10 اثر تاریخی شهر سبزوار مستندسازی می شود

به گزارش مجله پارمیسفان، مدیر پایگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهر تاریخی سبزوار گفت: 10 اثر تاریخی شهر سبزوار با همکاری موسسه آموزش عالی فردوس مستندسازی می شود.

10 اثر تاریخی شهر سبزوار مستندسازی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محسن برآبادی با اعلام این خبر اضافه نمود: بیشتر مسائل و معضلات میراث فرهنگی با مالکان و ادارات دولتی و نیز تصمیم گیری هنگام اقدامات حفاظتی و مرمتی به دلیل نبود مدارک و مستندات فنی از ابنیه تاریخی است، به همین دلیل پایگاه سبزوار با همکاری تعدادی از اساتید و دانشجویان موسسه آموزش عالی فردوس برای مستندسازی تعدادی از آثار تاریخی شهر سبزوار اقدام کرده است.

او ادامه داد: حمام تاریخی قیصریه، سرای حقیران، مدرسه تاریخی فخریه، سرای اولیا، حسینیه تاریخی لطفعلی خان و خانه تاریخی اولیا از جمله این آثار است که در قالب تیم های چند نفره دانشجویی و با سرپرستی اساتید موسسه مستندسازی می شود.

سبزوار در غرب استان خراسان رضوی واقع شده و از شمال با شهرستان های جاجرم و اسفراین از خراسان شمالی و از مشرق با نیشابور، از جنوب با شهرستان های کاشمر و بردسکن و از مغرب به شهرستان داورزن محدود است. بافت اقلیمی شهرستان کوهستان، دشت و بیابان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 629

به "10 اثر تاریخی شهر سبزوار مستندسازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اثر تاریخی شهر سبزوار مستندسازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید