کیومرث پوراحمد: جوانان با فیلم های من ارتباط برقرار نمی نمایند

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران (پانا) - کیومرث پوراحمد، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران علت بی ثباتی حضور جوان ها در سینمای ایران را تمایل تهیه کننده ها برای استفاده از چهره های شناخته شده و سوپراستار در فیلم هایشان عنوان نموده و دلیل کم کاری اش را شکست خوردن فیلم های اخیرش عنوان نموده و معتقد است دیگر نمی تواند برای جوان ها فیلم بسازد.

کیومرث پوراحمد: جوانان با فیلم های من ارتباط برقرار نمی نمایند

کیومرث پوراحمد، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران در گفت وگو با پانا گفت: دهه شصت و دهه هفتاد کارگردان ها حرف اول را می زدند که به تدریج تحت تأثیر سیاست های مشعشعانه وزارت ارشاد اسلامی تهیه کننده ها آمدند و پخش کننده هم شدند. پول مفتی درآوردند و با این پول ها کم کم سینما خریدند و سینمادار هم شدند. درواقع عده ای تهیه کننده و سینمادار شدند و دوره کارگردان سالاری تمام شد. الآن دوره سینماداری است و صاحبان سینما که خودشان پخش کننده و تهیه کننده اند، درنتیجه دغدغه پول دارند.

تهیه کننده ها، پخش کننده شدند

کیومرث پوراحمد در پاسخ به اینکه چرا حضور جوان ها در سینما موقتی و گذری شده است، عنوان نمود: با این شرایط که شرح دادم قاعدتاً دیگر دست کارگردان ها بازنیست و نمی توانند کاری بکنند. من الآن هر فیلمی بخواهم بسازم، نمی توانم آدم ناشناس بیاورم چون کسی که سرمایه می گذارد به فکر بازگشت سرمایه است و به وسیله چهره بازیگر این را تأمین می نماید.

سینماداران فقط سوپراستار می پسندند

کارگردان فیلم خواهران غریب اضافه نمود: درواقع همان سرمایه گذار هم واقعاً به این در و آن در می زند تا سرمایه جور کند، پس نمی توان هر بازیگری را نقش اصلی گذاشت و ناگزیر سوپراستار انتخاب می گردد که تعدادشان محدود است. اگر سوپراستار نباشد، اکران نمی گردد و حتی برای اکران آنلاین هم همین است. در شرایطی که تعداد زیادی فیلم در صف اکران آنلاین هستند و ناگزیر برای ماندگاری در این رقابت باید از همین سوپراستارها آورد و حالا بماند بعضی از این سوپراستارها تشخص دارند و بعضی واقعاً زمین تا آسمان با انتظامی و نصیریان و غیره تفاوت دارند.

ذائقه مخاطب تغییر نموده است

پوراحمد با اشاره به تغییر ذائقه مخاطب ها و جوان گرا شدن سینمای ایران اظهار کرد: ذائقه ها تغییر نموده است، من زمانی فیلم ساز موفقی بودم. فیلم های خواهران غریب و شب یلدا را داشتم اما الآن دیگر فیلمی که می سازم استقبال نمی گردد زیرا طبقه سینما، جوان ها هستند. جوان های امروز با دهه شصت و هفتاد تفاوت دارند و من نمی توانم فیلمی بسازم که مورد توجه آن ها باشد. این است که کارگردان های جوان می توانند فیلم بسازند و موردتوجه قشر خودشان هم قرار بگیرد.

تیغ و ترمه فیلم شکست خورده من است

وی با اشاره به فیلم های ناموفقش در سینمای ایران عنوان نمود: فیلم تیغ و ترمه و حتی فیلم قبل تری که ساختم جزو فیلم های شکست خورده من هستند. از جشنواره که فحش می دادند آغاز شد و حتی نقد هم نکردند و فحاشی می کردند. این نشان می دهد من دیگر نمی توانم برای نسل جوان فیلم مورد توجهی بسازم.

کارگردان قصه های مجید اضافه نمود: من فیلم هایی مانند شب یلدا و خواهران غریب و فیلم های ماندگار زیادی ساخته ام اما الآن دیگر کار سخت شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1657

به "کیومرث پوراحمد: جوانان با فیلم های من ارتباط برقرار نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیومرث پوراحمد: جوانان با فیلم های من ارتباط برقرار نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید