یک ایرانی در دانشگاه ام آی تی رییس دپارتمان شد

به گزارش مجله پارمیسفان، علی جدبابایی از اساتید برجسته ایرانی در آمریکا جدیدا به عنوان رئیس جدید دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ام آی تی برگزیده شد.

یک ایرانی در دانشگاه ام آی تی رییس دپارتمان شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دکتری در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

آنانتا چاندراکاسان(Anantha Chandrakasan) رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه ام آی تی گفت: کار علی از رشته ها و بخش ها فراتر رفته و به همکاری های چند دانشگاهی منجر شده است.

وی ادامه داد، علی علاوه بر خدمت به عنوان یک رهبر در رویکردهای چند رشته ای دانشگاه ام آی تی، به ویژه در درک پویایی شبکه های اجتماعی، گسترش فرآیندها، رفتار جمعی و تصمیم گیری جمعی در سیستم های اجتماعی و فنی، به عنوان یک استاد هم نقش برجسته ای داشته است.

او بدون شک رئیس بسیار خوبی برای دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ام آی تی خواهد شد.

جدبابایی جانشین مارکوس بوهلر(Markus Buehler) از مهندسان شرکت مک آفی(McAfee) شده است که از سال 2013 میلادی ریاست دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ام آی تی را به عهده داشت.

جدبابایی در حال حاضر به عنوان مدیر موسسه داده ها، سیستم ها و جوامع، مدیر مرکز تحقیقات سیستم های جامعه شناختی و محقق اصلی آزمایشگاه اطلاعات و سیستم های تصمیم گیری هم فعالیت می نماید.

وی در زمینه سیستم های کنترل مبتنی بر بهینه سازی، علوم شبکه و اقتصاد شبکه هم نقشی اساسی دارد.

علی جدبابایی که متولد تهران است، کارشناسی خود در رشته مهندسی برق (با تمرکز بر سیستم های کنترلی) را از دانشگاه صعنتی شریف کسب کرد و پس از آن کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه های نیومکزیکو و مؤسسه فناوری کالیفرنیا دریافت کرد.

وی در دانشگاه ییل به عنوان محقق پسا دکتری فعالیت کرد که جدبابایی را در راستا شغلی خود در رشته علوم شبکه و هماهنگی و کنترل چند عامل قرار داد.

جدبابایی 14 سال را در دانشگاه پنسیلوانیا سپری کرد و دوره های علوم شبکه را برگزار کرد.

وی در سال 2014 میلادی به عنوان استاد مهمان به دانشگاه ام آی ای پیوست و پس از آن به عنوان مدیر موقت مرکز تحقیقات سیستم های اجتماعی فعالیت کرد.

در سال 2016 میلادی به طور رسمی با یک قرارداد مشترک در دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ام آی تی، فعالیت خود را در این دانشگاه ادامه داد.

منبع : ایسنا

منبع: آی تابناک
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1104

به "یک ایرانی در دانشگاه ام آی تی رییس دپارتمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ایرانی در دانشگاه ام آی تی رییس دپارتمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید