گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور چین و ولی عهد سعودی

به گزارش مجله پارمیسفان، ولی عهد سعودی در تماس تلفنی با رئیس جمهور چین با وی در مورد طرح محیط زیستی ریاض برای عربستان و منطقه غرب آسیا رایزنی کرد.

گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور چین و ولی عهد سعودی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی امروز (سه شنبه) با شی جین پینگ رئیس جمهور چین تماس گرفت و با او در مورد دو طرح کلان محیط زیستی خود سخن گفت.

به نوشته خبرگزاری واس، در این گفت و گوی تلفنی، طرفین در مورد طرح ریاض به نام های عربستان سبز و خاورمیانه سبز برای مقابله با تهدیدات محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی سخن گفتند.

محمد بن سلمان با بیان اینکه تغییرات محیط زیستی تهدیدی برای منطقه و کل دنیا هستند، از قصد دولت سعودی برای برگزاری کنفرانس سالیانه برای طرح ابتکار خاورمیانه سبز با حضور رهبران دنیا و مسئولان حوزه محیط زیستی اطلاع داد و گفت که چین در این عرصه شریک اصلی عربستان سعودی به شمار می رود.

رئیس جمهور چین نیز در این گفت و گو با اعلام حمایت کامل کشورش از دو طرح مذکور، بر لزوم پشتیبانی دنیای از این طرح ها تأکید کرد و گفت که چین می خواهد شراکت راهبردی خود با عربستان را به سطح جدیدی ارتقا دهد. طرفین همچنین در مورد روابط ریاض و پکن و عرصه های همکاری دو جانبه و فرصت های پیش رو گفت و گو کردند.

رسانه های عربستانی چندی پیش از این از طرح محمد بن سلمان برای کاشت 50 میلیارد اصله درخت در عربستان و غرب آسیا اطلاع داده بودند. خبری که با واکنش گسترده و تمسخر کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شد.

حمزةالحسن از مخالفان سرشناس عربستانی در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: 50 میلیارد درخت؟ ..... بگو یک میلیارد یا دو میلیارد، اما [ادعای کاشت] 50 میلیارد اصله درخت چیزی نیست جز کوشش برای سرپوش نهادن به فاجعه شکست ارتش در یمن.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1627

به "گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور چین و ولی عهد سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور چین و ولی عهد سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید