گردشگری زمینی بین تهران دوشنبه راه اندازی می گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، گردشگری زمینی بین تهران دوشنبه راه اندازی می گردد.

گردشگری زمینی بین تهران دوشنبه راه اندازی می گردد

عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از طرح های گردشگری چالوس با اشاره به تعریف پروژه های متعدد در حوزه گردشگری، گردشگری مقرون به صرفه قیمت را از جمله اولویت ها برشمرد و گفت: این پروژه دارای ابعاد مختلف است و سفرهای داخلی و خارجی را در برمیگیرد.

وی با اشاره به نشست با رئیس جمهور تاجیکستان و مذاکرات بین دو دولت گفت: در این جلسه ابعاد گردشگری مقرون به صرفه قیمت تشریح شد و امامقلی رحمان نسبت به این طرح علاقه نشان دادند.

وی یادآور شد: گردشگری زمینی ایران به سمت تاجیکستان از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان عبور می نماید و به علت زبان فارسی مردم سمرقند و بخارا، انگیزه های بالای گردشگری در این منطقه وجود دارد.

ضرغامی گفت: دنبال گردشگری زمینی هستیم، زیرا گردشگری هوایی گران تمام می گردد و این درحالی است که پرواز ایران ایر به سمت دوشنبه که سالها متوقف مانده بود، راه اندازی می گردد.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به نشست با وزیر راه تاجیکستان از آنالیز مسائل راه زمینی تهران دوشنبه اطلاع داد و گفت: راه اندازی این طرح می تواند به رونق گردشگری مقرون به صرفه قیمت با کشورهای همسایه یاری کند و این مسئله جز اولویت هاست.

وی با اشاره به تخصیص 340 میلیارد تومان اعتبار برای خرید صنایع دستی گفت: برای هر کارمند 10 میلیون تومان سهمیه خرید صنایع دستی در نظر گرفته شد و این مبلغ از حقوق کارمندان کسر می گردد و هماهنگی با وزارتخانه ها اجرا شده و مشابه آن درباره سفرهای مقرون به صرفه قیمت اجرا می گردد.

ضرغامی با اشاره به اینکه اصل پروژه سفرهای مقرون به صرفه قیمت تصویب شد و هماهنگی با بانک های انجام شده، گفت: برای عملیاتی این طرح باید شیوه نامه های آن ابلاغ گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2118

به "گردشگری زمینی بین تهران دوشنبه راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری زمینی بین تهران دوشنبه راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید