کنایه های صریح حسین مرعشی به شکایت مجلس از روحانی

به گزارش مجله پارمیسفان، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی در روزنامه همشهری درباره شکایت مجلس از حسن روحانی، رئیس جمهوری، نوشت: در بحث ابلاغ قوانین مصوب مجلس از سوی قوه مجریه در قانون اساسی پیش بینی های لازم انجام شده است.

کنایه های صریح حسین مرعشی به شکایت مجلس از روحانی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

تصور می کنم در زمان ریاست جمهوری بنی صدر بود که به دلیل بی توجهی او در مقام رئیس قوه مجریه به مصوبات مجلس وقت در بازنگری قانون اساسی این اختیار به اختیارات رئیس قوه مقننه اضافه شد که اگر دولت طی 10 روز از اجرای قانون مجلس سر باز زد یا به هر دلیلی ابلاغ آن را به تعویق انداخت، رئیس مجلس رأساً می تواند وارد میدان گردد و خود قانون را به وسیله اعلام در روزنامه رسمی ابلاغ کند؛ ابلاغی که دولت را ملزم به اجرای آن خواهد نمود.

همانطور که از اختیارات مجلس و در راس آن رئیس مجلس در قانون اساسی بر می آید، مجلس در دفاع از مصوباتش نیازی به جنجال آفرینی یا ماجراجویی ندارد. قانون روشن است و اختیارات آن عیان. اما اینکه مجلس یازدهمی ها در اقدامی مثل رویکرد دیروزشان بحث شکایت از رئیس جمهور به قوه قضاییه را مطرح می نمایند حکایت از آن دارد که جمعی در تلاشند تا از هر فرصتی برای رودررویی و کشمکش سیاسی و جناحی استفاده نمایند.

متأسفانه در شرایطی که اولویت های اساسی کشور پرداختن به امور و دغدغه های مردم است و مسائل معیشتی و مالی بر دوش مردم سنگینی می نماید و نیازمند همراهی، هماهنگی و همدلی قوا با هم برای چاره جویی از این مسائل است جمعی در خانه ملت و به نام مردم به گونه ای رفتار می نمایند که ماحصلش جز افزایش هزینه های جناحی نیست. این جمع متأسفانه در آستانه انتخابات به گونه ای گام بر می دارند و رفتار می نمایند که گویی می خواهند رقیب را تمام و کمال به گوشه رینگ راهنمایی نمایند.

البته این فرایند یعنی به راه انداختن بازی های بچگانه برای حاشیه سازی های مکرر و جنجال آفرینی بی ثمر از سوی مجلس اگرچه با هدف جلب توجه افکار عمومی و تخریب رقیب انتخاباتی صورت می گیرد، اما می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

به این معنا که مردم در لابه لای این رفتار های هیجانی و جناحی حاشیه سازان متوجه شوند نتیجه عدم مشارکت جدی شان در انتخابات اسفند 98 به تصاحب اکثریت مجلس از سوی تفکر و افرادی منجر شده است که به جای گره گشایی از مسائل مردم و کشور مدام بازی های بچگانه طراحی می نمایند و به همین دلیل عزمشان را جزم می نمایند که با مشارکت در انتخابات سطح افراد انتخابی را بالاتر ببرند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1626

به "کنایه های صریح حسین مرعشی به شکایت مجلس از روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه های صریح حسین مرعشی به شکایت مجلس از روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید