چطور از بستن تار عنکبوت خانه جلوگیری کنیم؟

به گزارش مجله پارمیسفان، مادران به فرزندان خود به خصوص به پسرها تمیزی اتاق خود را گوشزد می نمایند. تمیز نگه داشتن اتاق علاوه بر دادن انرژی مثبت باعث جلوگیری از ورود میکروب به فضای خانه و اثر نامطلوبی که روی بدن دارد می گردد.

چطور از بستن تار عنکبوت خانه جلوگیری کنیم؟

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل ازچطور ،عنکبوت ها به مکان های تمیز علاقه ای ندارند چون غذایی پیدا نمی نمایند و هر بار که شما خانه را گردگیری می کنید باعث نابودی خانه آن ها می شوید. پس تمیز نگه داشتن دائم یکی از بهترین راه های جلوگیری عنکبوت به خانه می باشد. ولی تمیزی و گردگیری منظور فقط پاک کردن سطوح نیست بلکه باید تمام قسمتها را از آلودگی پاک کنید که در بالا روش پاک کردن را شرح دادیم.

ورودی ها را ببندید

عنکبوت همانند موجودات دیگر به وسیله شکاف ها و سوراخ ها به درون منزل راه پیدا می نماید. پس اولین اقدام شما این است که محل وردش به منزل را مسدود کنید. سوراخ های دیوار، پنجره هایی که شکسته شده اند، لوله هایی که به بیرون راه دارند و باز هستند این هایی نقاطی هستند که عنکبوت به وسیله آن ها داخل منزل می گردد و در گوشه ای به دور از سر و صدا خانه شان را می سازند.

گوشه و کنار را تمیز کنید

انسان ها وقتی از چیزی ناراحت می شوند به گوشه ای رفته و خلوت می نمایند. عنکبوت نیز همانند انسان به گوشه ها علاقه دارد. گوشه دیوار، سقف و جاهایی که دید کافی ندارند را هنگام تمیز کردن از قلم نیاندازید.

از گیاهان کمتر بهره ببرید

برای اینکه حشرات موذی را از بین ببرید باید منبع تغذیه آن ها را پیدا کنید و آن را از بین ببرید. با اینکه گیاهان باعث زیبایی منزل و طراوت می شوند ولی این نکته را از قلم نیاندازید که باعث جذب حشرات موذی می گردد. راهکار این است که گیاهان را به بیرون از منزل انتقال داده و آن ها را دائم تمیز نگه دارید.

به کار بردن حشره کش

برای اینکه حشرات و عنکبوت ها را از بین ببرید از حشره کش بهره ببرید. ولی خیلی از آن استفاده نکنید چون به دلیل مواد شیمیایی که دارد بر سلامت افراد اثر نامطلوب به جای می گذارد.

به کار بردن اسپره نعنا

عنکبوت نیز همانند انسان ممکن است به بویی علاقه داشته و یا از بویی متنفر باشد. آن ها از جایی که بوی نعنا بدهد فراری هستند. پس مقداری اسپره نعنا درون بطری ریخته و نقاطی که حس می کنید محل عبور عنکبوت است بریزید. عنکبوت اگر در این مکان بوی نعنا را حس کرد جهتش را تغییر داده و جایی دیگر خانه خود را بنا می نماید.

از سرکه بهره ببرید

سرکه هم مثل نعنا است با این تفاوت که باعث ایجاد بوی بد می گردد پس بیشتر از آب بهره ببرید. برای این کار درون یک بطری آب کمی سرکه ریخته و در جهت عنکبوت بریزید.

از سم عنکبوت بهره ببرید

یکی دیگر از روش های جلوگیری از ورود عنکبوت به خانه استفاده از سم عنکبوت در جهت عنکبوت است.

از حیواناتی که به عنکبوت علاقه دارند بهره ببرید

حیواناتی هستند که به عنکبوت علاقه دارند همانند مار ولی نمی گردد که از مارها در منزل استفاده کرد. بهتر است از حیوانات استفاده نگردد چون آن ها خود عامل میکروب هستند ولی گربه را می توان به عنوان یکی از این حیوانات نام برد. گربه به بازی با عنکبوت علاقه دارد و می گردد گفت برای آن ها مزاحمت ایجاد می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1219

به "چطور از بستن تار عنکبوت خانه جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از بستن تار عنکبوت خانه جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید