کشورهای توریستی که نمی دانستید خطرناکند

به گزارش مجله پارمیسفان، شاید با شنیدن واژه کشورهای خطرناک به یاد آفریقای جنوبی یا افغانستان بیفتید که هر کدام یا به دلیل شیوع بیماری یا مورد حمله قرار دریافت از سوی بیگانگان ترس و وحشتی را در دل مردم جهان ایجاد می نمایند، اما کشورهای دیگری هم وجود دارند که به دلایلی نظیر ضعف زیرساخت های گردشگری ، سرقت یا احتمال بروز مسائل پوستی در رده کشورهای خطرناک قرار می گیرند. با خبرنگاران همراه باشید.

کشورهای توریستی که نمی دانستید خطرناکند

از سفر با قیمت تور کانادا زمستان لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

مقصدهای پربازدید گردشگری هرکدام به دلیلی محبوبیت و شهرت دارند. کشورهایی مثل اسپانیا، ترکیه و یونان با مناظر چشم نواز و سواحل بی نظیر همواره محل های مناسبی برای تجدیدقوای فکری و کسب آرامش محسوب می شوند ولی در سال های اخیر شهرت نامطلوب این جذابیت ها را کمرنگ نموده است. اخیرا بسیاری از گردشگرها با خاطرات ناخوشایندی این کشورها را ترک می نمایند و تا مدت ها به دلیل بیماری یا صدمه جسمانی قادر به ادامه زندگی عادی خود نیستند. این مسائل گاهی ناشی از بیماری های پوستی معمولی ناشی از شنا در استخر عمومی یا سقوط از بالکن هستند ولی برخی مواقع به موقعیت های خطرناکی مثل گرفتار شدن در دام شیوع یک بیماری مسری تبدیل می شوند. درحالی که این کشورها سالانه مبلع هنگفتی از صنعت گردشگری درآمد دارند ولی برای تأمین امکانات بهداشتی و امنیتی برای گردشگران اهمیتی زیادی قائل نمی شوند. در سال گذشته تنها در یک هتل اسپانیایی 260 مورد سقوط از بالکن گزارش شده است. در حال حاضر سه کشور به عنوان محدوده خطر برای گردشگری شناخته می شوند و به معنای واقعی هر سفری به آن ها با احتمال بروز مشکل و خطراتی همراه است. در صدر این فهرست نام اسپانیا واقع شده است که در آن احتمال سقوط از بالکن، سرقت از گردشگران در جاده یا ایستگاه های حمل ونقل عمومی و ابتلا به بیماری های پوستی در استخرهای عمومی روزبه روز در حال افزایش است. یونان نیز به اشکال مختلف، مقصد گردشگری خطرناکی محسوب می گردد؛ از جمله آمار بالای تصادفات رانندگی، حمله خشونت بار و تعرض به گردشگران در اماکن عمومی. آخرین کشور خطرناک برای گردشگری ترکیه است. در این کشور به دلیل مناسب نبودن زیرساخت های گردشگری، سوانح متعددی برای گردشگران به وقوع می پیوندد؛ ازجمله سرخوردن در کنار استخر یا بروز حادثه در ساحل. بر اساس آمار رسمی وزارت امور خارجه انگلستان، در 5 سال گذشته 17 هزار توریست انگلیسی در کشورهای ذکرشده به دلیل تصادف، بیماری یا خشونت راهی بیمارستان شده اند. منبع : Express

منبع: کجارو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 734

به "کشورهای توریستی که نمی دانستید خطرناکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای توریستی که نمی دانستید خطرناکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید