کمیته پیگیری تخلفات دستگاه های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان فراوری داخل تشکیل شد

به گزارش مجله پارمیسفان، تخلفات دستگاه های مشمول اجرای قانون حداکثر استفاده از توان فراوری داخل پیگیری می گردد.

کمیته پیگیری تخلفات دستگاه های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان فراوری داخل تشکیل شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران پیرو تاکیدات ریاست محترم جمهوری جمهوری مبنی بر استفاده حداکثری از توان شرکت های دانش بنیان و محصولات ایران ساخت، با هدف افزایش سهم این شرکت ها در اجرای طرح های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان فراوری داخل، کمیته پیگیری تخلفات دستگاه های مشمول این قانون در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است.

به وسیله این کمیته، تخلفات دستگاه های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان فراوری داخل شرکت های دانش بنیان پیگیری می گردد.

دستگاه های دولتی همانند وزارتخانه ها و شرکت های تابعه و نهاد هایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، قرارگاه های سازندگی و... اعم از اینکه از منابع عمومی و یا عایدی های خود استفاده می نمایند و بعلاوه کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی خصوصی که در اجرای طرح های خود از تسهیلات منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات تکلیفی، تسهیلات یارانه ای و با تضمین بانکی به وسیله دولت استفاده می نمایند مشمول این قانون هستند.

پیگیری تخلفات دستگاه ها و افزایش حمایت از فراوریات ایران ساخت

قانون حداکثر استفاده از توان فراوریی و خدمانی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب سال 1398 و تامین کالا و خدمات مورد احتیاج مشمولین این قانون صرفا به وسیله شرکت ها و موسسات داخلی ثبت شده در سامانه توانیران مجاز است؛ لذا از همه شرکت های دانش بنیان دعوت می گردد نسبت به ثبت توانمندی های خود در سامانه توانیران اقدام نمایند.

بعلاوه شرکت های دانش بنیان می توانند گزارش خود پیرامون تخطی از این قانون در کلیه ابعاد مختلف مهندسی و پیمانکاری و تامین کالا های نهایی و سرمایه ای طرح های مشمولین این قانون را به مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1974

به "کمیته پیگیری تخلفات دستگاه های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان فراوری داخل تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته پیگیری تخلفات دستگاه های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان فراوری داخل تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید