پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 17مرداد 1401

به گزارش مجله پارمیسفان، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و هفت درجه به مرور و در طول روز به سی و هفت درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 17مرداد 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران آفتابی خواهد بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 38 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (17 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (18 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (19 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 26 درجه و با حداکثر دمای 36 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران

امروز کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس واقع شده است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص، هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 102 و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ازن با میانگین 92 بوده و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت.

غلظت آلاینده ها تا ساعت 3 صبح امروز در شرایط قابل قبول قرار داشت و به عدد 93 رسیده بود اما از ساعت 4 صبح افزایش یافت و به عدد 117 رسید و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد. این شرایط تا به امروز ادامه داشته است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور؛ بارش باران در نیمه شمالی کشور و دامنه های زاگرس

با ورود سامانه بارشی نو به کشور بارش ها در بعضی استان ها تشدید خواهد شد.

امروز در منطقه ها شمال غرب کشور سواحل دریای خزر، ارتفاعات دامنه های البرز، ارتفاعات زاگرس، رگبار موقت باران، گاهی رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد که این شرایط در خراسان شمالی غرب و جنوب غرب اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد چهار محال بختیاری شدت بیشتری دارد.

روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشور، بعلاوه ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقت گاهی همراه با رعد و برق را پیش بینی می گردد. روز چهارشنبه تقویت بارش ها در این منطقه ها را شاهد هستیم که علاوه بر آن نیمه شمالی فارس و شرق اصفهان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده را تجربه خواهد نمود.

امروز بعد از ظهر آسمان تهران نیمه ابری خواهد شد و احتمال رگبار باران در منطقه ها شمالی استان وجود دارد.

طی پنج روز آینده با توجه به ناپایداری های محلی در ساعات پس از ظهر و اوایل شب احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت در ارتفاعات شرق هرمزگان وجود دارد، بعلاوه در در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، باد شدید سبب خیزش گرد و خاک می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2140

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 17مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 17مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید