندارد، ولی پیش از این، زمانی که فروش خودرو به وسیله سایت انجام می شد دائم با شکایت و اعلام مشکل از سوی مردم روبرو بوده که می گفتند نفوذ دلالان و ربات ها در این نحوه فروش برد بیشتری داشته است، بنابراین از نظر شورای رقابت، برترین راه، قرعه کشی است، ولی اگر منتقدان شیوه تازهی دارند ارائه نمایند تا مورد آنالیز قرار گیرد.

با این حال با تغییر دولت، بار ها فاطمی امین-وزیر صنعت، معدن و تجارت- از حذف قرعه کشی سخن گفته و در خصوص لغو آن در امسال وعده جدی داده بود.

این در حالی است که آخرین گزارش از طرح های فروش فوق العاده خودروسازان نشان می دهد که در مرحله اخیر، پنج میلیون نفر برای 4000 دستگاه خودرو مشارکت نموده اند که بیانگر شانس یک به 1200 برای برنده شدن در این قرعه کشی است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2093

به "10 درصد قرعه کشی خودرو کنار رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درصد قرعه کشی خودرو کنار رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید